Re: DF XL:n puikoissa
Epäilemättä hieno päivä, onnittelut! Tunne on mahtava, kun kauan odotettu hetki viime koittaa ja saa uuden kulkupelin alle .
Sitten kun maltat, niin kertoilepa ajofiiliksistä verrattuna Stradaan.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Epäilemättä hieno päivä, onnittelut! Tunne on mahtava, kun kauan odotettu hetki viime koittaa ja saa uuden kulkupelin alle .
Sitten kun maltat, niin kertoilepa ajofiiliksistä verrattuna Stradaan.
TMS kirjoitti:No tänään se DF XL sitten saapui
Jonkun verran oli hommaa virittää pyörä ajokuntoon, mutta kyllä sitä hieman jo kokeilemaan pääsi. Hieman viritystä jäi vielä kun takavaihtaja ei meinannut oikeen kunnolla vaihtaa isoimmalle rattaalle, mutta eiköhän se siitä. Kuvia ei tullut vielä otettua, mutta täytyy tässä joku päivä sellaisiakin laittaa. Sanoisin että tänään oli hieno päivä
Onnea täältäkin uudelle DF:lle. Fiilis on tosiaan mahtava, kun kauan odotettu pyörä saapuu
Onnea ja vaudikkaita kilometrejä uudelle DF- kuskille
Vauhikkaita kilometrei DF:lle tiedossa
Ditto
TMS kirjoitti:No tänään se DF XL sitten saapui
Kuvia, tai ei ole tapahtunu
Todellakin kuvia ! Vauhdikkaita ja mukavia kinneröintikilometrejä!
Kiitos vain onnitteluista. Tänään vasta pääsin ekalle kunnon kokeilulle kun tuli töihin ajettua. Ja ei voi muuta sanoa kuin että kulkeehan se DF aivan mahdottomasti. En vielä arvannut erityisen kovaa ajaa totuttelun takia, mutta silti meinaisi vertailupätkällä tulla uusi keskinopeusennätys. Viime kesänä olen hyvissä olosuhteissa (noin 15 astetta lämpimämässä kuin tänään) Stradalla ajanut vertailupätkän vajaan 1 km/h nopeammin, mutta myös samalla noin 30 W suuremmalla keskiteholla. Suunniilleen samoissa ajo-olosuhteissa ja polkutehoilla verrattuna DF kulki noin 8 km/h kovempaa kuin Strada (45->53). Monessa kohtaa sitä oli aivan ihmeissään kun vauhti vaan säilyi ja säilyi. Kammet oli vielä hieman liian lähellä ja se vaikutti kyllä polkemiseen, huomenna mennään taas vähän kovempaa
Ohessa kuvia, täytyy kirjoitella lisää myöhemmin.
Onnea! Noissa vauhdeissa ötököistä voi olla ongelmia ja jos arvaan oikein, vauhtihinku on iskenyt, joten visiirillä olisi suojan lisäksi nopeutta lisäävä vaikutus, kun vain sopivan tekee.
Nyt voidaan alkaa odotella koska menee kisoissa 80 km/h rikki 200m matkalla
No voi morjens! Tuntuu uskomattomalta mimmosia eroja on äkikekseltään amatöörin mielestä lähes saman näköisillä vehkeillä! Mitä eroo tossa on edelliseen?
Löytyykö kinnereistä jonkinlaista vertailudataa milan,waw jne? Kiinnostais mimmosilla viilauksilla noi vehkeet saadaan kulkemaan..
Tuliko mukana mitään työkaluja esim. takarenkaan irroitusta varten, sisäkumeja ym?
Härski kirjoitti:Löytyykö kinnereistä jonkinlaista vertailudataa milan,waw jne? Kiinnostais mimmosilla viilauksilla noi vehkeet saadaan kulkemaan..
Nää kulkee polkemalla jos polkijana on Tero ni sitten kulkee viel kovaa
Voihan tuossa vauhdin lisääntymisessä olla myös uuden kinnerin tuomaa nostatusta ja huumaa.
jounisi kirjoitti:Tuliko mukana mitään työkaluja esim. takarenkaan irroitusta varten, sisäkumeja ym?
Joo takakiekon irrottamista varten tuli sellainen pitkä 5 tai 6 mm kuusiokoloavain ja sitten huoltoluukkujen ruuveja varten torx avain. Lisäksi tuli Radical Designin velomobiilikassi. Varasisärenkaita ei tullut mukana. Jostain muistan lukeneeni että sellaiset tulisi mukana, mutta onhan ne voinut unohtuakin mukaan laittaa.
Härski kirjoitti:No voi morjens! Tuntuu uskomattomalta mimmosia eroja on äkikekseltään amatöörin mielestä lähes saman näköisillä vehkeillä! Mitä eroo tossa on edelliseen?
Löytyykö kinnereistä jonkinlaista vertailudataa milan,waw jne? Kiinnostais mimmosilla viilauksilla noi vehkeet saadaan kulkemaan..
Hyvää yhteenvetoa eri malleista ja niiden nopeus eroista en ole missään nähnyt. Saksan velomobiilifoorumilla on ainakin rullauskokeiden yhteydessä koitettu näitä jonkinlaiseen järjestykseen laittaa, mutta hieman epämääräiseksi se on jäänyt.
Koitan paremmalla ajalla hieman ruotia Stradan ja DF:n eroja, mutta juuri nyt ei kerkiä.