Re: Kuudee Sport Evo
Näyttää kilpanojakin sylikulmalta, menevän näkönen peli.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Näyttää kilpanojakin sylikulmalta, menevän näkönen peli.
Kiitoksia kommenteista.
Juu. Kilpuria yritin. Katotaan muten toimii. Hain kotoo ajokengät, kun unohtui. Säädän vähän lisää ja kerron sit miten toimii.
Näyttää siltä että voi olla sekä mukava että nopea!
Kivan näköinen
Riittäkö penkin yläkaari kunnolliseksi tueksi noin suurella sylikulmalla ja loivalla nojakulmalla?
Ei oo lenkkii takana vielä. Ei mahtunu kinttu liikkuun - piti tehdä uusi ohjainkannatin. Kommentoin kyssäriin huomenna.
On tää aika säätämistä kun yrittää mittojen mukaan väsätä.
Illala ajelin pihalla (duunipaikalla riittää tota asfalttii) testiajoa hyvät pätkät. Säätöjä sai jo vähän kohdilleen. Tässä huomioita:
Jotenkin tämä nyt liikkuu helpommin kuin edellisen malli, olisko toi iso ketjurissa niin paljon parempi? Vaiko lukuisata kokonaisuuden muutokset yhdessä? KIva huomenna päästä kokeilemaan kovemmassa vauhdissa.
Pastori kirjoitti:
- Isolla ketjurissalla toi paluupuolen rissa on niin edessä. Pitää jotain prikkoja tms. laitella runkoputken ja rissa, väliin että saa sitä hitusen ulospäin, muuten jää toi kääntösäde oikealle kääntyessä aika isoksi - rengas napsii kiinni helposti.
Olisi pitänyt itsekin laittaa iso rissa korkeammalle, niin pikkuisen saisi parempaan paikkaan.
Pastori kirjoitti:- Emäputken kulma on hyvä hitaassa ajossa, näin narujen perusasetuksella.
Tämä on tosiaan Sport Kuvasta mitaten nojakulma 15 astetta ja päälle istuessa vielä vähemmän
jooseha kirjoitti:Pastori kirjoitti:
- Isolla ketjurissalla toi paluupuolen rissa on niin edessä. Pitää jotain prikkoja tms. laitella runkoputken ja rissa, väliin että saa sitä hitusen ulospäin, muuten jää toi kääntösäde oikealle kääntyessä aika isoksi - rengas napsii kiinni helposti.
Olisi pitänyt itsekin laittaa iso rissa korkeammalle, niin pikkuisen saisi parempaan paikkaan.
Joo. Pitää vielä harkita jos sen nostaisi siihen emäputken kylkeen kiinni.
jooseha kirjoitti:Pastori kirjoitti:
- Emäputken kulma on hyvä hitaassa ajossa, näin narujen perusasetuksella.
Tämä on tosiaan Sport
Kuvasta mitaten nojakulma 15 astetta ja päälle istuessa vielä vähemmän
Muutaman asteen se tosiaan siitä vielä putoo. Noi narut on tosin jos koeponnistettu senverran ettei ne enää hurjasti veny - mutta on siinä sitä joustoa vielä vähän.
Yllättävän hyvin näkee eteenpäin - siihen olen ihan tyytyväinen (toistaiseksi).
Pastori kirjoitti:Yllättävän hyvin näkee eteenpäin - siihen olen ihan tyytyväinen (toistaiseksi).
Lyhyet ja alhaalla olevat kammet auttaa tähän kummasti
Jukka
jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Yllättävän hyvin näkee eteenpäin - siihen olen ihan tyytyväinen (toistaiseksi).
Lyhyet ja alhaalla olevat kammet auttaa tähän kummasti
Jukka
Joo. Ei ollut ihan vahinko se.
