Rumuus on katsojan silmässä Söpö vaik etukiekko näkyy.
Deltakinnereiden ulkonäöstä
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Onkos tuo tuossa kuvassa oikealla islamistikinneri, kun on burqa päällä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
jviirret kirjoitti:Joku osaisi varmaan sen verran photoshopata tuota kuvaa että näkisi lopputuloksen ilman rakentamista?
Jokulla oli muuta tekemistä, mä muokkasin karkean version paintilla
Tehkää ite parempi Mut ei tuo rumimmasta päästä ole deltanakaan, vaikka enempi ulkomuoto tadpoleen sopii.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
jviirret kirjoitti:Muutama polttomoottori delta kolmipyörä, ei näistäkään oikein hyvää inspiraatiota saa?
Mr Beanistä tuttu sininen Reliant. Sillä ei haittaa vaikka törttöileekin
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Perinteisestä piirros, onkohan näistä oikeesti tehty?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
jooseha kirjoitti:jviirret kirjoitti:Muutama polttomoottori delta kolmipyörä, ei näistäkään oikein hyvää inspiraatiota saa?
Mr Beanistä tuttu sininen Reliant. Sillä ei haittaa vaikka törttöileekin
![]()
Kyllä haittaa ainakin kuskia, kun tuo kaadettiin Mr Beanissä mutkassa NON Reliant ennemmin.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Tässä on kuva mun deltakinneri suunnitelmasta. Ei toteutettu, tämän sijaan tein nelipyöräisen polkuauton.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Laitetaan muutama kuva virtaviivaisesta deltasta:
Tämähän on siis streamlinerista kallistuvaksi kolmipyöräksi muutettu.
Tässä taas kallistuva ja takaohjattava, Advetures of Greg The Rocket:
Aika kaunata tavallisesta autotalli näpertelystä
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
jviirret kirjoitti:Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.
Jukka
Kuinka ne toimii? Poikolan kinnereissä tais olla saman tapaset.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Ja kinnerissäkin pääsee kunnolla nojalleen, kun jalat ja kate eivät rajoita näkyvyyttä. Tuollainen olisi mahdollista tehdä tosi pienellä otsapinta-alalla ja pituuttakaan ei tarvitse olla miestä enempää. Eturengas pitää kyllä koteloida hyvin sadekeliä varten.
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.
Jukka
Kuinka ne toimii? Ponkalan kinnereissä tais olla saman tapaset.
Veto polkimelta narulla. Naru rummun ympärillä. Rumpu vapaarattaalla kiinni ja palautus kumiköydellä (jousi Ponkalalla).
Tuossa kuvassa naru on mustalla ja palautus kuminaru punaisella. En tiedä onko siinä erillstä vapaaratasta vai käyttääkö takarenkaalla olevaa.
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.
Jukka
Kuinka ne toimii? Ponkalan kinnereissä tais olla saman tapaset.
Veto polkimelta narulla. Naru rummun ympärillä. Rumpu vapaarattaalla kiinni ja palautus kumiköydellä (jousi Ponkalalla).
Tuossa kuvassa naru on mustalla ja palautus kuminaru punaisella. En tiedä onko siinä erillstä vapaaratasta vai käyttääkö takarenkaalla olevaa.
Ok, eli molemmat takakiekot on vetäviä. Tuohan vois olla, kokeilemisen arvonen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Heiluripolkimissa ja vaijerivedossa ei tarvitse olla tukevaa runkoa ottamassa ketjuvoimaa vastaan, kun polkijan jalat toimivat tässä tarkoituksessa. Palautuva vaiheittainen työliike mahdollistaisi tasauspyörästöä vastaavan toiminnon, jos takapyörien yhteinen vetovaijeri voisi kelautua kaarteen mukaisesti vapaasti kummankin pyörän vetorissalle ja purkautua alkutilanteeseen palautusvaiheen aikana.
Heiluripolkimet voidaan tehdä riippupolkimina, jolloin ripustusakseli tulisi näkökenttään ja jalkoterä kaartaa polvesta ylöspäin, tai alhaalta laakeroituna, jolloin jalan liike on luontevampi, mutta alhaalla ei ole yleensä tilaa. Voidaan tehdä myös suora tai ohjatun kaareutuva liukukisko, jossa poljin kulkee esim. liukukomero-oven laakerointirullaston tukemana. Joka tapauksessa poljinliikkeen pituus on vapaa toisin kuin kampipolkimissa. Polkimien vaiheistus voidaan kytkeä toisiinsa tai pitää irrallaan. Liukupolkimet eivät kuitenkaan kovin paljon madalla polven nousun korkeutta, mutta jonkin verran kuitenkin, kun kampipolkimen alakaarron verran voidaan polkutasoa laskea kantapäitten maahanosumista ajatellen. Polvi tulee kuitenkin yhtä koukkuun jalan taka-asennossa.
Kolmipyöräisissä pikkuautoissa kuten BMW Isettassa oli yleensä takana kaksi pyörää rinnakkain tai ainakin lähekkäin toimien kuitenkin yhden pyörän tapaan. Tällainen Mummo-Ankan traktorin etupyöräripustus voisi toimia hyvin ohjaavan etu- tai takapyörän paikalla, kun ohjainlaakerin saisi sijoitettua pyörien väliin. Jos pyörät vielä olisivat alhaalta leveämmällä, tukisi ulompi pyörä kaarteessa luontevasti.