Kiitokset todella hyvistä linkeistä Jarcolle ja TeemuN:lle. Erityisesti tuo Torleif Jonssonin viimeisin Zox-kopio (http://www.liggister.org/zoxy3.htm) alumiinirungolla vakuuttaa ainakin kuvauksen perusteella.
Käytin tuossa kuvamanipulaatioon saman määrän tunteja, missä kyvykkäämpi olisi tehnyt saman käytännössä. Tässä ensiksi deltaksi modattu Toxy-ZR, olkaa hyvä.

Takapäätä on venytetty, toinen monohaarukka, takapyörä ja iskari lisätty sekä T-kappale kallistusmekanismia varten. Busineksen teko mennee protoilun ohi, mutta kannattaisiko sittenkin lähettää kuva myös Toxyn porukalle ihmeteltäväksi? Alkuun "Sehr geehrte Herrn" etteivät niin hermostuisi plagioinnista.
Toisessa kuvassa on vaimoni idea: Toxy-ZR apupyörillä.

Istuimen alle tulisi kääntökahva, josta kääntäen apupyörävarret kääntyisivät yhteen ja eteenpäin. Jotta apupyörät toimisivat erikokoisissa epätasaisuuksissa, niihin lienee liitettävä jonkinlainen jousitus.
Voisiko laskutelinetyyppiset apupyörät toimia käytännössä? Triken kolmannen pyörän hyödyt nähdäkseni kiteytyvät kahdessa tilanteessa:
- stabiilius hiljaisessa vauhdissa & pysähdyksissä
- suuremmat selviytymismahdollisuudet pidon loppuessa
Apupyörät voisivat tarjota riittävän stabiiliuden hiljaisessa vauhdissa. Jos jääpinta pääsee yllättämään, apupyöriä on enää turha lähteä hamuamaan. Mutta apupyörillä voisi selvitä luistostakin, jos jääkohdat tuntee ennakolta.
Apupyörät olisi helpointa rakentaa järkevästi juuri Lowraceriin tämän mataluuden ansiosta -> suhteellisen kapeat ja lyhyet ja ohuet varret riittäisivät.