En omista astemittaria. Onko jotain ilmaista appia tai Windows ohjelmaa, jolla saisi mitattua istuimen kulmaa, kun rakentelu ja taivaiden katselu on päällä jo nyt ja huvittaa kokeilla jo takakenoisen istuimen nojauksen jyrkentämistä. Kun vauhti kasvoi hurjasti nojakulmaa vaakatasoa lähemmäs muuttaessa. Ei ole kiva, kun aurinko paistaa silmään lipan alta ja ei voi muuten arvioida nopeutta kuin tuulen huminasta. Epätarkkaa minulla tällä kokemuksella. Muutenkin olisi kiva nähdä lähelle eteen. 15 astetta on jo tosi sporttinen ja nykyversioni ei ehkä ole niin kaukana siitä ja taidan tehdä vielä nojaavamman. Olisi kiva tietää, missä menen pyörälläni, jotta voi vertailla kokemuksia. Nyt jousituksesta huolimatta tärisyttää jo ja takakeno vaikuttaa epätasaisella tiellä varsinkin rytyyttäessä tasapainoon ja suoran viivan ajokykyyn. Nenä pystyssä siis. Se saattoi jo korjautua niskatukimuutoksella. Keskittymistä testaa pitkissä reissuissa.
vaaka kirjoitti:En omista astemittaria. Onko jotain ilmaista appia
Tässä on Androidpuhelimille: https://play.google.com/store/apps/deta ... ractorfree ohjelma jolla voi mitata kulmia suoraan pyörästä.
Ensin nollataan mittari tasossa jossa pyörä seisoo ja sen jälkeen mitataan haluttu kulma.
Jukka
jooseha kirjoitti:Pastori kirjoitti:
- Emäputken kulma on hyvä hitaassa ajossa, näin narujen perusasetuksella.
Tämä on tosiaan Sport
Kuvasta mitaten nojakulma 15 astetta ja päälle istuessa vielä vähemmän
15 astetta on näköjään penkin kulma Metassa.
Toi eutpuomin asento on niin paljon ylepänä että näyttää silmään loivemmalta kulmalta - mutta mittari ei valehdellut. Kuva on tosin niin pieni että saattoi jotain optista virhettä siitä tulla.
jviirret kirjoitti:vaaka kirjoitti:En omista astemittaria. Onko jotain ilmaista appia
Tässä on Androidpuhelimille: https://play.google.com/store/apps/deta ... ractorfree ohjelma jolla voi mitata kulmia suoraan pyörästä.
Ensin nollataan mittari tasossa jossa pyörä seisoo ja sen jälkeen mitataan haluttu kulma.Jukka
Kiitoksia paljon! Pitää hakea ja opiskella tuon käyttö huomenna.
Ekat viiskyt kilsaa takana.
Ensifiilarit hyvät. Ajoasento on mukavan tuntuinen - senverran rutistaessa ottaa selkänojaan hartiat että keskiötä voisi siirtää sentin verran eteen - ehkä. Katotaan huomisen lenkin jälkeen.
130 millin kammet on kyllä mahtavat - jalat viuhuskelee kivasti.
Ajoasento on selvästi aeroodynaamisempi - pyörä lähtee alamäkeen kiihtymään kivemmin polkematta kuin edellinen.
Natinaa kuuluu helkatisti. Mulla ei tässä ole vielä kumilappusia siellä nivelessä. Jokainen liike natisuttaa konetta. No.Oli toki melkoinen sade taas ja kasteli miehen ja pyörän. Vesi voiteli sitten pahinta natinaa pois.
Vaihteisto-ongelma vaivasi. Teen siitä oman ketjun.
Hämmästyttävin tulos oli se että ajelin ongelmista huolimatta suurinpiirtein samaa vauhtia kuin qds:llä. Keskisyke oli kuiteskin parikyt lyöntiä matalampi. Tämä siis kuljee selvästi vähemmällä energialla/voimalla.
Toinen omituisuus oli ohjaustanko ja ohjaus. Ohjauksen tuntuma oli tosi hyvä. Emputken kulma on hiukan eri kuin edellisessä mallissa ja ohjaaminen on napakampaa. Kumpikohan nyt vaikuttaa enemmän, tuo kulma vai isompi ketjupyörä - vaiko molemmat yhdessä. Polkeminen ei vetele ohjausta yhtä paljon kuin ennen. Hyvä löydös tämäkin. Ohjaustanko on hiukan eri asennossa ja jarrut lähempänä tangon päätä - muuten hyvä mutta pikkurillit puutuilivat.
Toistaiseksi olen oikein tyytyväinen.