Sivu 2/7
Re: SH29
Lähetetty: 15 Helmi 2016, 19:44
Kirjoittaja Jarcco
Tuon sivun kommenteissa varoitellaan aukon reunan muuttumisesta giljotiiniksi törmäyksessä. Sama aihe ollut täälläkin esillä. Reunaan kannattaisi laittaa jotain pehmeää, vaikka vaahtomuovia. Laittaisin myös pään taakse pienen turvakaaren joka toimisi samalla niskatukena. Kaupallisissa tuotteissa onkin aina kulkuaukon takana evä, vai mikä sen nimitys nyt on?
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 10:11
Kirjoittaja irakas
SH29 muokkautumassa paperilla värityssuunnitelmaa myöten. Kinnerin ulko-ulottuvuuksia määrittää hissin koko, jonka äärikulmat on merkitty katkoviivoilla ja jolla kuljetan tavaroita toisen kerroksen verstaaseen.
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 10:17
Kirjoittaja Pastori
Johonkin se pitää suunnittelun perustua. Oven leveydet ja hissin koko vapauttaa kivasti luovuutta kun on reunaehdot selvillä.
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 15:28
Kirjoittaja vaaka
Onko painon vähennyksen ja valmistuksen yksinkertaisuuden lisäksi muu syy sille, että pään takana ei ole koteloa vähentämässä ilman vastusta?
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 17:54
Kirjoittaja jviirret
vaaka kirjoitti:Onko painon vähennyksen ja valmistuksen yksinkertaisuuden lisäksi muu syy sille, että pään takana ei ole koteloa vähentämässä ilman vastusta?
Vähentääkö se ilmanvastusta?
Jukka
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 18:21
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:vaaka kirjoitti:Onko painon vähennyksen ja valmistuksen yksinkertaisuuden lisäksi muu syy sille, että pään takana ei ole koteloa vähentämässä ilman vastusta?
Vähentääkö se ilmanvastusta?
Jukka
Oonpa tietenkin sitä koettanut muotoilla mukaan, mutta jotenkin kokonaisuuden kannalta en ole saanut sitä istumaan, enkä näe siitä juuri mitään etua. Lisäpainon ja -vaivan lisäksi hankaloittaa se kypärän käyttöä ja näkyvyyttä taakse, jos ja kun käyttää kypärään kiinnitettyä taustapeiliä. Ilman koteloa sivuprofiili on näin paljon sutjakkaamman näköinen.
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 18:35
Kirjoittaja terppa
irakas kirjoitti:jviirret kirjoitti:vaaka kirjoitti:Onko painon vähennyksen ja valmistuksen yksinkertaisuuden lisäksi muu syy sille, että pään takana ei ole koteloa vähentämässä ilman vastusta?
Vähentääkö se ilmanvastusta?
Jukka
Oonpa tietenkin sitä koettanut muotoilla mukaan, mutta jotenkin kokonaisuuden kannalta en ole saanut sitä istumaan, enkä näe siitä juuri mitään etua. Lisäpainon ja -vaivan lisäksi hankaloittaa se kypärän käyttöä ja näkyvyyttä taakse, jos ja kun käyttää kypärään kiinnitettyä taustapeiliä. Ilman koteloa sivuprofiili on näin paljon sutjakkaamman näköinen.
Jos jostain onnettomasta sattumasta johtuen saa jäsenyyden kinneristien kattokerhossa niin silloin pään takana olevasta pahkasta voi olla iso ilo kun on ottamassa ensimmäistä iskua vastaan.
Itsellä se sattuma oli takarenkaan puhkeaminen ja sivuluisussa takarenkaan tipahdus kanttikiveltä
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 19:15
Kirjoittaja irakas
terppa kirjoitti:irakas kirjoitti:jviirret kirjoitti:vaaka kirjoitti:Onko painon vähennyksen ja valmistuksen yksinkertaisuuden lisäksi muu syy sille, että pään takana ei ole koteloa vähentämässä ilman vastusta?
Vähentääkö se ilmanvastusta?
Jukka
Oonpa tietenkin sitä koettanut muotoilla mukaan, mutta jotenkin kokonaisuuden kannalta en ole saanut sitä istumaan, enkä näe siitä juuri mitään etua. Lisäpainon ja -vaivan lisäksi hankaloittaa se kypärän käyttöä ja näkyvyyttä taakse, jos ja kun käyttää kypärään kiinnitettyä taustapeiliä. Ilman koteloa sivuprofiili on näin paljon sutjakkaamman näköinen.
