Sivu 2/2
Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket
Lähetetty: 13 Tammi 2015, 03:53
Kirjoittaja ajarmala
ajarmala kirjoitti:jori kirjoitti:Nokian kisoissa mitattiin painot, niin kuskeista, kuin pyöristäkin. Ei vain ole julkistettu vielä.
Täällä odotellaan vieläkin kieli pitkällä noita punnitustuloksia Nokian kisoista. Saas nähä, millon ne tulee...
Ja jos niiden julkaisemisen estää se, että kuskin paino tulisi ilmi, niin julkaistakoon sitten vain pelkästään
- fillarin paino ilman kuskia
- fillarin kunkin pyörän paino kuskilla lastattuna prosentteina, joiden summa siis on 100 %
Jooko?
Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket
Lähetetty: 13 Tammi 2015, 14:45
Kirjoittaja jori
ajarmala kirjoitti:ajarmala kirjoitti:jori kirjoitti:Nokian kisoissa mitattiin painot, niin kuskeista, kuin pyöristäkin. Ei vain ole julkistettu vielä.
Täällä odotellaan vieläkin kieli pitkällä noita punnitustuloksia Nokian kisoista. Saas nähä, millon ne tulee...
Ja jos niiden julkaisemisen estää se, että kuskin paino tulisi ilmi, niin julkaistakoon sitten vain pelkästään
- fillarin paino ilman kuskia
- fillarin kunkin pyörän paino kuskilla lastattuna prosentteina, joiden summa siis on 100 %
Jooko?
Tuostahan ei selviä kuskin paino. 
Pelkkien pyörien painot varmaan kaikki kehtaavat tunnustaa.
Eikös ne nyt voi julkaista ihan siinä muodossa, kun ovat listoilla, eli pyörän paino ja kokonaispaino. (Voihan kukin halutessaan selittää hirmuisen kokonaispainon syyksi mukaan unohtunutta juomavesikanisteria, eväsreppua tai jotain. 
Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket
Lähetetty: 14 Tammi 2015, 13:41
Kirjoittaja ajarmala
jori kirjoitti:
Tuostahan ei selviä kuskin paino. 
Perhana! Huomasit juonen.
Tai jos paino tosiaankin ilmoitettaisiin kuskin kanssa prosenttijakaumana, niin silloin kuskin paino ei paljastu. Esim
- vasen etu 30 %
- oikea etu 32 %
- taka 38 %
Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket
Lähetetty: 14 Tammi 2015, 15:24
Kirjoittaja KPS
Fillarien painot kiinnostaisivat, jopa osarakenteiden massat. Esimerkiksi Mhelanderin etuvetoisista olisi kiva tietää kiekkojen ja rungon (jos ei mitattu niin "muiden osien") massat.
Omissa "viritelmissä" V2 tavoite massa oli 13 kg joten osarakenteitakin tuli punnittua vähän enemmän.
KPS
Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket
Lähetetty: 14 Tammi 2015, 18:31
Kirjoittaja jooseha
KPS kirjoitti:Esimerkiksi Mhelanderin etuvetoisista olisi kiva tietää kiekkojen ja rungon (jos ei mitattu niin "muiden osien") massat.
Jos kiekkojen painot haluaa tietää pitää yksilöidä ne 
mhelander kirjoitti:Mulla muuten on kiekkoja tms käytössä sikon sokin kaikissa kolmessa maantiepelissä ja maasturinkin kahdessa niin laitten arvon on sellainen päivän hinta kuten painokin..
Pyörän ketjusta löytyy aika hyvin tietoa siittä.
mhelander kirjoitti:Ai niin, oli unohtua painot:
Pelkkä runko 1.95 kg
"Runkokitti" eli runko, etukolmio kaikkineen ja penkki niskatuen kanssa 5.5 kg
Pyörä ajokunnossa, painavin rengassetti mitä taloudesta löytyy ja jarrukahvat : 11.75 kg.
Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket
Lähetetty: 14 Tammi 2015, 19:08
Kirjoittaja Wacky
Muista sitten että mhelanderilta löytyy aika laadukkaita osia kotoota suhteessa siihen mistä täällä yleensä rakennellaan pyöriä 
Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket
Lähetetty: 16 Tammi 2015, 15:13
Kirjoittaja KPS
Tein 3-pyöräisistä kaupallisista tuotteista pikaisen painoselvityksen. En tiiä onko tämä oikea paikka / käyttöä, mutta tossa se nyte on .... siis valmistajien kevyimpiä tuotoksia. Mukana rungon materiaali ja hinnat ... perävalotakuulla.
KPS
LISÄYS: Tossa toisessa sheetissä samaa teemaa 2-pyöräisille ...
Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket
Lähetetty: 23 Syys 2015, 22:00
Kirjoittaja jooseha
Virallinen kisapunnitus antoi pyyttonin painoksi 13,9kg lokasuojien kanssa.

Kiertyväkettinkinen painaa henkilövaa'an mukaan 17,1kg ilman lokasuojaa.

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket
Lähetetty: 25 Loka 2015, 15:57
Kirjoittaja mhelander
Ai niin, tämä ketju on päässyt unohtumaan uutukaisen valmistuttua suoraan kisoihin ja sitten sillä onkin rullattu jo melkein tonni.
Laitehan on siis tämä:

Osat on kaikki vuosien varrella tarkkaan valittua kisalaatua ja kiekot leveillä hiilarivanteilla. Painoa oli valmistuttuaan 17.35 kg eli noin 2 kg vähemmän kuin ekassa protossa.