Sivu 2/10
Re: PWyytton
Lähetetty: 16 Elo 2015, 13:43
Kirjoittaja jori
Ei tuossa mitään muuta, mutta noita isopyöräisiä pythoneita ei ole kovin monella käytössä ja nekin, jotka niitä käyttävät osaavat isoissa nopeuksissa keventää takapuolta lapaluiden ja jalkojen varaan, mikä tekee pyörästä varmasti stabiilin. Erittäin isossa nopeudessa ei siis liian suurella negatiivisella jätöllä varustetussa pythonissa voi istua. Nyt puhutaan siis koko ajan selvästi yli 200 mm negatiivisista jätöistä. Pikkupyöräisissa jättö on luonnostaan noin 200 mm tai alle. Ne ovat helppoja oppia ajamaan ja kovassakin vauhdissa stabiileja. Isopyöräiseen on vaikea saada alle 250 mm jättöä ja yli 300 mm on todistettavasti vaikea ajaa varsinkin kovemmassa nopeudessa. Isopyöräisessä kannattaa siis ulosmitata kaikki tila, joka tuottaa pienemmän jätön. Minä tuota ensimmäistä kuvaa katselin ja mietin, josko tuon keskinivelen olisi laittanut alapuolelle. Penkin etukulman alla olisi kyllä tilaa. Saisi lähemmäs keskiötä ja etuhaarukan enempi vaaka-asentoon. Olin eilisen Vanhojen Velojen pyöräilyllä, joten en ehtinut mainita, ennen kuin Petri jo oli etuhaarukan tehnyt. Vai olisiko tuo mahdollista pyöräyttää koko systeemi alassuin, ennen kuin rungon tuohon tekee. 

Re: PWyytton
Lähetetty: 16 Elo 2015, 13:50
Kirjoittaja PW
Tuota kuvaa kun katsoin tuli mieleen jotain hyvin vanhaa

- P1019478.JPG (133.5 KiB) Katsottu 3127 kertaa
Tämä on eka pyyttonini - en sillä oppinu ajamaan, eikä se oikeen kestäny kasassakaan. Mutta sillon oli ajatus ett takapyörähän voi olla pienempi ku se ny vaan tulee siel perässä - jos oikeen kompaktin ja lyhyt runkosen haluis tekeillä olevaankin vois laittaa 406 kiekon ihan tuohon penkin taakse - ehkä kokeilen joskus. Koitan nyt pysyy ees jollain tavalla suunnitelmassa.
Re: PWyytton
Lähetetty: 16 Elo 2015, 15:13
Kirjoittaja PW
Re: PWyytton
Lähetetty: 16 Elo 2015, 17:41
Kirjoittaja PW

- 2015-08-16 17.39.14.jpg (250.39 KiB) Katsottu 3075 kertaa
Se on hepattuna siinä - mutt heti huomasin virheen jota yritin välttää - etuhaarukan olkapäät ottaa takarunkoon kääntyessä, joten hirveen jyrkkää käännöstä ei pysty tekemään. Voi olla ett ajamaan kuitenkin pystys, en oo varma. Olkapäiden pyöristys tai kavennus korjais varmaan ongelman.
Miten niin pyyttoni ei pysy itekseen pystyssä 
Re: PWyytton
Lähetetty: 16 Elo 2015, 19:06
Kirjoittaja PW
On se nyt koe istuttu - polkimet on hyvällä etäisyydellä ja penkin kulmakin tuntuu sopivalta tähän pyörään. Pientä askarteluu olis viel ennenku uskaltas polkasta mutt ei taida tänään enää jaksaa - väsy tuli.
Re: PWyytton
Lähetetty: 16 Elo 2015, 19:32
Kirjoittaja jori
Yhdessä päivässä ilmestyi uusi pythoni ja tarina sen tekemisestä. Ei ihme, että tulee väsy jo loppuiltapäivästä. 
Re: PWyytton
Lähetetty: 16 Elo 2015, 20:07
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:Yhdessä päivässä ilmestyi uusi pythoni ja tarina sen tekemisestä. Ei ihme, että tulee väsy jo loppuiltapäivästä. 
Joo, rankat on harrastukset - käypi työstä
Toisaalta olihan sitä 6 vuotta suunniteltu tai jotain 
Re: PWyytton
Lähetetty: 17 Elo 2015, 13:52
Kirjoittaja PW
Re: PWyytton
Lähetetty: 17 Elo 2015, 14:14
Kirjoittaja PW
Vaihdoin ketjun edessä 38piikkisellä rattaalle - vieläkin yllättävän raskas, oliskohan tuossa jääny se raskaampi vaihde päälle piti olla ns. "uusi" tai siis vanha mutt ei koskaan käytetty. Nalle sano ett pitäs öljykylpyyn laittaa, se on viel tekemättä. Kuitenkin taas ajoin muutaman satametrii - jee.

