Sivu 2/3
Lähetetty: 13 Huhti 2008, 19:19
Kirjoittaja Teemu Kalvas
Meidän poika ei ole vuosiin enää suostunut pitämään kärryä kiinni, vauhti pitää tuntea. Kuraläppä pitää kyllä olla sen takia melkein maata myöten, etenkin nojakilla, pienen takarenkaan vuoksi.
5-vuotias alkaa kyllä joka tapauksessa jäädä tuohon liian pieneksi, pitäisi varmaan hommata peräpyörä ja alkaa kulkea pystyssä. Kävin parissa kaupassa kysymässä ja ei ole. Ruotsissa olisi joka paikassa. No, aina ei muodit täsmää.
Tosin jos tuon lastenkuljetuskärryn jälleenmyyn, tavaraa varten tulee kyllä uusi. Isomman tavaramäärän kanssa tuo on ihan ehdoton.
Lähetetty: 14 Huhti 2008, 09:32
Kirjoittaja tavasti
Teemu Kalvas kirjoitti:pitäisi varmaan hommata peräpyörä ja alkaa kulkea pystyssä. Kävin parissa kaupassa kysymässä ja ei ole.
Tampereella kuulemma Suomen Urheilupyörä tilaa Trekin peräpyörää jos moisen haluaa. (Yksi tuttava on moista hankkimassa)
Lähetetty: 14 Huhti 2008, 12:33
Kirjoittaja jviirret
Tuon näköinen yhdistelmä siitä tuli:

Tärähti vaan 10cm lunta niin ei vihtinyt lähteä vetohommia vieläkään kokeileen.
Jukka
Lähetetty: 14 Huhti 2008, 13:58
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:Tuon näköinen yhdistelmä siitä tuli:
Somasti jyhkeän musta vetopyörä tunnustaa isyytensä sinisellä istuimella ja kädensijoilla.
Hieno kuva!
Meillä oli viime kesänä kiinnitettynä kärryn pohjaan tavallinen auton turvaistuin, jonka saattoi kallistaa kenolleen, jotta pienokainen saattoi ottaa päiuväunet kärryssä. Hyvin tuntui nukuttavan kärryn tärinä.
Jori
Lähetetty: 14 Huhti 2008, 14:10
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:Somasti jyhkeän musta vetopyörä tunnustaa isyytensä sinisellä istuimella ja kädensijoilla.
Toinen kädensija on punainen 
Jukka
Lähetetty: 14 Huhti 2008, 15:16
Kirjoittaja Pastori
Penkinhän pitäisi siinä välissä olla vihreä :)
Lähetetty: 14 Huhti 2008, 16:03
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:Penkinhän pitäisi siinä välissä olla vihreä 
Ei mun rakentelu budjetilla juuri värejä valita
Penkin istuinosa on sahattu 90litran ohennetynnyristä, joita saa työnantajalta ostaa euron kappalehintaan. Toinen euro menee penkin putkirungon teräsputkiin ja kolmas maaleihin ja pop-niitteihin, joilla istuinosa on runkoon kiinnitetty.
Jukka
Lähetetty: 14 Huhti 2008, 18:21
Kirjoittaja Pastori
jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Penkinhän pitäisi siinä välissä olla vihreä :)
Ei mun rakentelu budjetilla juuri värejä valita :lol: Penkin istuinosa on sahattu 90litran ohennetynnyristä, joita saa työnantajalta ostaa euron kappalehintaan. Toinen euro menee penkin putkirungon teräsputkiin ja kolmas maaleihin ja pop-niitteihin, joilla istuinosa on runkoon kiinnitetty.
Jukka
Eikä se nyt niin välttämätöntä ole jos ei ole kepulainen.
Sulla on kyllä ekonomista nuo rakennushommat - nostaisin hattua jos omistaisin. Tosin lippiksen nostaminen on ihan okei?
Kuusakosken romukasassa muuten maksaa pyöränromu 2 euroa.
Vanhaan runkoon pohjautuvat konstruktiot eivät siis tuota ylettömiä aloituskustannuksia.
Lähetetty: 15 Huhti 2008, 12:42
Kirjoittaja jviirret
Lähetetty: 16 Huhti 2008, 19:03
Kirjoittaja jviirret
Keskinopeutta tasaisella mittailin, 15km puolet myötätuuleen ja puolet vastaiseen, keskinopeus reilu 17km/h. Ihan kelvollinen matkavauhti, kun kärryn ohjekirjassa kielletään yli 16km/h nopeudet 
Jukka
Lähetetty: 24 Heinä 2008, 18:10
Kirjoittaja Mustasudenkorento
vieläkö on jviiret illä kärry toiminut?
olisi tarkoitus tuollainen bilteman kärry laittaa joten nyt olisi varmaan pitemmältä ajalta käyttökokemuksiakin jakaa?
Lähetetty: 24 Heinä 2008, 19:52
Kirjoittaja jviirret
Vielä toimii, muutama sata kilometriä ehkä vedetty. Päällykangas ei ole ollut ollenkaan paikoillaan, kun ei poika kypärän kans mahdu sen alle. Roskien lentely takarenkaasta kärryyn on estetty roiskeläpällä ja varmuuden varmistamiseksi kyydissä aina aurinkolasit päässä. Pyörään kiinnitys niveljousihässäkkään on ehkä tullut vähän välystä lisää, ainakin se tuntuu joustavan voimakkaasti polkiessa enempi. Siellähän on jousen sisällä joku kumi, oisko se väsynyt tai reiät vähän venyny. Ilmoja pistin tänään renkaisiin lisää, oli laskenut 2,0-->1,5bariin. Säilytetty aina katoksessa, joten ruostumistakaan en ole havainnu, ulkosäilytyksessä olisi ehkä toisin, tuskin on ruostumattomia osia juurikaan käytetty.
Eikä tarvi kyytiläistä kahdesti kyytiin houkutella, aina on lähdössä. Tyytyväisiä on hankintaan oltu.
Jukka
Lähetetty: 24 Heinä 2008, 21:33
Kirjoittaja Mustasudenkorento
kuis pitkä poika jo on?
meillä ei tyttö vielä ihan metriä ole....
Lähetetty: 25 Heinä 2008, 00:20
Kirjoittaja jviirret
Oisko 90cm, noin. Tuo on selkeästi lasten kuljetukseen kypärä päässä kuomun kans liian matala. Tai, no menis vielä jos selkänoja olisi suunniteltu taemmas. Nyt se on kärryn korkeimmassa kohdassa ja kun katto laskeutuu siitä eteenpäin niin painaa kypärän otsaan.
Jukkka
Lähetetty: 25 Heinä 2008, 19:03
Kirjoittaja Teemu Kalvas
Tuomo on nyt varmaan 120 senttiä, peräkärry alkaa lopullisesti jäädä käyttämättömäksi, kun ei sinne oikeasti enää mahdu kunnolla sisään. Pitäisi varmaan myydä pois. Nyt meillä on toukokuusta ollut tuollainen Trekin peräpyörä, jolla on ajettu paljon. Yllättävän paljon tehoa tulee pienestä miehestä kun se innostuu polkemaan! Tosin tästä seuraa, että tulee nyt lähinnä ajettua pystypyörällä. Siinä tuon peräpyörän aiheuttama lisäilmanvastus tuntuu suunnilleen nollalta.
Seuraavassa vaiheessa neljän-viiden vuoden päästä pitää sit katsoa löytyisikö maailmalta joku vanha teräsrunkoinen M5:n nojakkitandem kokonaisedulliseen hintaan...