Re: Sprinttipyörä
Tämä saattaa jo keulia
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tämä saattaa jo keulia
jviirret kirjoitti:jori kirjoitti:Itse ainakin haen tuommoiset heti kun on asiaa Ideaparkkiin. Onneksi ei ole kovin usein asiaa.
Tuolta ne tulee 6eurolla omaan postilaatikkoon ni saa jättää Ideaparkin väliin kokonaan
http://www.dx.com/p/lazy-s-lying-horizo ... wlCfkePBaUJukka
Tilasin ebaystä, jotain 4 euroa maksoi
Mietin tähän jopa alaohjausta niin että kahvat saisi kääntää vatsan päälle kun istuu kyytiin, mutta osoittautui turhan vaativaksi kun sitä paperilla hahmottelin. Ihan vaan siksi, että näkis vähän paremmin.. Jostain projektista oli "pistoolikahvat" jäänyt jotta ehkä niistä värkkään näköesteen itselleni.
Laitoin myös continentalin sportcontactit tilaukseen kun nuo "greenspeedit" vai mitkä lie nyt on alla rullaa todella huonosti.
Viime vuoden nojaavammalla istuimella pään kääntely vaikutti kallistuskulmaan, jos nopeasti heitti päätä sivuun kiristämättä keskivartaloa. Noin tylyllä nojakulmalla periskoopein ajaessa lienee kapeahko näkökenttä ja onnea vain kaupunkiliikenteeseen. Tosiaan radalle yksin ajettavaan sprinttiin jättäisin moisen.
Olis pitänyt ostaa tällainen jo aikaa sitten eli putkileikkuri motonetistä:
Jos tarvii joku putki leikata suoraan niin helpottaa hommaa. 32mm max menee ohjeen mukaan. Vielä kun riittäis emäputken katkaisuun..
Pyörän kanssa pientä takapakkia, joudun ainakin paluupuolen rissan laittamaan, ketju osuu etuhaarukkaan ja vaikkei osuiskaan niin kääntäessä renkaaseen. Vetopuolella oon kahden vaiheilla rupeanko vääntelemään runkoa vai laitanko vaan suosiolla rissan..
Eikö nuo molemmat ketjuongelmat katoa taittamalla keulapuomia hiukan ylöspäin? Ja ei kai suuri kääntöympyrä sprinttipyörässä ole iso ongelma Käyttöpyörää tästä ei taida olla tarkoituskaan tehdä.
jooseha kirjoitti:Eikö nuo molemmat ketjuongelmat katoa taittamalla keulapuomia hiukan ylöspäin? Ja ei kai suuri kääntöympyrä sprinttipyörässä ole iso ongelma
Käyttöpyörää tästä ei taida olla tarkoituskaan tehdä.
Isompi eturatas. Tulis samalla lisää nopeutta.
Mikä sinut sai kääntämään takahaarukan haaran mutkat toisin päin. Näin siinä käy, kun ei noudata suunnitelmaa. Nyt ei ketju mahdu.
jooseha kirjoitti:Eikö nuo molemmat ketjuongelmat katoa taittamalla keulapuomia hiukan ylöspäin? Ja ei kai suuri kääntöympyrä sprinttipyörässä ole iso ongelma
Käyttöpyörää tästä ei taida olla tarkoituskaan tehdä.
Ei katoa, ottaa haarukkaan leveyssuunnassa. Jos paluuohjurin haluais välttää pitäis nostaa vähintään 5cm. 3cm olis varaa laskea ettei ota eturenkaaseen - vetopuolen sais suoraksi ja kammet alemmas
Näyttäis kuitenkin vetopuoli mahtuvan nytkin, tai ehkä jonkun liukuohjurinkin voisi laittaa kun on niin loiva taitos.
Pastori kirjoitti:Isompi eturatas. Tulis samalla lisää nopeutta.
Itseasiassa pienemmällä eturattaalla ongelma ainakin vetopuolelta häviäis, pitää kattoa sitten kun saa ekat tyypit otettua onko välitys oikea..
jori kirjoitti:Mikä sinut sai kääntämään takahaarukan haaran mutkat toisin päin. Näin siinä käy, kun ei noudata suunnitelmaa. Nyt ei ketju mahdu.
