Re: Ukrainan HPV
http://hpv.com.ua/2014/09/pohid-na-50km-u-5-rokiv/
Sami 5v 50km lenkillä, isänsä herra "Velodreamerin" kanssa. Joo kahden päivän reissu mutt melkoset polut on reissulla ollu ja pikkupoika vaan polkee
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
http://hpv.com.ua/2014/09/pohid-na-50km-u-5-rokiv/
Sami 5v 50km lenkillä, isänsä herra "Velodreamerin" kanssa. Joo kahden päivän reissu mutt melkoset polut on reissulla ollu ja pikkupoika vaan polkee
MBB:llä pellonreunaa http://hpv.com.ua/2014/09/frd-ligerad-s ... esen-2014/
Kuiturakenteinen MBB.
http://hpv.com.ua/2014/11/vigotovlennya ... movlennya/
Kahden ajettavia ja vähän muutakin.
http://forum.hpv.com.ua/viewtopic.php?f=5&t=26
Velodreamer tekee kinneriä, mielenkiintoselta näyttää - taitaa tehdä niin jousitukset ku navatkin ite.
PW kirjoitti:http://forum.hpv.com.ua/viewtopic.php?f=5&t=26
Velodreamer tekee kinneriä, mielenkiintoselta näyttää - taitaa tehdä niin jousitukset ku navatkin ite.
Juu, kotikutoista on. Älkää ottako mallia tällaisesta teleskoopista. Paljon paremmin toimiva tulee, kun männän kohdalle lisätään myös laakerointi, joka tukee sylinterin seinämästä. Laakeriväli kasvaa ja sylinterin suun laakeriholkkia voidaan lyhentää ja saadaan pidempi liikematka. Kuppimainen mäntä ei vie lisää tilaa, sillä jousi vie täysin puristuneenakin tilansa. Jousen yläpäähän suunniteltu painelaakeri on aivan turha. Jousi joustaa kyllä myös vääntösuuntaan sen mitättämän kulman verran, jonka pyörät kääntyvät. Paljon enemmän tulee kitkaa männän ja sylinterin suun laakereista.
http://hpv.com.ua/2014/11/trayk-1-2014/ Äipän traikkia päivitetty - Velodreamerin toimesta.
PW kirjoitti:http://hpv.com.ua/2014/11/trayk-1-2014/ Äipän traikkia päivitetty - Velodreamerin toimesta.
Pitkävartinen suora ohjaus vaihtunut epäsuoraksi ymmärrettävistä syistä.
Ilmeisesti tuolla kuvaamisen lisäksi myös ajellaan tuollaisilla vähän karkeammilla sorateillä. On meinaan melko kevyet välitykset
Jukka
jviirret kirjoitti:Ilmeisesti tuolla kuvaamisen lisäksi myös ajellaan tuollaisilla vähän karkeammilla sorateillä. On meinaan melko kevyet välitykset
Käsittääkseni Ukraina on aika tasaista maastoa, joten syy tosiaan lienee pienimuotoisempi topografia.
Tuossa viimeimmäksi linkkaamassani kuvassa kulutuspinnan muoto viittaa vyörenkaaseen. Olisiko mahdollista.
Vielä on rengas väärin päin Kuvasta on helppo havaita kuinka kuvio on itsetyhjenevä vain toiseen suuntaan.
jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Ilmeisesti tuolla kuvaamisen lisäksi myös ajellaan tuollaisilla vähän karkeammilla sorateillä. On meinaan melko kevyet välitykset
Käsittääkseni Ukraina on aika tasaista maastoa, joten syy tosiaan lienee pienimuotoisempi topografia.
Myös se ettei tuollaisella tiellä voi/jaksa kovin kovaa ajaa vaikka muuten olisi kuinka tasaista.
Jukka
Toisaalta kun kattoo tuota ekaa maisemakuvaa, ei näytä kovin tasaselta
Kaikki ukrainalaiset kuvat teistä mitä tulee mieleen, asvaltit mukaanlukien, on niin huonokuntoisen näköisiä, että pitkien välien puute on helppo ymmärtää Eikä se äitikään näytä siltä että kovaa polkisi
edit. Katselin noita Velodreamerin kuvia. Etupäässä ovat sorapintaisista teistä. Ilmeisesti mäkiäkin riittää kun puhui 14% nousuista ja jonkun 51km:n lenkin nousumetrit oli 725m Ei näytä kuvissa lainkaan noin pahoilta.
Välityksistä tuntui sanovan aiemmin käyttäneen edessä vain pienempää 24h ratasta. Siksi muutti toisen rattaan 19 hampaiseksi. Nyt pienin välitys 19/32 ja takarengas 26-tuumaa. Nousee kuulemma helposti jyrkät mäet
Ei kyllä 24 hampaisella eturattaalla kovin kovaa taida päästä
Konekäänsin tekstin englanniksi, jolloin siitä sai hieman selvää ja loput piti arvata
http://hpv.com.ua/2014/11/trayk-universal/
"Universaali trike", Velodreamerin viimeisin ajokunnossa.