Eipä ole huollettu. Ostin pyörän aikanaan käytettynä ja mukana tuli joku huoltosarja jarrunesteiden vaihtoa varten,valitettavasti tuo huoltosarja on vanhempieni autotallissa ja pitää odotella, että eläkeläiset palaavat mökiltä.
Aa, nestejarrut, unohda tuo vaijerihöpötys
Veikkaan että nestejarruissa ongelmaa tuottaa jumittavat männät. Rumpujarrun tapauksessa tietysti riippuu miten suojassa satulat ja männät ovat ja pääseekö kosteutta kertymään. Ja todennäköisesti siellä on palautusjousi joka toivottavasti on iskussa. Suosittelen purkua, puhdistusta, voitelua ja jos on DOT-jarrunesteet joiden ikä epävarmaa niin vaihtoa & ilmausta.
Siis jos omistaa vanhemman ranskalaisen auton niin tuttua hommaa ainakin takajarrujen kanssa...
Omat Hayes HFX-9 levyjarrut eivät hirveesti tykänneet syksyn-talven-kevään tiesuolasta vaan piti keväämmällä purkaa satulat irti ja palat pois, huolellisesti puhdistaa mäntien ympäristö ja nitkutella ne taas molemmilta puolilta kunnolla liikkumaan.
Oli pakko kun laitoin tuoreet palat jotka ei meinannu mahtua levyn kanssa satulaan... sitten reipasta ilmausjumppaa ja koskaan ei heiskaset ole näin hyvin toimineet.
No nyt toimii jarrut ja pyörätkin pyörii. Purin ja putsasin kaiken ja opin miten noita jarruja oikeasti säädetään. (alun perin siirsin vain toisen puolen männän pykälää ylemmäs varmistaakseni että ongelmat tosiaan johtuivat jarruista.) Teline toimi aivan loistavasti, pyörät kun olivat tuossa rinnan korkeudella. aikaisemmat tuenpa hieman puutarhatuolilla viritykset voi nyt unohtaa.
Eipä ole huollettu. Ostin pyörän aikanaan käytettynä ja mukana tuli joku huoltosarja jarrunesteiden vaihtoa varten,valitettavasti tuo huoltosarja on vanhempieni autotallissa ja pitää odotella, että eläkeläiset palaavat mökiltä.
Aa, nestejarrut, unohda tuo vaijerihöpötys
Veikkaan että nestejarruissa ongelmaa tuottaa jumittavat männät. Rumpujarrun tapauksessa tietysti riippuu miten suojassa satulat ja männät ovat ja pääseekö kosteutta kertymään. Ja todennäköisesti siellä on palautusjousi joka toivottavasti on iskussa. Suosittelen purkua, puhdistusta, voitelua ja jos on DOT-jarrunesteet joiden ikä epävarmaa niin vaihtoa & ilmausta.
Siis jos omistaa vanhemman ranskalaisen auton niin tuttua hommaa ainakin takajarrujen kanssa...
Omat Hayes HFX-9 levyjarrut eivät hirveesti tykänneet syksyn-talven-kevään tiesuolasta vaan piti keväämmällä purkaa satulat irti ja palat pois, huolellisesti puhdistaa mäntien ympäristö ja nitkutella ne taas molemmilta puolilta kunnolla liikkumaan.
Oli pakko kun laitoin tuoreet palat jotka ei meinannu mahtua levyn kanssa satulaan... sitten reipasta ilmausjumppaa ja koskaan ei heiskaset ole näin hyvin toimineet.
No nyt toimii jarrut ja pyörätkin pyörii. Purin ja putsasin kaiken ja opin miten noita jarruja oikeasti säädetään. (alun perin siirsin vain toisen puolen männän pykälää ylemmäs varmistaakseni että ongelmat tosiaan johtuivat jarruista.) Teline toimi aivan loistavasti, pyörät kun olivat tuossa rinnan korkeudella. aikaisemmat tuenpa hieman puutarhatuolilla viritykset voi nyt unohtaa.
Kyllä asennolla on vaikutusta. Hyvässä asennossa saa paljon aikaiseksi ja oppii uusia asioita.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma