Re: Uusi yritys
surrur kirjoitti:Eipä tuo runko nyt niin hieno ollut Tavallinen naisten 3v pyörä, josta takapyörä oli vielä kolaroitu mutkalle ja sittemmin hävinnyt.
Just oikeaan käyttöön meni tämä "pystärinromu"
Petri
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
surrur kirjoitti:Eipä tuo runko nyt niin hieno ollut Tavallinen naisten 3v pyörä, josta takapyörä oli vielä kolaroitu mutkalle ja sittemmin hävinnyt.
Just oikeaan käyttöön meni tämä "pystärinromu"
Petri
Aikaisemmissa viesteissä kehuttu piitkä emäputki vaikutti juuri tämän rungon valintaan.
Mitä olen netissä opiskellut aihetta, niin emäputken laakerit ovat kovilla ja ajattelin että
pitkä laakeriväli antaa lisää kestävyyttä(korjatkaa jos olen väärässä).
surrur kirjoitti:Aikaisemmissa viesteissä kehuttu piitkä emäputki vaikutti juuri tämän rungon valintaan.
Mitä olen netissä opiskellut aihetta, niin emäputken laakerit ovat kovilla ja ajattelin että
pitkä laakeriväli antaa lisää kestävyyttä(korjatkaa jos olen väärässä).
Näinkin, varsinkin tuon laakerivälin osalta. Ollenkaan varma en silti ole, että laakeri mitenkään erityisen koville joutuisi MBB-käytössä -ehkä jopa päinvastoin. Iso osa kuskin painosta kun on valmiiksi etuhaarukan päällä. -Hyvä valinta joka tapauksessa ulkonäön takia.
En usko tuossa kohtaa laakerivälillä olevan käytännön merkitystä. Ohjauskulma on sama kuin mihin laakeri on tarkoitettu eli laakeri rasittuu kuten on suunniteltu. Loivalla ohjauskulmalla laakeriväli merkinnee enemmän, kun laakeria kuormitetaan "väärin". Ei siittä pitkästä laakerivälistä silti ole ainakaan haittaa.