Sivu 2/2
Re: Tutustumassa nojakkeihin.
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 19:22
Kirjoittaja Imi
Tänään tuli sitten kaaduttua kunnolla. Ohjaustanko jäi käteen 32km/h nopeudessa.
Yritin tasapainoilla ja hapuilla jarruja samaan aikaan. Pyörä kaatui oikealle kyljelle, ite parin kuperkeikan kautta vasemmalle.
Pyörän oikeasta jarruvivusta lähti matskua 10%, takavaihteen kuori hioitui metalliin asti.
Ihmettelin kun ohjaustankoa piti vähän väliä kiristää. Nyt löytyi syy, edellinen omistaja on laittanut vain maalia ohjaustangon kiinnittimeen.
Oletti vain että oli hieman ruostunut, no siinä ei ollut matskua paljoakaan jälellä, kun hapettuma oli 70% ja kirkas metalli 30% pinta-alasta.
Jäi asia huomaamatta kevättarkastuksessa. Onneksi on TÄH1.
Onko kellään tietoa mistä sais tollaisia ohjauskannattimen kiinnikettä, runkoputki on 51mm.
-Imi
Re: Tutustumassa nojakkeihin.
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 19:36
Kirjoittaja jviirret
Imi kirjoitti:Onko kellään tietoa mistä sais tollaisia ohjauskannattimen kiinnikettä, runkoputki on 51mm.
Epäilen ettei valmiina mistään. Tuo laakerointikin näyttää vähän hölmöltä, tavallinen ohjauslaakeri, mutta ylösalaisin, eli kaikki vesi ja kura valuu sisään
Pikakorjauksena tuon laakeriin kiinni jääneen raudan voi takoa suoraksi ja kiristää runkoon kiinni parilla pakoputkiklemmarilla.
Parempi tulee kun purkaa laakerin ja hitsaa sen keskiputkeen pätkän neliöputkea ja pakoputkiklemmarit sen päihin kiinni.
Jukka
Re: Tutustumassa nojakkeihin.
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 23:26
Kirjoittaja Vilijami
No mitä jos tekis sen henkisen kiinnikkeen ku meidän flevojen taka-akselissa? Tai hitsaa kerkon kiinni tuohon revenneeseen osaan? http://www.kerko.fi Etra myy.
Re: Tutustumassa nojakkeihin.
Lähetetty: 15 Heinä 2015, 00:08
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:No mitä jos tekis sen henkisen kiinnikkeen ku meidän flevojen taka-akselissa? Tai hitsaa kerkon kiinni tuohon revenneeseen osaan? http://www.kerko.fi Etra myy.
Hitsaisin puoliputken ja panisin kiinni parilla Kerkolla.
Re: Tutustumassa nojakkeihin.
Lähetetty: 15 Heinä 2015, 00:16
Kirjoittaja jooseha
Puoliputken kanssa tuosta tulee varmasti tukevampi, mutta jos ottaa kahden tuuman putkesta tuon panna levyisen suikaleen ja hitsaa sen tuohon akseliin. Yläpäästä halki ja sinne kiinikkeet tuosta vanhasta. Ulkonäkö säilyy samana, mutta on työläämpi tehdä. Tuossa alapäässä näyttää olevan uutta maalia, jonka alla vaurio on. Yläpää on luultavasti täysin priimaa.
Re: Tutustumassa nojakkeihin.
Lähetetty: 15 Heinä 2015, 10:32
Kirjoittaja Imi
Eli hitsaan 2" pakoputkijatkeen motonetistä ja siihen kaksi 2k kerkoa. Kai se kestää enemmän kun alkuperäinen.
-Imi
Re: Tutustumassa nojakkeihin.
Lähetetty: 15 Heinä 2015, 10:51
Kirjoittaja jori
Imi kirjoitti:Eli hitsaan 2" pakoputkijatkeen motonetistä ja siihen kaksi 2k kerkoa. Kai se kestää enemmän kun alkuperäinen.
-Imi
Kai tuossa yksiruuvisetkin riittää.