Sivu 2/3
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 05 Marras 2015, 13:55
Kirjoittaja Vilijami
jviirret kirjoitti:Vilijami kirjoitti: mutta laakeripesän halkaisee yhdeltä sivulta ja klemmarikiristys siihen?
Pikalukko, kuten pystypyörien satulaputkissa?

Kaksi tuollaista, kummankin laakerin kohdalle. Avattuna pyörä katkeaa kätevästi kun laakerit pääsee poistumaan väliholkittomasta pesästään samaan suuntaan.
Ajaessa ei paljon päittäisrasitusta tule, ei ainakaan yhtäpaljon kuin pystypyörän satulaputkeen joka sekin pysyy noilla paikoillaan ja noita on vain yksi.
Jukka
Sama idea tuli mieleen, mutta Jukka ehti ensin
Seuraavaan projektiin pitää kyllä tehdä tuollainen.
Alapäässä voisi olla stoppari, että kasaus helpottuu, kun laakeri ei pääse tulemaan läpi.
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 05 Marras 2015, 21:48
Kirjoittaja jooseha
jviirret kirjoitti:
Pikalukko, kuten pystypyörien satulaputkissa?
Tuolla kun toteuttaa flevo-nivelen välyksenpoiston, niin onpa kätevä ja pätevä liitos.
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 08 Marras 2015, 20:27
Kirjoittaja jooseha
Tässä olisi navasta pyydetty kuva ja pari lisää.
Mittasin samalla navan leveydeksi 112 milliä ja ykkösen välityssuhteeksi 0,73.
Välitys oli pieni yllätys, koska aiemmin ostamassani navassa vaihteiden ero tuntui pienemmältä kuin Duomaticissa. Tuntuma saattaa johtua pienemmästä kokonaisvälityssuhteesta 
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 08 Marras 2015, 20:31
Kirjoittaja Nojanalle
Mitä lukee tuol jarru lukituksen kyljessä . Ihan iski uteliaisuus.
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 08 Marras 2015, 20:39
Kirjoittaja jviirret
Nojanalle kirjoitti:Mitä lukee tuol jarru lukituksen kyljessä . Ihan iski uteliaisuus.
Kuva isonee klikkaamalla: 2-speed coaster
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 08 Marras 2015, 21:35
Kirjoittaja jooseha
Jarrukäpälässä lukee KT 2-speed coaster
rummussa KT-2
kummassakin pinnalaipassa 2L
ja rattaassa KT 16T
Muuta siinä ei luekaan.
Kuvassa näkyvän lisäksi oli mukana akselin mutterit, rattaan lukkorengas ja jarrukäpälän panta pultin sekä mutterin kanssa.
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 10 Marras 2015, 09:37
Kirjoittaja mhelander
Onpas siro 2-vaihteinen napa. Muistaakseni Sachs Duomatic on tuota jyhkeämpi ja ainakin painava se oli, ei mitään kevytmetalleja ole sen teossa käytetty. Mites tuon paino ? Onko mitään web-linkkiä tuotteeseen ?
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 10 Marras 2015, 12:02
Kirjoittaja jviirret
mhelander kirjoitti:Onko mitään web-linkkiä tuotteeseen ?
Tuossa valmistajan sivu: http://www.ktgroup.net/pro.php?m=d&pid=86&cid=45&f=1
Jännä kun navassa lukee KT-2, mutta virallinen myyntinimi on KT-325R. Siksi Google ei tuonne osaa, vaan piti hakuun kirjoittaa "kt hub" niin tulee ensimmäiseksi hakutulokseksi 
Paino 1320g
Jukka
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 10 Marras 2015, 12:09
Kirjoittaja jori
mhelander kirjoitti:Onpas siro 2-vaihteinen napa. Muistaakseni Sachs Duomatic on tuota jyhkeämpi ja ainakin painava se oli, ei mitään kevytmetalleja ole sen teossa käytetty. Mites tuon paino ? Onko mitään web-linkkiä tuotteeseen ?

