Re: Mulsanne
http://www.ligfiets.net/news/5311/mulsa ... um=twitter
Uusinta tarinaa tästä ranskis kinneristä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
http://www.ligfiets.net/news/5311/mulsa ... um=twitter
Uusinta tarinaa tästä ranskis kinneristä.
PW kirjoitti:http://www.ligfiets.net/news/5311/mulsa ... um=twitter
Uusinta tarinaa tästä ranskis kinneristä.
Tajusin vasta ett tämän testiajoraportin on kirjottanu Olof Jern - Vaasalainen Mangokinneristi - tuleva Mulsannekinneristikö?
Ps. Tää oli miun 10000. viesti - sori siitä Pidin vuorokauden hengähdystauon ja harkitsin lopettavani kokonaan foorumille kirjottelun
Ehkä tämän viestin jälkeen
Etukate näyttää tosiaan korkealta. Mutta ennen kaikkea ihmettelen keskikanaalin (tai "persvaon" suurta leveyttä, näkyy ylhäältä otetussa kuvassa myös käännettävässä osassa). Olen funtsaillut jo kauan Hipparioniin sopivaa katetta, jossa olisi vako, jonka leveydeksi pitäisi tulla suunnillen Hipsun eturungon leveys 10...11 cm; se riittäisi hyvin kuoppien ja lasinsirujen havaitsemiseen. Muussa tapauksessa polvet alkavat kolkkailla katteeseen tai polkuasennosta tulee leveä -- jalat harallaan. Kohtuullinen haara-asento ei taida kuitenkaan pahemmin vaikuttaa polkemiseen tai polkutehoon. (Zzipper-kate ei sovi Hipsun takakenoon noja-asentoon, koska se liian kaarevana estää näkemisen katteen yli. Läpi ei näy pimeällä tai sateella.)
Mulsannen etupää, vaikka on hienosti muotoiltu, vaikuttaa liian pitkältä. Mitäpä tyhjällä jalkaterien edessä olevalla tilalla on virkaa. Käsitykseni on, että tylpempi keula olisi ilmanvastuksen kannalta ihan yhtä hyvä, eihän ilmavirtakaan ole aina kohtisuoraan edestä, ei ainakaan tuulisella Suomen etelärannikolla. Keskivaon vaikutuksesta ilmanvastukseen en ole nähnyt minkäänlaista keskustelua tai testausta. Pitkä keula vaatii turhan paljon varasto- ja kuljetustilaa. Suippo takapääkin on turha arkiajoon tarkoitetussa kinnerissä. Katkaistu takapää lyhentäisi paljon kokonaispituutta ja antaisi lisätilaa tavaroille ja olisi näkyvämpi taaksepäin. Leikattu pystysuora takaosa antaisi ehkä pientä työtövoimaa myötätuulessa, ainakin taajamanopeuksilla??? Tosin Greenspeedin muinaiset testit osoittivat, että peräsinmäinen korkea takapää vakauttaa kinneriä sivutuulessa.
Germersheimin Spezi-messuilla oli jokin toinenkin "persvaollinen" hyvän näköinen kinneri, jonka sisään pääsee helposti.
Esko (Hipsu Kakkosella ja yli 61.000 km)
Eskon näkemys oikenalaisesta kinnerin muodosta on hyvin samanlainen kuin minullakin. Vähän silti särähti korvaan (silmään) tuo ilmaisu
Esko M kirjoitti:Mutta ennen kaikkea ihmettelen keskikanaalin (tai "persvaon" suurta leveyttä, näkyy ylhäältä otetussa kuvassa myös käännettävässä osassa).
Persvako on takana ja varmaankin tarpeen kolmipyörän täyskatteessa siellä, mutta edessä olevalle kohoumien väliselle tähystysraolle on olemassa valmis ilmaisu, jota voimme käyttää myös kinnereiden yhteydessä. Se on "delkoltee" tai suomeksi "rintavako". Minusta Milan on ehkä lähinnä Eskon kuvaamaa katetta, mutta siinäkin vielä liikaa turhaa pituutta keulilla.
Tässä kuva Milanin kabiinista eteen päin. Ihan hyvä näkyvyys kiviin ja lasinsiruihin.
Eiku...
Siinä se rintavako - ilmanottoaukko vaon perällä, kannen alla kö?
Keskimmäinen, sininen kaunotar - osotelapussa lukee Vaasa
Lyhyt kurkistus Mulsanen sisälle.
No nyt olisi Suomen ensimmäinen Mulsanne saapunut kohteeseen.
Vau, aika sähäkkä täytyy sanoa . Hieno on.
Joo, upee on - Onnea uudesta pelistä.
Oooh! Nyt ne hienon pelin on Suomeen röijänneet!
Rälee peli, aika häijyn näköinen .
Onnittelut omistajalle!
Kauniisti kiiltää väri auringossa ja muodossa ei ole mitään vikaa. Näyttää vielä paremmalta kuin aiemmin nähdyissä kuvissa.
Olofin arvioita Mulsannestaan, 3000km ajon jälkeen.