Jos jostain onnettomasta sattumasta johtuen saa jäsenyyden kinneristien kattokerhossa niin silloin pään takana olevasta pahkasta voi olla iso ilo kun on ottamassa ensimmäistä iskua vastaan.
Itsellä se sattuma oli takarenkaan puhkeaminen ja sivuluisussa takarenkaan tipahdus kanttikiveltä
Joo, olen itsekin heittänyt tuntemattomiksi jääneet ympäripyörähdykset Saimaan ekotripillä, kun pitkässä alamäessä deltan takapyörä eksyi pyörätieltä ajoradalle.
Jos laittais vain tukikaaren pääaukon taakse, ja antaahan niskatukikin hyvän tuen.
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 19:24
Kirjoittaja jviirret
irakas kirjoitti:Jos laittais vain tukikaaren pääaukon taakse?
mun mielestä se lisää vähemmän painoa ja vähemmän ilmanvastusta kuin tällaisesta päästä irti oleva kuupa:

Jukka
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 20:40
Kirjoittaja vaaka
Ilmanvastuskerroin putoaa, jos pään takana on koteloa. Mielellään 20+ cm ja puolet lisää on vielä kuulemma edukasta. En pistänyt mieleen kommentin käyttäjätunnusta, luulen brol foorumia lukupaikaksi.
Mitä paremmin kypärä integroituu koteloon, sitä parempi. En ikinä muista sveitsiläisen sikahintaisen ennätyspyöräksi tarkoitetun härvelin nimeä, kun noin 9000€ hintalappu ei hotsita. Mukaan saa kypärän, joka uppoaa saumattomasti koteloon. Kiva kääntää päätä liikenteessä...
Re: SH29
Lähetetty: 20 Helmi 2016, 21:59
Kirjoittaja irakas
Suojakaaresta saisi samantien komean peräevän.
Re: SH29
Lähetetty: 21 Helmi 2016, 00:21
Kirjoittaja jooseha
jviirret kirjoitti:mun mielestä se lisää vähemmän painoa ja vähemmän ilmanvastusta kuin tällaisesta päästä irti oleva kuupa:
Tuon Mangon kuupan luulisin lisäävän vastusta. Iso rako pään takana ja pyöreä pysty takareuna varmistaa että ilma pyörteilee. Kuskin päässä on sentään karhennuksia, joten ilmavirta saattaa irrota siitä hallitusti vrt. golfpallo.

irakas kirjoitti:Suojakaaresta saisi samantien komean peräevän.
Tulee veneiden targakaaret väkisinkin mieleen 
Re: SH29
Lähetetty: 21 Helmi 2016, 15:15
Kirjoittaja takakeno
Näyttää istuvan Mangossa kyllä aika edessä.
Ei saa niska tukea kyllä yhtään.
Itse istun taaempana ja kypärä on lähes kiinni tuossa kuupassa.
T: Jere
Re: SH29
Lähetetty: 21 Helmi 2016, 17:24
Kirjoittaja irakas
irakas kirjoitti:Suojakaaresta saisi samantien komean peräevän.
Tuollaisen suojakaaren saamiseksi riittävän lujaksi ympäri-pyörähdykseen, taitaa olla aika vaativa temppu, ettei mene lyttyyn eikä aiheuta lisää ilmanvastusta eikä ole painava.
Jos laittaisi kaareen vaijerit ristiin?
Re: SH29
Lähetetty: 21 Helmi 2016, 17:29
Kirjoittaja PW
irakas kirjoitti:irakas kirjoitti:Suojakaaresta saisi samantien komean peräevän.
Tuollaisen suojakaaren saamiseksi riittävän lujaksi ympäri-pyörähdykseen, taitaa olla aika vaativa temppu, ettei mene lyttyyn eikä aiheuta lisää ilmanvastusta eikä ole painava.
Jos laittaisi kaareen vaijerit ristiin?
Rippuu mihin kaaren kiinnität. Jos se on ohutviiluvanerikopassa kiinni, tuskin kestää - koppa menee ruttuun. Jos se olis penkin jatkeena ja penkki laipiona?