Sivu 2/2

Re: Zokra

Lähetetty: 12 Elo 2014, 19:00
Kirjoittaja jori

Jaa, sekö ottaa haarukan olkapää kiinni runkoputken alle. Se taisikin olla Pikametrin Pika-MBB, jota kokeiltiin Nokialla viikata. Siinä taisi olla ongelmana haarukan ja kampikeskiön yhdistävä yläkaari, joka otti kiinni rungon kylkeen ja esti viikkaamisen täysin sileäksi (180°). Tuo Petrin MBBn keula olisi viikkautunut todella litteäksi, jos ei olisi ottanut kiinni tuohon olkapäähän. :(

Menisikö tuo yli, jos vähän avittaisi. :twisted: Kiinnostaisi niin kovasti nähdä, miten litteäksi se voisi mennä. Älä silti riko liialla voimalla laakereita. :?
Kuva


Re: Zokra

Lähetetty: 12 Elo 2014, 19:08
Kirjoittaja PW

Se on pienestä kiinni, niiku aina - rälläkällä tuon sais kääntymään, rengas saattaa kuitenkin sitt ottaa vastaan. Miusta vähän näyttää ett tämän pyörän geommetrialla etukiekon kääntämisellä ympäri ei juuri tilaa säästy - polkimen verran.

Petri


Re: Zokra

Lähetetty: 12 Elo 2014, 19:23
Kirjoittaja jviirret
jooseha kirjoitti:

Muoks. Vedän siis tangosta vain kiihdyttäessä ja ylämäessä.

Mutta jos polkis suoraan niin kädet sais olla rentona ja kaikki jalkojen voima suunteutuisi eteenpäin vieväksi voimaksi.
Noh, mä oon vaan ajanut tangottomalla pythonilla. Trikenä siinä oli kyllä tanko, mutta siitä kiskomalla sai vain itsensä hengästymään nopeammin, vauhtiin ei vaikuttanut.

Jukka


Re: Zokra

Lähetetty: 12 Elo 2014, 23:09
Kirjoittaja jooseha
jviirret kirjoitti:

Mutta jos polkis suoraan niin kädet sais olla rentona ja kaikki jalkojen voima suunteutuisi eteenpäin vieväksi voimaksi.

Silloin mennään hitaampaa :wink:
Teoriaa en tiedä minkä takia vetäminen auttaa. Se voi olla fysikaalinen tai psykologinen :shock:
Käytännössä vetäminen kuitenkin auttaa. Helpoiten sen huomaa mäissä pykältämistarpeen pienenemisenä.
Alunperin en minäkään uskonut. Miten muka kiinteän tangon vetäminen voisi auttaa :?: Kuulostaa täysin järjettömältä. Sitten kun muutti käsien asennon sopivaksi huomasi eron heti. Myöhemminkin olen kokeillut ja ero on edelleen. Tuntuu olevan tarkka ergonomiasta. Penkki tai tanko vähän väärässä paikkaa niin etu vähenee tai katoaa :( Mikä lie henkimaailman juttu, mutta kiva kun auttaa!
Olen kokeillut tangosta vetämistä myös tuossa tikkurunkoisessa. Siinä tuntuu ainoa vaikutus olevan ohjauskannattimen taipuminen.
Kait tuo etu liittyy jotenkin liikkuvaan puomiin. Kokeilua varten pitäisi tehdä kääntyväpuominen takaveto :mrgreen:


Re: Zokra

Lähetetty: 13 Elo 2014, 00:02
Kirjoittaja jooseha
jori kirjoitti:

Kiinnostaisi niin kovasti nähdä, miten litteäksi se voisi mennä.

Jos sen saa taitettua ympäri, on se taitettuna yhtä litteä kuin puomi suoraan edessäkin :wink: