Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Rumuus on katsojan silmässä Söpö vaik etukiekko näkyy.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Rumuus on katsojan silmässä Söpö vaik etukiekko näkyy.
Onkos tuo tuossa kuvassa oikealla islamistikinneri, kun on burqa päällä.
jviirret kirjoitti:Joku osaisi varmaan sen verran photoshopata tuota kuvaa että näkisi lopputuloksen ilman rakentamista?
Jokulla oli muuta tekemistä, mä muokkasin karkean version paintilla
Tehkää ite parempi Mut ei tuo rumimmasta päästä ole deltanakaan, vaikka enempi ulkomuoto tadpoleen sopii.
Jukka
jviirret kirjoitti:Muutama polttomoottori delta kolmipyörä, ei näistäkään oikein hyvää inspiraatiota saa?
Mr Beanistä tuttu sininen Reliant. Sillä ei haittaa vaikka törttöileekin
Perinteisestä piirros, onkohan näistä oikeesti tehty?
jooseha kirjoitti:jviirret kirjoitti:Muutama polttomoottori delta kolmipyörä, ei näistäkään oikein hyvää inspiraatiota saa?
Mr Beanistä tuttu sininen Reliant. Sillä ei haittaa vaikka törttöileekin
![]()
Kyllä haittaa ainakin kuskia, kun tuo kaadettiin Mr Beanissä mutkassa NON Reliant ennemmin.
Tässä on kuva mun deltakinneri suunnitelmasta. Ei toteutettu, tämän sijaan tein nelipyöräisen polkuauton.
Laitetaan muutama kuva virtaviivaisesta deltasta:
Tämähän on siis streamlinerista kallistuvaksi kolmipyöräksi muutettu.
Tässä taas kallistuva ja takaohjattava, Advetures of Greg The Rocket:
Aika kaunata tavallisesta autotalli näpertelystä
Jukka
Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.
Jukka
jviirret kirjoitti:Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.
Jukka
Kuinka ne toimii? Poikolan kinnereissä tais olla saman tapaset.
Ja kinnerissäkin pääsee kunnolla nojalleen, kun jalat ja kate eivät rajoita näkyvyyttä. Tuollainen olisi mahdollista tehdä tosi pienellä otsapinta-alalla ja pituuttakaan ei tarvitse olla miestä enempää. Eturengas pitää kyllä koteloida hyvin sadekeliä varten.
PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.
Jukka
Kuinka ne toimii? Ponkalan kinnereissä tais olla saman tapaset.
Veto polkimelta narulla. Naru rummun ympärillä. Rumpu vapaarattaalla kiinni ja palautus kumiköydellä (jousi Ponkalalla).
Tuossa kuvassa naru on mustalla ja palautus kuminaru punaisella. En tiedä onko siinä erillstä vapaaratasta vai käyttääkö takarenkaalla olevaa.
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.
Jukka
Kuinka ne toimii? Ponkalan kinnereissä tais olla saman tapaset.
Veto polkimelta narulla. Naru rummun ympärillä. Rumpu vapaarattaalla kiinni ja palautus kumiköydellä (jousi Ponkalalla).
Tuossa kuvassa naru on mustalla ja palautus kuminaru punaisella. En tiedä onko siinä erillstä vapaaratasta vai käyttääkö takarenkaalla olevaa.
Ok, eli molemmat takakiekot on vetäviä. Tuohan vois olla, kokeilemisen arvonen.
Heiluripolkimissa ja vaijerivedossa ei tarvitse olla tukevaa runkoa ottamassa ketjuvoimaa vastaan, kun polkijan jalat toimivat tässä tarkoituksessa. Palautuva vaiheittainen työliike mahdollistaisi tasauspyörästöä vastaavan toiminnon, jos takapyörien yhteinen vetovaijeri voisi kelautua kaarteen mukaisesti vapaasti kummankin pyörän vetorissalle ja purkautua alkutilanteeseen palautusvaiheen aikana.
Heiluripolkimet voidaan tehdä riippupolkimina, jolloin ripustusakseli tulisi näkökenttään ja jalkoterä kaartaa polvesta ylöspäin, tai alhaalta laakeroituna, jolloin jalan liike on luontevampi, mutta alhaalla ei ole yleensä tilaa. Voidaan tehdä myös suora tai ohjatun kaareutuva liukukisko, jossa poljin kulkee esim. liukukomero-oven laakerointirullaston tukemana. Joka tapauksessa poljinliikkeen pituus on vapaa toisin kuin kampipolkimissa. Polkimien vaiheistus voidaan kytkeä toisiinsa tai pitää irrallaan. Liukupolkimet eivät kuitenkaan kovin paljon madalla polven nousun korkeutta, mutta jonkin verran kuitenkin, kun kampipolkimen alakaarron verran voidaan polkutasoa laskea kantapäitten maahanosumista ajatellen. Polvi tulee kuitenkin yhtä koukkuun jalan taka-asennossa.
Kolmipyöräisissä pikkuautoissa kuten BMW Isettassa oli yleensä takana kaksi pyörää rinnakkain tai ainakin lähekkäin toimien kuitenkin yhden pyörän tapaan. Tällainen Mummo-Ankan traktorin etupyöräripustus voisi toimia hyvin ohjaavan etu- tai takapyörän paikalla, kun ohjainlaakerin saisi sijoitettua pyörien väliin. Jos pyörät vielä olisivat alhaalta leveämmällä, tukisi ulompi pyörä kaarteessa luontevasti.