Sivu 2/2

Re: Pythonin perusinfoa

Lähetetty: 20 Marras 2014, 18:12
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:

Mikäs tuossa venäläis trikessä tekee sen ett kääntösäde muuttuu erisuuntaan käännettäessä?
Python.de sivuilta ku lueskelin, kovin loivan ohjauskulman sanottiin muuttavan kääntösädettä suuremmaksi :roll:

Siinä on ilmeisesti jonkinlainen stoppari pysäköintiä varten.
Kai se kääntösäde loiveneekin. Kuvittele horisontaalinen ohjausakseli. Sillä ei kovin jyrkkää käännöstä tehdä. Jyrkentämällä sieltä löytyy kaikki vaihtoehdot vaakasuoran ja pystysuoran väliltä.

Tuo sinun idea pienestä negatiivisesta jätöstä on varmasti aivan toimiva. Keskitys menee verrattuna positiiviseen jättöön menee, mutta onko sillä merkitysä :? Ei tunnu näissä jalkaohjatuissa olevan ajamisen kannalta paljoa väliä onko jättö -20cm vai 20cm. Kaikki toimii hyvin :D Normaali vauhdilla pythonilla ja mbb:llä on ero mielestäni pieni.
Kovaa ajaessa tilanne muuttuu. Silloin tykkään ehdottomasti ylisuuresta jätöstä. Se tuo ajoon varmuutta juuri silloin, kun sitä eniten tarvitsee.
Kuva

jori kirjoitti:

Ei se tuosta kulmasta näytä kovin matalalta, mutta muistaakseni maavara taisi olla 80 mm. Joka tapauksessa alle sata. Pyörä on tuon telineen varassa etuhaarukasta kannatettuna, niin näyttää korkeammalta kuin on.

Mä luulin penkin olevan matalalla. Openbiken taulukossa näyttää olevan vain yksi alta 20cm istumakorkeus. Eipä siinä kaksipyöräisessä kannata hirveän alas pyrkiäkään, miköli haluaa kääntyäkin :roll:


Re: Pythonin perusinfoa

Lähetetty: 20 Marras 2014, 18:59
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:

Tuo sinun idea pienestä negatiivisesta jätöstä on varmasti aivan toimiva. Keskitys menee verrattuna positiiviseen jättöön menee, mutta onko sillä merkitysä :? Ei tunnu näissä jalkaohjatuissa olevan ajamisen kannalta paljoa väliä onko jättö -20cm vai 20cm. Kaikki toimii hyvin :D Normaali vauhdilla pythonilla ja mbb:llä on ero mielestäni pieni.
Kovaa ajaessa tilanne muuttuu. Silloin tykkään ehdottomasti ylisuuresta jätöstä. Se tuo ajoon varmuutta juuri silloin, kun sitä eniten tarvitsee.

Omalla kohdalla vieläkin ihmettelen kuinka paljon vaikeampi Räyhäkkä on ajaa ku aikasemmat MBB:ni :?


Re: Pythonin perusinfoa

Lähetetty: 13 Joulu 2014, 10:44
Kirjoittaja PW
Bipolar02a.jpg

Laitoin kuvan ku siinä on hyvin mittoja ja kulmia ja on esimerkki täällä nyt kuumana "kiehuvasta" korkeapythoni buumista :mrgreen:
http://en.openbike.org/wiki/Bipolar#Other_examples


Re: Pythonin perusinfoa

Lähetetty: 19 Tammi 2015, 13:52
Kirjoittaja PW

http://hpv.com.ua/2012/04/twist-s-podrobnostyami-2/
Tuommosella nivelellä varustetun pythonin löysin, Ukrainainan sivuilta. Matala rakenne, onko tuo yhellä laakerilla tehty?


Re: Pythonin perusinfoa

Lähetetty: 19 Tammi 2015, 14:03
Kirjoittaja PW


Futonexpressin näkemys matalasta nivelestä.


Re: Pythonin perusinfoa

Lähetetty: 19 Tammi 2015, 16:57
Kirjoittaja kuparinen
PW kirjoitti:

Futonexpressin näkemys matalasta nivelestä.

Tuohan on vasta CAD-malli eli "haave" :D
Matala nivel on teknisesti hankala, jos siihen kohdistuu taivutuskuormia kuten Pythonissa. Liukulaakerinakin tulee iso "lautanen" kuten edellisen viestin linkissä.