Tässä yksi seitsemästä:
Snake 1
sakari
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tässä yksi seitsemästä:
Snake 1
sakari
Päivitetäämpä omat kuvat vastaamaan tämän päivän(15.6.) tilannetta.
Yleensä ajelen tällä LWB:llä, kärryn kans tai ilman:
Jos haluan mennä vähän kovempaa, ajelen tällä Lowracerilla:
Takalokasuoja löytyy ja säädöt vähän "virtaviivaisemmat".
Mikäli tarve saada pyörä kuljetettua pyöräkoukuilla ja/tai kun tarve ketterälle pyörälle, ajelen tällä SWB:llä:
Jukka
Tämä Snake 5
on minun onnistunein nojakki. On vailla pahimpia mokia ja on hyvä ajaa. Olen taas kerran muuttanut sen peräosan muotoilua ja maalannut penkin runkorakenteen mustaksi.
sakari
Laita tuohon kuvaosoitteesi alkuun [img]ja%20perään[/img], mutta, please, älä laita kovin leveitä kuvia. esim. mulla on niin pieni näyttö, että yli 800 pistettä leveät kuvat tekee foorumin käytöstä työlästä, kun pitää käyttää sivusiirtopalkkia
Jukka
irakas kirjoitti:Tämä Snake 5 http://farm4.static.flickr.com/3073/258 ... f4da_o.jpg
on minun onnistunein nojakki. On vailla pahimpia mokia ja on hyvä ajaa.Olen taas kerran muuttanut sen peräosan muotoilua ja maalannut penkin runkorakenteen mustaksi.
Kertokaapa taas kerran, miten saatte kuvat suoraan näkysälle täällä lowridessä!
sakari
Mielenkiintoisen näkösiä pyöriä
Olisi kiva päästä kokeileen tollasta puurunkosta, miten eroaa metalliveljistään ajossa. Kiinnostaa myös noiden kulutuskestävyys, paljonko tuollanen puurunko kestää ajoa, varmaankin tarpeeksi
Tässä Wol tämän hetkisessä muodossaan:
Trek r200:
Olisi kiva päästä kokeileen tollasta puurunkosta, miten eroaa metalliveljistään ajossa. Kiinnostaa myös noiden kulutuskestävyys, paljonko tuollanen puurunko kestää ajoa, varmaankin tarpeeksi Wink<<
Puurunkoinen nojakki verrattuna metallirunkoiseen on kuin puuvene verrattuna laisikuitu- tai alumiinirakenteiseen veneeseen.
Jousitusta ei juuri tarvita, kun runko joustaa.
Jos liitokset (metalli-puu) ovat hyvät (lähinnä pulttiliitoksia), kestää puurunko hyvin.
sakari
irakas kirjoitti:Tässä Wol tämän hetkisessä muodossaan: [img]http://farm4.static.flickr.com/3057/258 ... o.jpg{/img]
Trek r200:
Olisi kiva päästä kokeileen tollasta puurunkosta, miten eroaa metalliveljistään ajossa. Kiinnostaa myös noiden kulutuskestävyys, paljonko tuollanen puurunko kestää ajoa, varmaankin tarpeeksi Wink<<
Puurunkoinen nojakki verrattuna metallirunkoiseen on kuin puuvene verrattuna laisikuitu- tai alumiinirakenteiseen veneeseen.
Jousitusta ei juuri tarvita, kun runko joustaa.
Jos liitokset (metlli-puu) ovat hyvät (lähinnä pulttiliitoksia), kestää puurunko hyvin.
sakari
Kiitos Sakari vastauksesta.
Toinen askarruttava asia oli juuri tuo metalli/puu liitos ja sen toimivuus. Puu on kyllä hieno materiaali, siinä on jotain ihmeellistä taikaa.
Tuossapa omani, Alligtin Kruiser. Löytyy myytävänä-osastoltakin
Onko tässä jokin optinen harha vai onko tuo etulimppu aivan STANAN ISO???
Mikko kirjoitti:Onko tässä jokin optinen harha vai onko tuo etulimppu aivan STANAN ISO???
Eipä tullu kysyttyä hammaslukua, mutta iso se on
Tuossapa uusi pöörä, eli Pena. Nimi tulee takahaarukan tekstistä, irronneen t-kirjaimen takia siinä lukee Action Ben.
Alligtin etulimppu oli 65-piikkinen, eli kohtuullisen iso. Lujaahan sillä pääsikin.
Flevo tällä kertaa Bike-moodissa.
Henkka? Oletko ajellut pitempiä matkoja Flevolla (varsinkin 2-pyöräisellä?), Pythonilla tai Hipparion-tyyppisellä deltalla?
Olen tosissani aika jyrkästi sitä mieltä, että jalkaohjattava nojakki on väsyttävämpi ajaa pitkillä matkoilla ilman piitkää harjoittelua kuin käsin ohjattava.
Mielestäni ideaali tilanne on: Käsillä ohjataan ja jaloilla poljetaan.
Sakari
irakas kirjoitti:Olen tosissani aika jyrkästi sitä mieltä, että jalkaohjattava nojakki on väsyttävämpi ajaa pitkillä matkoilla ilman piitkää harjoittelua kuin käsin ohjattava.
Mielestäni ideaali tilanne on: Käsillä ohjataan ja jaloilla poljetaan.
Miten siinä voi rasittua? Ohjaaminen vaatii vain murto-osan voimaa polkemiseen verrattuna, kädet saa olla rentona ja suoraa ajaessa ei tarvi ohjata. Onko sinulla hipparion kopiosi ohjauskulma kuten eskolla, mutta ilman ohjausiskunvaimenninta? Tällöin siinä pitää pitää keulaa ajaessa jaloilla suorassa, kun taas pystymmällä ohjauskulmalla keula pysyy ajaessa suorassa, ainoastaan kääntäminen vaatii enempi voimaa.
Jukka