Sivu 2/2

Re: 2-pyöräisen framekit-projekti

Lähetetty: 06 Kesä 2014, 05:24
Kirjoittaja jviirret
kmb kirjoitti:

Pärjääkö ilman niskatukea (vähän ongelmia budjetin kanssa, pitäisi säästökohteita löytää...)?

Minä pärjään jos nojakulma on pystyhkö, maatasosta 60astetta tai pystympi. Loivemmissa on pakko olla jos vähänkään useamman kilometrin meinaa ajaa.
Toki hyvin yksilöllistä...

Jukka


Re: 2-pyöräisen framekit-projekti

Lähetetty: 06 Kesä 2014, 07:02
Kirjoittaja Mahe
kmb kirjoitti:
Mahe kirjoitti:

Mulla on nyt muutama sata kilometriä takana Azub Ibexillä, jossa on toi Suntourin Epicon. En ole kaivannut lukitusta kertaakaan, pyörä ei niiaile kovaakaan polkiessa niin paljon että olisin siitä häiriintynyt tai juuri edes huomannut. Kuvittelisin että maxissa ja muissa samalla takahaarukalla tehdyissäkin on se ketjulinja mietitty niin ettei takajousitus pompota pahemmin polkiessa.

Kiitos, hyvä tietää. Oletko ollut Ibexiin tyytyväinen? Pärjääkö ilman niskatukea (vähän ongelmia budjetin kanssa, pitäisi säästökohteita löytää...)?

Hyvä pyörä se on. Ei mikään tuulennnoppea, kun painoa on jonkin verran, mutta äärimmäisen mukava ja vakaa kaikissa nopeuksissa. Joku taisi täällä luonnehtia Azubin pyöriä että "ei km/h vaan km/päivässä" :)

Kyllä se niskatuki on hyvä olla olemassa ainakin jos penkin aikoo säätää niin alas kuin se menee. Itsellä on vielä vähän varaa laskea, ja pärjäisin varmaan ilmankin tukea tällä asetuksella, mutta kyllä se on pidemmillä lenkeillä ihan käytössä.

Tuohon iskarikysymykseen palatakseni, ajelin eilen 54 kilsan lenkin, johon mahtuu jokunen vähän tiukemmin nouseva nyppylä (Alfine 11:n pienin vaihde vastaa 43 hammasta, edessä keskimmäinen 38t) ja kun oikein fiilistelin tuota notkumisasiaa niin kyllähän sitä jonkun verran esiintyy, on varmaan yksilöllistä milloin se alkaa häiritä ja kaipaa lukitusta.

En kokeillut lukitusta vauhdissa mutta omassa pihassa tunnustellen sen saa penkin takaa käsin vauhdissa helposti päälle kun opettelee tietämään missä se vipu on. Eli jos ei maastoajoa harrasta missä se pitää saada nopeasti päälle ja pois niin kaukosäätöä ei tarvinne. Maxissa yms. voi tosin olla eri juttu kun se iskari on osittain siellä rungon sisällä, ei nyt ole ihan tarkkaa muistikuvaa miten se asettuu.


Re: 2-pyöräisen framekit-projekti

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 13:22
Kirjoittaja kmb

Musta Azub Max framekit nyt Azubilla valmistusjonossa. Ei päässy etuilemaan (en tosin pyytänytkään), vaan postittavat framekitin sitten kun aiemmat tilaukset on rakennettu.


Re: 2-pyöräisen framekit-projekti

Lähetetty: 11 Elo 2014, 21:26
Kirjoittaja kmb

Tänään tuli Max. Kyselin Azubilta jo aikaisemmin, että onko BB ruuvattavissa suoraan kiinni (vai pitääkö käyttää pyörähuollossa jossa tekevät sen "tasoittamisen", engl. "facing"). Vastasivat että ei tartte kuin ruuvailla BB paikalleen. Mutta tuossa on maalit, eli ei ole hiottu/tasoitettu. Mitä raati on mieltä, pitäisikö viedä tasoitettavaksi pyöräliikkeeseen vai ruuvaanko vain BB:n paikoilleen?


Re: 2-pyöräisen framekit-projekti

Lähetetty: 11 Elo 2014, 21:34
Kirjoittaja Pastori

Kokeile meneekö paikalleen. Veikkaus on että menee.


Re: 2-pyöräisen framekit-projekti

Lähetetty: 11 Elo 2014, 21:43
Kirjoittaja kmb
Pastori kirjoitti:

Kokeile meneekö paikalleen. Veikkaus on että menee.

Ai se on siitä kiinni? Ajattelin että pitää olla tasaiset pinnat tiiveyden takia tai jotain.

Mittailin tuon, on mielestäni lähempänä 67mm:ä kuin 68:aa, joten ei oikein ole varaa kyllä hirveästi ottaa poiskaan. Kokeilen miltä tuntuu ja näyttää kun ruuvailen suoraan.


Re: 2-pyöräisen framekit-projekti

Lähetetty: 11 Elo 2014, 23:01
Kirjoittaja kmb

Eka moka löytyi: hankkimani etuvaihtaja ei mahdu kiinnittymään etutappiin (etutapin pitäisi olla pidempi jotta tuo vaihtaja mahtuisi olemaan). Eli pitää hankkia top-swing malli.