Rakentaessa tulee kaikenlaisia hyvii ideoita jotka ei toimi käytännössä Joku ongelma siinä alkuperäisessä suunnitelmassakin oli, en vaan enää muista mikä..
Ohjaustanko suunnilleen valmis. Näyttääpä kuvassa olevan korkealla joku 5cm vatsasta irti ajoasennossa. Noista kahvojen välistä näkee eteen odotettua paremmin
Tein myös ketjupyörille paikat, käytti niitä tai ei. Pitääny kattoa..
Ei tule olemaan helppoa ajamine tuolla heilurilla ja noin loivalla nojakulmalla...
Jukka
jori kirjoitti:Tällaiset päähän ja ajamaan, niin nousee nojapyörän aerodynamiikka uudelle tasolle.
http://www.teknikmagasinet.fi/tuotevali ... zy-goggles
Itse ainakin haen tuommoiset heti kun on asiaa Ideaparkkiin. Onneksi ei ole kovin usein asiaa.
Osui silmääni WRRA:n säännöistä kohta, joka kieltää tällaiset kapistukset, lainaus alla. Siis jos Nokian kisoissa mennään WRRA:n mukaan, niin ... heads up! Kyselen lisää näitä aerohärpäkejuttuja tuolla RRF osiossa vielä kevään aikana... asiat kiinnostaa.
Vision
The rider may not use mirrors or video vision for primary navigation but they are acceptable for rear or side view.
vph kirjoitti:Osui silmääni WRRA:n säännöistä kohta, joka kieltää tällaiset kapistukset, lainaus alla. Siis jos Nokian kisoissa mennään WRRA:n mukaan, niin ... heads up!
Nojakki kisoissa taitaa olla enemmän sääntöjä kaluston ja ajovarusteiden suhteen kuin pystypyöräkisoissa
Jukka
jviirret kirjoitti:vph kirjoitti:Osui silmääni WRRA:n säännöistä kohta, joka kieltää tällaiset kapistukset, lainaus alla. Siis jos Nokian kisoissa mennään WRRA:n mukaan, niin ... heads up!
Nojakki kisoissa taitaa olla enemmän sääntöjä kaluston ja ajovarusteiden suhteen kuin pystypyöräkisoissa
Jukka
Mutta ei kai tarkoiteta ett toi asento on kielletty ?
jviirret kirjoitti:vph kirjoitti:Osui silmääni WRRA:n säännöistä kohta, joka kieltää tällaiset kapistukset, lainaus alla. Siis jos Nokian kisoissa mennään WRRA:n mukaan, niin ... heads up!
Nojakki kisoissa taitaa olla enemmän sääntöjä kaluston ja ajovarusteiden suhteen kuin pystypyöräkisoissa
Jukka
UCI:n sääntöjen pelkässä hakemistossa on enemmän tekstiä kuin WRRA:n koko säännöissä
jviirret kirjoitti:Ei tule olemaan helppoa ajamine tuolla heilurilla ja noin loivalla nojakulmalla...
Jukka
Joo ei ole. Tänään otin ekat tyypit. Hauskuus on siinä että tangolla ei ole kovin paljon liikkumavaraa reisien välissä joten liikkeellelähtö on aika mielenkiintoosta. Yksivaihteisuus ei ainakaan helpota asiaa. Etäohjaus olis kova jos keksis miten sen rakentais tuohon. Pitää vielä tarkistaa onko vanteet linjas, tuntuu vähän hakevan oikealle.
Ilman jarruja ei kehdannut hirveästi vauhtia kelata mutta ihan hyvin tuntui halkovan ilmaa Nojakulma ei tunnu niin pahalta kuin aluksi. Penkissä liukuu tosin helposti taaksepäin, pitää ne stopparit rakentaa. Ja kuten kuvasta ja tuskallisesta ilmeestä näkyy, jonkunlainen niskatuki olis kans kova
Paino 12.8kg eli 13-13.5kg tulee olemaan valmiina.