Heppailtu tuohon muotoon, ohjauskulma lähempänä 45 ku 55. Millä noita pilkulleen mittaa saati sitt ku tekee ni tullee sinnepäin ainaki miulta.
Hermojani helpottaakseni otin etuhaarukan Pw1:stä.
Petri
Heppailtu tuohon muotoon, ohjauskulma lähempänä 45 ku 55. Millä noita pilkulleen mittaa saati sitt ku tekee ni tullee sinnepäin ainaki miulta.
Hermojani helpottaakseni otin etuhaarukan Pw1:stä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuosta voi mitata joko kuvasta tai niinkuin mä pyörä tasaiselle lattialle ja vatupassiin verraten oikea kulma siirtokulmaa, josta astelevyllä lukema.
Nyt tuota on helppo muuttaa tökkäämällä laikalla tuohon runkoputken kulmaan. Silloin tosin muuttuu myös runkoputken korkeus.
Alkaa olla enempi flevo raceri kuin MBB, vai ovatko ne sama asia
http://flevofan.ligfiets.net/?doc=ch4-02&lang=fi
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Miun mielestä kaikki kääntyväkeskiöiset menee MBB-lyhenteen alle, Pythonista - Cruzbikeen. Tiiä sitten virallisesta määritelmästä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kyllähän Flevossa on liikkuva keskiö eli se on selkeästi Moving Bottom Bracket pyörä Eräs sen alalaji, kun kaikki mbb:t ei ole Flevoja.
Sitten kaikki pyörät menee tuohon MBB-määritteeseen En minä ainakaan ole nähnyt yhtään joissa keskiö jäisi paikoilleen kun pyörä lähtee liikkeelle
Mutta joo, pointti lähinnä se että jos noin loiva kulma toimi näissä 90-luvulla niin miksei se toimisi nykypäivänäkin...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
48 astetta ohjauskulmaa, jättöä n. 250 mm. Normaalijätön saadaksesi voit siirtää etupyörää jopa 150 mm eteen päin. Jätön pienentämisellä voisi olla mahdollista käyttää myös isoa etupyörää, johon saa riittävät välitykset ennätysyritystä varten.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joo, ei oikeen oo pätevää isoo kiekkoo - jotain 559 kiekkoja romuista mutt niihin ei taas oo kunnon renkaita tai ees välttäviä.
Mennään 406 kiekolla, jos nyt esteks kokeilen tuolla jättijätöllä - paljonkos noissa flevoissa on jättö?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Joo, ei oikeen oo pätevää isoo kiekkoo - jotain 559 kiekkoja romuista mutt niihin ei taas oo kunnon renkaita tai ees välttäviä.
Mennään 406 kiekolla, jos nyt esteks kokeilen tuolla jättijätöllä - paljonkos noissa flevoissa on jättö?Petri
Taisi olla jotain 150 mm luokkaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
PW kirjoitti:jos nyt esteks kokeilen tuolla jättijätöllä - paljonkos noissa flevoissa on jättö?
Kuvista päätellen noin 10cm luokkaa, korkeammissa "ohjeiden mukaan" rakennetuissa taitaa olla ihan vakiopyörien jätöt?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:jos nyt esteks kokeilen tuolla jättijätöllä - paljonkos noissa flevoissa on jättö?
Kuvista päätellen noin 10cm luokkaa, korkeammissa "ohjeiden mukaan" rakennetuissa taitaa olla ihan vakiopyörien jätöt?
Näinhän se varmaankin menee. Kun on pitänyt rakenteen takia kayttää vinoja ohjauskulmia, on jättöä tullut runsaasti, eikä sitä ole heti älytty pienentää offsettiä kasvattamalla. Myöhemmin se on sitten kasvanut "normaaliksi". Muistikuvani oli Airbikestä, jossa oli 170 mm jättö. kuparinen on tutkinut Flevoja ja Airbikejä. Hän varmaan tarkentaa, kunhan lukee viestin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Kun on pitänyt rakenteen takia kayttää vinoja ohjauskulmia, on jättöä tullut runsaasti, eikä sitä ole heti älytty pienentää offsettiä kasvattamalla. Myöhemmin se on sitten kasvanut "normaaliksi".
Jos pyörällä ei ole tarkoituskaan ajaa hiljaa, ei ole tarpeellista tavoitella normijättöä.
Keskiön paikkaa mittailin, tulee kauas renkaan etupuolelle - tietysti 26" takahaarukan mittakaan ei meinaa riittää, pitää katella löytyskö sopivaa materiaalia.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Palautin kuitenkin PW1 etuhaarukan paikoilleen, ni ei tärväänny tässä kokeessa. Sain samalla helpommin offsettiä haarukkaan ja pienennettyä jättöä, kompromissi siitä nyt luultavasti tulee - ei normaali mutt vähemmän ku 250mm.
Hitsaillu kasaan, enää puuttu etuhaarukkahässäkäästä yläputki ja joku vanerilevy selän alle ni pääsee ehkä laskee mäkeä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Koe maattu, niskalle joku tuki ettei renkaaseen tartte nojata.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.