Re: Nojakuntopyörä
Onhan siellä Nojailijankin kuntopyöralli.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Onhan siellä Nojailijankin kuntopyöralli.
Pitää muistaa, että olen persjalkaisten heimoon kuuluva. En mä pysty ajamaan edes 559 pythonilla.
Ajatuksena on saada siis kiekko selän taakse. Laite mahd. lyhyeksi.
Jos pitää valita, mahdollisimman lyhyt. Ei mielellään kovin korkea kuitenkaan.
Öh. Miksi siinä pitäis olla iso kiekko? Tää pyörähän pysyy paikallaan (yleensä) ja vierintävastuksella ei liene merkitystä? Eiks mallia simppeli olis kätevä?
Itsellä on traineri kiinni etuvetosessa (sportmbb). Kantapään ja trainerin väli on turhan ahdas.
Syy taitaa olla traineri kumi joka ei sotke paikkoja ainakaan niin pahasti kuin normaali rengas trainerilla tekee.
Tämä on ihan todellinen ongelma jos ei ole jotain autotallia jossa ajella.
Wacky kirjoitti: ↑11 Loka 2021, 22:54Syy taitaa olla traineri kumi joka ei sotke paikkoja ainakaan niin pahasti kuin normaali rengas trainerilla tekee.
Tämä on ihan todellinen ongelma jos ei ole jotain autotallia jossa ajella.
Syy on tämä. Mä kun luulin, että on hyve tällä foorumilla käyttää niitä materiaaleja mahd. paljon mitä on nurkissa pyörimässä. Ei sinsänsä tarvitse, mutta sitten pitäs jotenkin koteloida kiekko ja kumi, jotta se ei sotke koko asuntoa. Trainer-kumi nyt sattuu olemaan 622. 406 koon trainerkumin kysyjille saatettaisiin nauraa kaupassa.
janx kirjoitti: ↑12 Loka 2021, 08:40Wacky kirjoitti: ↑11 Loka 2021, 22:54Syy taitaa olla traineri kumi joka ei sotke paikkoja ainakaan niin pahasti kuin normaali rengas trainerilla tekee.
Tämä on ihan todellinen ongelma jos ei ole jotain autotallia jossa ajella.Syy on tämä. Mä kun luulin, että on hyve tällä foorumilla käyttää niitä materiaaleja mahd. paljon mitä on nurkissa pyörimässä.
Ei sinsänsä tarvitse, mutta sitten pitäs jotenkin koteloida kiekko ja kumi, jotta se ei sotke koko asuntoa. Trainer-kumi nyt sattuu olemaan 622. 406 koon trainerkumin kysyjille saatettaisiin nauraa kaupassa.
Ou jee. En muistanut tuota. Ainahan se jokin osa laittaa ratkomaan ongelmaan ja lopuksi sitten voi vaihtaa sen
Niin tekee. Kuten tässä tapauksessa vaihtoehtona voisikin olla 406 kiekolla ja kotelolla. Silloinkin hyödynnettäisiin kyllä varaston antimia. Tulis ainakin lyhyt ja matala.
Tuli mieleen pöljä idea kiertyväkettinkisestä kuntopyörästä. Silloin kiekon saisi kyljelleen lyhyt ja matala laite.
Muutenkin kiekon voi tarvittaessa viedä melkein minne vaan, kun sen ei tarvitse maahan koskea. Nostaa vaikka ylöspäin.
Ja ei en tarkoittanut, ehdottavani janxille sellaista. Hieman vaan avartaa näkökulmaa laatikon ulkopuolelle
Mulla taitaa olla nurkissa joutavana tuollainen sininen treenikumi.
Ei kuitenkaan 406 kokoinen vaan kaipa se sitten on 622..
Mutta kuten joosekin jo totesi, niin ei se renkaan tuumakoko ole tässä tapauksessa merkitsevä tekijä laitteen viemään tilaan, vaan osien sijoittelu.
Tässähän se voi olla liki missä vain ja pienellä funtimisella laitteesta saa pieneen tilaan taiteltavan. Täytyy saada, kun saa oikeankin pyörän taiteltua pieneksi.
En suosittele että yrität tehdä sitä koteloinilla tavallisella ulkorenkaalla. Joko kotelointi täytyy olla erittäin monimutkainen tai joku komponentti altistuu kumin purulle eikä välttämättä saa tarpeeksi tuuletusta tai kotelonti vuotaa jostain.
Kardaaniveto olis helppo[helpompi] tiivistää. Mut kuten Riku sanoi et tulee muita ongelmia.
Hmm..Eikös tässä sisäpyöräilyssä ole ideana koteloida itsensä..siinähän sitä koteloa on kerrakseen.
Kardaani seinästä läpi ja fillari pihalle suttaamaan.