Sivu 2/2
Lähetetty: 31 Joulu 2006, 20:50
Kirjoittaja jviirret
Itse en kuoppien sietokyvyssä huomannut mitään merkittävää eroa erikokoisilla eturenkailla. Kokemuksia 47-406, 37-559 ja 47-559 renkaista. Yleensäkkin monttujen vaikutus tuollaisessa LWB:n eturenkaassa on pienempi kuin pythonissa ja SWB:ssä. Näissä kun 2cm:n pomppu eturenkaan kohdalla aiheuttaa jaloissa 3cm ylös alas liikkeen. Tai ei nyt ihan, mutta liike on kuitenkin suurempi kuin renkaan tekemä liike.
LWB:ssä taas takarenkaan töyssyt tuntuvat suuremmilta, kuin SWB:ssä tai pythonissa. Oikeastaan niin, että Pythonissa mieluummin ottaa iskut takarenkaaseen ja tuossa LWB:ssä eturenkaaseen. SWB:llä aika vähän ajokokemusta.
Jukka
Lähetetty: 31 Joulu 2006, 21:22
Kirjoittaja Roll On
Lähetetty: 01 Tammi 2007, 15:23
Kirjoittaja Jarcco
ER:n uudet omistajat ovat ilmeisesti poistattaneet TE-ohjeet verkosta. Ehkäpä pelkäävät että kiinassa aletaan tehdä kopioita. Tuskin muutaman rakentelijan tekemät kopiot aiheuttavat suurta haittaa.
Puolalaiset ovat näemmä kehitelleet version jossa rungon pituutta voi säätää. Puolan kielestä ei kyllä ymmärrä sanaakaan. Onneksi kuvat ovat hyviä.
Lähetetty: 01 Tammi 2007, 15:33
Kirjoittaja Jarcco
Itse ottaisin LWB:n ennemmin kuin triken tai SWB:n jos ajetaan enempi kuoppaista soratietä kuin sileää maantietä. Tämä perustuu helpompaan hallittavuuteen ja pitkärunkoisen mukavuuteen. Mutta makuasioitahan nämä ovat.
Lähetetty: 01 Tammi 2007, 18:43
Kirjoittaja Roll On
Lähetetty: 01 Tammi 2007, 19:30
Kirjoittaja jviirret
Roll On kirjoitti:Useimmissa pitkärunkoisissa on taaksepäin taittuva ohjaus, eli tilt steering, joissakin on kuitenkin täysin suora ohjaus, eli samassa kulmassa, kuin etuhaarukka, tai erillinen ohjaus, tai alta ohjaus, joten kyllä pitkärunkoisissa on joitakin eroja, joka voi osaltaan vaikuttaa helpompaan hallittavuuteenkin.
Tilting ei välttämättä ole helpoin mahdollinen ohjaus pitkärunkoiselle.
Nyt olen kokeillut suoraa ohjausta, alta ohjausta ja taittuvaa ohjausta.
Suora-ohjaus lähes pakottaa valitsemaan pienen eturenkaan ja etuhaarukan kulma menee siltikin vähän liian loivaksi.
Altaohjaus vaatii ohjaukseen niveliä, eli tekee rakenteesta monimutkaisemman ja lisää kuluvia osia. Tällaisen taluttaminen on vaikeaa ja minusta rumemman näköinen 
Nyt on käytössä tuollainen taittuva ohjaus. Selkänojaa kun nostaa riittävän pystyyn, saa sen lähemmäs suoraa ohjausta.
Mikään valittu ratkaisu ei ole koskaan automaattiesti paras vaihtoehto kaikille. Tuo toimii mulla tähän asti kokeilluista parhaiten. Ehkä josku jostakin syystä päädyn johonkin toiseen vaihtoehtoon.
Jukka