Sivu 2/3

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 17:32
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:

Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?

Jukka


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 22:00
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?

Ei se tarkoita Pohjois-Karjalaa, vaan itäsuomea, Viipurin tienoilla. On ne Imatrallakin vähemmän juroja. Ei se ollut sattumaa, että Pohjois-Karjala-projekti oli juuri Pohjois-Karjalassa. :twisted:


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 22:11
Kirjoittaja Pastori
jori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?

Ei se tarkoita Pohjois-Karjalaa, vaan itäsuomea, Viipurin tienoilla. On ne Imatrallakin vähemmän juroja. Ei se ollut sattumaa, että Pohjois-Karjala-projekti oli juuri Pohjois-Karjalassa. :twisted:

Okei. OT - mutta vielä kerran:
"Ilo elää Pohjois-Karjalassa
Lukuisat suomalaiset suuntaavat matkoillaan ilon sydämeen Pohjois-Karjalaan."


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 22:15
Kirjoittaja jori
Pastori kirjoitti:
jori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?

Ei se tarkoita Pohjois-Karjalaa, vaan itäsuomea, Viipurin tienoilla. On ne Imatrallakin vähemmän juroja. Ei se ollut sattumaa, että Pohjois-Karjala-projekti oli juuri Pohjois-Karjalassa. :twisted:

Okei. OT - mutta vielä kerran:
"Ilo elää Pohjois-Karjalassa
Lukuisat suomalaiset suuntaavat matkoillaan ilon sydämeen Pohjois-Karjalaan."

Kuten Jukka edellä kertoi, valehtelua sanotaan nykyään markkinoinniksi, tai "virheellisen tiedon antamiseksi". ;)


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 22:46
Kirjoittaja terppa
Pastori kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

Vähän sama kun kävin pyöräliikkeessä kysymässä bigapplea. Ei saa ellei osta koko 10kpl nippua :shock:
Sitten vielä harmittelevat että ihmiset tilaavat mieluummin netistä :roll:

Kovasti yritän suosia lähikauppiasta - mutta kun se on niin h******n vaikeeta täällä iloisten itäsuomalaisten parissa. Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Lähikauppias jolta taannoin yritettiin siskonpojalle ostaa maastopyörää teki vastikään konkurssin. Kun kyseltiin tarkempia tietoja pyörästä niin myyjä tokaisi, että kato netistä... Mihinpä sitä kivijalkaliikettä sitten enää tartteisi kun ei koeajettavaa pyörääkään ollut. yksi liike neljästä kierretystä liikkeestä yritti palvella ja sieltä se pyörä ostettiin, itse tosin olisin tilannut suoraan netin kautta kun ei oikein hyvää kokemusta ole ollut mistään omilla varaosakaupoilla.


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 31 Joulu 2015, 22:00
Kirjoittaja Tapani

Nyt kävin ensimmäisen kerran parin kilometrin lenkin säköavusteisena. :mrgreen:
Hurja hommaa tämä sauvaohjus. Kyynärpää vähintään on oltava lujasti tuettu, sitten ranteella pieni työntö tai veto, muuten ei riitä kaistan leveys. Muutenkin elämyksenä tuon sähkön toiminta. Ensin ei tunnu miltään ja sitten kiihtyy vaikka lopettaa polkemisen. Ainakin sellainen tunne on?? Täydellinen äänettömyys on aivan ehdoton juttu.

Kuviakin on mutta editointiohjelma vissiin tökkii kun vaihdoin tuohon Windows 10


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 02 Tammi 2016, 10:55
Kirjoittaja Tapani

Ilmeisesti tein tuosta ohjauksesta ylenmäärin järeän?
sisäputki on 20 mm hydrauliputkea


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 02 Tammi 2016, 11:05
Kirjoittaja Tapani

Kun tekee kaikki klemmareilla ja pulteilla pystyy säätämään juttuja kohdalleen, vastaavasti onko sitten mikään milloinkaan kohdallaan vaan kaikki aika menee säätäessä? :)


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 02 Tammi 2016, 12:09
Kirjoittaja jori

Onkos tuo mutka tapyörän ohjainvarressa harkittu, vai vahingossa tullut, vai mikä on sen tarkoitus.


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 02 Tammi 2016, 12:13
Kirjoittaja Tapani

On tarpeeton ja aiheuttaa helposti notkumista


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 02 Tammi 2016, 12:27
Kirjoittaja jori
Tapani kirjoitti:

On tarpeeton ja aiheuttaa helposti notkumista

Oikaise se sitten ihmeessä, sillä ohjauksen jousto voi vaikuttaa dramaattisesti ajotuntumaan.


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 03 Tammi 2016, 11:24
Kirjoittaja Tapani

Mulla on sähköperämottori http://www.torqeedo.fi/?p=3&gclid=CPW46 ... cgodQJQJ7Q

Nyt pitää jotenkin selvittää sopiiko se akku Keyden kanssa


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 03 Tammi 2016, 11:31
Kirjoittaja Tapani

Se Torqeedo lupaa paljon enemmän kuin pitää
Se on ääääänekäs vinkuu melkein kuin sikka tapettaessa
Siinä on se paikanmääritys joka ainoastaan laskee pääseekö sähkövoimalla takaisin lähtöpaikkaan. Minusta tuollaisen laitteen paikanmääritys pitäisi ehdottomasti ilmoittaa myös onko siinä kohdassa riittävästi vettä alla missä se kulloinkin viuhtoo. :twisted:


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 03 Tammi 2016, 11:58
Kirjoittaja jori
Tapani kirjoitti:

Mulla on sähköperämottori http://www.torqeedo.fi/?p=3&gclid=CPW46 ... cgodQJQJ7Q

Nyt pitää jotenkin selvittää sopiiko se akku Keyden kanssa

Torquedon akku.png
Torquedon akku.png (19.49 KiB) Katsottu 4150 kertaa

Jos kyse on tästä moottorista, on riski, että moottorinohjaimessa on jännitteelle alaraja, jonka alapuolella se ei toimi. Tuossa Torquedon akussa on jännite vain 29,6 V, joten on vaara, että moottorinohjain tulkitsee tuon Keyden 36 V Litiumakun alijännitteeksi, eikä suostu pyörittämään. Ei voi muuta kuin kokeilla. Moottorinohjaimen asetuksista en osaa sanoa, voiko niitä muuttaa. Tuon vertainen jännitteen aleneminen tottakai hieman pudottaa isompien nopeuksien vääntöä, mutta tuskin liikaa, jos vain moottorinohjain suostuu yhteistyöhön matalammalla jännitteellä.


Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Lähetetty: 03 Tammi 2016, 12:17
Kirjoittaja E-Cruiser

Noin siinä käy hyvin todennäköisesti. Jos kontrolleri on suunniteltu litium-akuille niin siinä on cut-off. Normaalisti se ei ole säädettävä. Joissain kalliimmissa isoissa kontrollereissa sitä voi säätää.
Omassa kontrollerissa sitä voi myös säätää ns. advanced-kartan kautta (ensimmäinen sukupolvi missä voi), mutta sen säätövara on luokkaa 0,5V-1V.