Category: Geared Hubs
Name: Sachs Torpedo Duomatic Model 102
Brand: Sachs
Model: #102
Years: 1964 - 1970
Country: Germany
Weight: 1,254 grams
2-speed automatic 'kickback' hub with coaster brake
gear ratios are 1:1 and 1:1.362 overdrive
http://velobase.com/ViewComponent.aspx? ... f929a282a6
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 10 Marras 2015, 12:16
Kirjoittaja jviirret
Tuolla "kt-325r" hakusanalla kun hakee niin näyttää Venäjä olevan ykkösmarkkina-aluetta ja siellä tämän hinta alle 30Euroa
http://sportresort.ru/product_info.php?products_id=9601
Siitä tuli sitten mieleen, että onko itärajan pinnassa asuvat perehtyneet rajan takaiseen osatarjontaan?
Jukka
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 10 Marras 2015, 12:41
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:Tuolla "kt-325r" hakusanalla kun hakee niin näyttää Venäjä olevan ykkösmarkkina-aluetta ja siellä tämän hinta alle 30Euroa
http://sportresort.ru/product_info.php?products_id=9601
Siitä tuli sitten mieleen, että onko itärajan pinnassa asuvat perehtyneet rajan takaiseen osatarjontaan?
Jukka
Mie en, ei oo tullu käytyy ku muutaman kerran turistina.
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 10 Marras 2015, 13:50
Kirjoittaja mhelander
jori kirjoitti:mhelander kirjoitti:Onpas siro 2-vaihteinen napa. Muistaakseni Sachs Duomatic on tuota jyhkeämpi ja ainakin painava se oli, ei mitään kevytmetalleja ole sen teossa käytetty. Mites tuon paino ? Onko mitään web-linkkiä tuotteeseen ?

Category: Geared Hubs
Name: Sachs Torpedo Duomatic Model 102
Brand: Sachs
Model: #102
Years: 1964 - 1970
Country: Germany
Weight: 1,254 grams
2-speed automatic 'kickback' hub with coaster brake
gear ratios are 1:1 and 1:1.362 overdrive
http://velobase.com/ViewComponent.aspx? ... f929a282a6
Tää on sen vanhin ja alkuperänen. Mulla oli tollanen ekassa itse rakennetussa fillarissa jonka kasasin kesätyöpaikkana toimeneen fillarihuoltowirman takapihan romukasasta, Tunturi Poni -runko, kiekot mitä sattui löytymään ja jostakin löytyi tämä kyseinen napa. Muistoja...
Nykyinen napa on tästä uudistettu automaatti malli joka vaihtaa vaihdetta kun kadenssi (tai navan pyörintänopeus) nousee jonkun rajan yli. Alla kuvassa vasemmalla, maksoi (koko mummopyörän kanssa) 50 € ja toiminta on ollut virheetöntä.

Mutta joo, OT:ksi menee. Hyviä ovat sopivalla välityksellä pyörään jonka halutaan olevan yksinkertaisia ja vähän varkaita houkuttelevia.
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 10 Marras 2015, 16:53
Kirjoittaja Jarcco
jviirret kirjoitti:Tuolla "kt-325r" hakusanalla kun hakee niin näyttää Venäjä olevan ykkösmarkkina-aluetta ja siellä tämän hinta alle 30Euroa
http://sportresort.ru/product_info.php?products_id=9601
Siitä tuli sitten mieleen, että onko itärajan pinnassa asuvat perehtyneet rajan takaiseen osatarjontaan?
Jukka
En ole perehtynyt, mutta varmaan pitäisi koska hinnat näyttää edullisilta. Tiedä sitten miten tilaaminen onnistuu ja tuleeko paljon kuluja.
Kummasti Tuon Kt-navan välitys on ilmoitettu 1:1,3 eli voisi luulla ylentäväksi.
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 10 Marras 2015, 17:16
Kirjoittaja jooseha
mhelander kirjoitti:Onpas siro 2-vaihteinen napa. Muistaakseni Sachs Duomatic on tuota jyhkeämpi ja ainakin painava se oli, ei mitään kevytmetalleja ole sen teossa käytetty.
Tuossa ne on vierekkäin. Ei näytä mitenkään sirolta.
Re: Kolmas pyyttoni
Lähetetty: 10 Marras 2015, 17:28
Kirjoittaja Nojanalle
Täytyy sanoo että vanhassa vara parempi , mulla on noita vanhoja kotona.Pitää vaan kasata . Kaikki on tehtaan varaosa paketeissa. 