- 2015-08-17 14.11.42.jpg (287.57 KiB) Katsottu 2958 kertaa
Re: PWyytton
Lähetetty: 17 Elo 2015, 14:18
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:Penkin tuet, naruille lenkit, ketjut päälle, rengas alle jotain muuta - äskön ajoin korttelin ympäri parisataa metriä
Laakerissa tuntu klappia, olisko kiristyksellä hoidettu, vai tartteeko sen keskiputken sinne akselille - se tietyst puuttuu 
Ei se kiristys auta tuohon klappiin. Eikös sinulla ole siinä tavalliset urakuulalaakerit. Klappi tulee välyksistä sisäkoolin ja akselin ja ulkokoolin ja laakeriputken välistä. Se on se syy, jonka takia laakerointi (noin oikeasti tehden) mitoitetaan pienelle krympille. Saat vähennettyä klappia työntämällä oluttölkkipeltiä laakerin ja laakeripesän ja akselin väliin.
Linjakkaan näköinen pyörähän siitä tuli, eikä kauan mennyt, jos lasketaan pois se kuuden vuoden suunnittelu.
Onneksi olkoon.
Ota sitten kun joudat kohtakuvat ohjauslaakerista, droppareista ja kampikeskiö-kampi-poljinsysteemistä.
Re: PWyytton
Lähetetty: 17 Elo 2015, 14:49
Kirjoittaja jviirret
Nyt ollaan taas Pythonin syntysijoilla.
Isopyöräinen, matala ja yksinkertainen. Nämä kun löytyy niin minä tykkään.
Jättöähän tässä on, mutta eiköhän tuo aika turvallinen ole sinne 40-50 nopeuksiin?
Jukka
Re: PWyytton
Lähetetty: 17 Elo 2015, 15:14
Kirjoittaja Syväri
Narupyytton
hieno on.
Re: PWyytton
Lähetetty: 17 Elo 2015, 16:05
Kirjoittaja PW
Syväri kirjoitti:Narupyytton
hieno on.
En tiedä onko noista naruista mitään hyötyä, jäykisteenä
nyt ne jäi aika löysälle - pitäs joku kiristys systeemi, vanttiruuvi laittaa - ovat vaan nuo miun vanttiruuvit niin pirun isoja ja siis painavia etten semmosta viitti.
Vähän "letkuhan" tuo taitaa olla muut eikös kaikki käärmeet 
Re: PWyytton
Lähetetty: 17 Elo 2015, 16:18
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:Syväri kirjoitti:Narupyytton
hieno on.
En tiedä onko noista naruista mitään hyötyä, jäykisteenä
nyt ne jäi aika löysälle - pitäs joku kiristys systeemi, vanttiruuvi laittaa - ovat vaan nuo miun vanttiruuvit niin pirun isoja ja siis painavia etten semmosta viitti.
Vähän "letkuhan" tuo taitaa olla muut eikös kaikki käärmeet 
Tässä helppo vanttiruuvi sinulle. Ei maksa, eikä paina paljon.

Re: PWyytton
Lähetetty: 17 Elo 2015, 16:19
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Syväri kirjoitti:Narupyytton
hieno on.
En tiedä onko noista naruista mitään hyötyä, jäykisteenä
nyt ne jäi aika löysälle - pitäs joku kiristys systeemi, vanttiruuvi laittaa - ovat vaan nuo miun vanttiruuvit niin pirun isoja ja siis painavia etten semmosta viitti.
Vähän "letkuhan" tuo taitaa olla muut eikös kaikki käärmeet 
Tässä helppo vanttiruuvi sinulle. Ei maksa, eikä paina paljon.

