Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014
Noin kuukausi aikaa tapahtumaan, ja 16 osallistujaa kasassa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Noin kuukausi aikaa tapahtumaan, ja 16 osallistujaa kasassa.
tm kirjoitti:Noin kuukausi aikaa tapahtumaan, ja 16 osallistujaa kasassa.
Osallistujissa kaksi 24h kuskia, mutta äänestyksessä( http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=28&t=3597 ) viisi On toki tuo kuukausi vielä aikaa ilmoittautua.
Jukka
tm kirjoitti:Noin kuukausi aikaa tapahtumaan, ja 16 osallistujaa kasassa.
Kaikki tähän mennessä ilmottautuneet näyttäs oleva "Nokiaveteraaneja" jos oikeen muistan, toivottavasti tulis uuttakin verta mukaan.
Joo, vahvasti oon tulossa, ilmottautuminen vaan tekemättä vielä.
Petri
Ilmoittauduin minäkin, lauantaiksi tulen ainakin ja tod.näk. sunnuntaina myös paikalla. Toivottavasti saadaan paljon väkeä paikalle!
Joo, miekin ilmottauduin ku kattoin listalta ett omatekeleitä mahtuu vielä radalle
Petri
Ilmoittauduin minäkin mukaan.
Mika
Kun kerran radalla on samaan aikaan 12h ennätysyritys menossa niîn pitäisikö meitin
muiden ajaa hieman ulompana että Nojailija saa ajaa optimirataa sisäreunassa?
Tunnin skaba kiinnostaisi mutkun ei oo oikein kilpuria :/
Täytyy saapua kannustusjoukkoihin, ellei sitten sopivaa rakenteluvimmaa saa aikaiseksi tuohon mennessä :>
jupet kirjoitti:Tunnin skaba kiinnostaisi mutkun ei oo oikein kilpuria :/
Täytyy saapua kannustusjoukkoihin, ellei sitten sopivaa rakenteluvimmaa saa aikaiseksi tuohon mennessä :>
Voihan sitä muullakin ku kilpurilla Onko siulla nyt mitään nojakkia? Vanha fierosi liikku Vaasassa aika vauhtia
Petri
TMS kirjoitti:Mikä muuten on se maailmanennätys jota nojailija jahtaa? Huolestuttaa meinaan että onko musta kirittäjäksi
WRRA:n ennätys on 432,47 km....hetken jo luulin että tätä ennätystä ei oltu ajettu, mutta olihan se ja löytyy sivuilta:
http://www.recumbents.com/wrra/records.asp
Täytyy ajaa tosissaan, karvan verran yli 36km/h keskarilla. aloitan noin 38 km/h ja katsotaan mihin rahkeet riittävät. jos jaksan tätä vauhtia koko ajan ja otan yhden lyhyen tauon niin saavutan 450km, mikä olisi hyvä tsykologinen tavoite. Oma ennätys on 2012 ajettu 420km, joten tavoiteet ovat kovia kunnolleni ja onnistun vain jos kaikki osuu kohdalle (sää, ruokailut,juomiset, kunto...)
TMS menee vaan omaa vauhtiaan kärjessä kuten aina
Jos laitata jonkun spoilerin perään, niin 410,135 km riittäisi maailmanennätykseen. Näyttää kun olevan osittain katettujen ME hieman huonompi. Ehkä sen katteen voin virittää paikalleen tauolla, jos alkaa tavoitteesta jäämään
samuel kirjoitti:Kun kerran radalla on samaan aikaan 12h ennätysyritys menossa niîn pitäisikö meitin
muiden ajaa hieman ulompana että Nojailija saa ajaa optimirataa sisäreunassa?
hmmm.. ennätyksen kannalta on parempi jos voisi ajaa sisäreunaa koko ajan. mutkissa voi helposti tulla 20m lisää/kierros ja jos ajaa 250 kierrosta siitä tulisi 5 km ekstaa joka ei kuitenkaan näy ennätyksessä.
Mutta jos yksi ennätyksentekijä ajaa sisällä ja kaikki muut ulompana, niille kaikille muille tulee ekstraa ajettavaa.
Sitten on vielä turvallisuustekijä, on aina turvallisempaa ohittaa ulkokaarteen kautta, sillä kaarteessa luonnollisesti ohjataan sisäänpäin ja voi syntyä törmäysvaara jos joku ohittaa sisäkautta.
ennätyksen kannalta tärkeintä on pitää vauhti juuri ennen pikkumäkeä. Siksipä ehdotan kompromissia: lyhyempään kaarteeseen laitetaan kaksi keilalinjaa. Nojailija ajaa sisäreittiä (keilojen välissä) ja muut ulkoreittiä (ulomman keilanlinjan ulkopuoleta). Pitkässä kaarteessa voisi ajaa miten haluaa, jos kiltti niin ulkona, jos haluaa kerätä kilometrejä niin sisällä.
Miltä kuulostaa? Onko parempia ehdotuksia?
Kyllähän nojailijalle pitää löytyä tila sisäreunasta. Jos keiloja riittää niin kaksi erillistä rataa koko radan mitalle. Nopeammat sitten sisäreunaan ja me muut ulkoreunaan. Voihan tuon ulomman radan mitata myös mittapyörälle ja laittaa siihen kertoimen. Ainoastaan varikolle menon kanssa pitää olla tarkkana. Mulle on kyllä aivan sama, jos tulee muutama kilometri vähemmän virallisiin tuloksiin...
mun mielestä tuo ei kuulosta kovin hyvältä. Ennen keilakaarretta siis kaikki kuskit vaihtaa radan sisäreunasta ulkoreunaan ja kaarteen jälkeen taas ulkoreunasta sisäreunaan. 15kuskia radalla ja kaikille kaksi kertaa radan ylitys on 30radan ylitystä/kierros. Törmäysvaara.
Parempi että me tavikset ajetaan sitten koko rata ulkoreunaa. Koska tavikset ei aja mistään maailmanennätyksestä ei liene kovin suuri homma laittaa 20m/kierros lisää jokaiselle.
Siltikin jää kolarin mahdollisuuksia jos taviksille sallitaan varikkopaikka radan keskeltä. Jos ei sallita niin minusta "päävarikon" lisäksi voisi sallia oman tankkauspisteen perustamisen pitkän suoran varteen radan takaosaan. Silloin ei tarvitsisi tauolta radalle tullessa joka kerta punnertaa sitä nousua ilman alkuvauhteja. Keskellä oleva varikkoalue jäisi ME-porukalle.
Jukka
Voisihan tuon tehdä toistekin päin. Nopeammat ulkokehälle. Vähemmän vaaratilanteita varikolle mennessä. Kuitenkin nopeammat ei ehdi taukojakaan pitää... En kyllä tiedä meneekö tuo läpi säännöissä-> oikaisemisen mahdollisuus olemassa...