Sivu 2/3
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 14 Elo 2016, 19:50
Kirjoittaja vaaka
En tiedä tee se itse henkeä, mutta kalliilla rottinkia saa askarteluliikkeistä. Yli Savenmaan valmiin tuotteen hinta menee helposti. Venelakkaa suosittivat rautakaupassa puun suojaksi, joten sellaista levitin kovalevylle pyöräni istuinmodifikaatioon.
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 14 Elo 2016, 20:58
Kirjoittaja samuel
Täältä löytyy pari tarakkaa, tuu testaamaan.
Ja siihen rottinkikori muutamalla nippusiteellä kiinni.
Joko sen niskatuen asensit itelles?
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 14 Elo 2016, 21:55
Kirjoittaja Reippailija
Tarakkaa 26 pyörään? kiinnostaa kovasti!
Ilman niskatukea on vielä pärjätty jotenkuten.
9-ketjua sain haettua puomin siirtoa varten.
Joku valo pitäis laittaa. Etulampun asennuksesta puomin päälle varoitettiin.
Näkyy kuulemma vaan vilkkuvia jalkoja! Takalamppu reppuun oli minusta hieno idea.
Kulkee sisälle asti ladattavaksi.
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 15 Elo 2016, 13:48
Kirjoittaja Härski
[attachment=0]image.jpg[/attachment]
MeikälÄisen viimeisin viritys. Kiinnitysraudat muokattu korin alkuperäisistä vastaavista ja niskatukeen hepattu pari naulasta väännettyä koukkua joihin toi sujautetaan ylhäältä. Testiajossa kesti ajaa kuoppaista santatietä pari pakettiauton jarrurumpua kyydissä. Muuten ihan kiva mut tyhjänä hieman pitää ääntä, kun ei jaksanu tehdä kannakoinnista tiukkaa.
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 15 Elo 2016, 17:22
Kirjoittaja Reippailija
Karu mutta varmasti kätevä!
Vaikuttaako täyteen lastattuna merkittävästi ajo-ominaisuuksiin?
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 15 Elo 2016, 18:01
Kirjoittaja PW
En oo kyllä reppuu käyttäny vuosiin, ehkä pitäs kokeilla. Muovikassi on ollu miun juttu
- sekin menee kätevästi tommoseen koriin 
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 15 Elo 2016, 18:23
Kirjoittaja jori
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 15 Elo 2016, 18:36
Kirjoittaja Pastori
Ainakin muovisen vois vaihtaa kestomuoviin tahi kankaaseen. http://yle.fi/uutiset/maailman_merissa_ ... an/8610827
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 15 Elo 2016, 19:03
Kirjoittaja PW
No tänään oli kankainen - en kylläkään heitä niitä muovisiakaan mihinkään tienlaitaan, saati mereen - vaan vien muovinkeräys pisteeseen, ei kai ne sieltäkään mereen niitä kippaa 
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 15 Elo 2016, 19:04
Kirjoittaja jori
Tällaiseenko?

Piti käydä sovittamassa edellisessä viestissäni mainitsemaani banaanilaatikkoa pyörän rahtitilaan. Ei ollut nyt banaanilaatikkoa, mutta appelsiinilaatikko sai hoitaa sen virkaa. Aika näppärästi sen sai tuohon alle tuollaisella rakennuslevynkantohihnalla.
Jäin miettimään tuon mahanalustilan käyttöä ja kiitin itseäni kaukoviisaudesta, kun en katkaissut tuota takahaarukansaranointiputkea lyhyeksi. Se on toiminut erinomaisena tavara"telineenä" vuosikaudet. Istuimeen kannattaisi varmaan kyhätä samalle kohdalle reunoihin kiinnityspaikat, D-lenkit tai koukut ja toiset tuonne etureunan alle sivuihin. Niihin kun valitsee sopivat hihnat (sisärenkaat), saa mahan alle kiinni ainakin etuvetoiseen vaikka mitä. 
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 15 Elo 2016, 19:25
Kirjoittaja Pastori
Just tommoinen ja joo - oikein kätevä toi putki ja laatikkoviritys.
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 15 Elo 2016, 22:15
Kirjoittaja jooseha
vaaka kirjoitti:Venelakkaa suosittivat rautakaupassa puun suojaksi, joten sellaista levitin kovalevylle pyöräni istuinmodifikaatioon.
Oikeasti kovalevyä? Sehän on melkein kuin pahvia. Ennakkoluuloton ratkaisu.
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 16 Elo 2016, 15:35
Kirjoittaja vaaka
Nokian kesti. Ei kovalevy ilman tukea ole, vaan sen alla on erikokoisia puuosia eri kohdissa. Pyörän runkoa vasten on 100 mm leveä muutaman millin paksu puupätkä ja siinä on toinen pätkä poikittain lapaluiden takana. Näiden lisäksi on kanaverkkoa ja polyuretaanivaahtoa takakatteen pintana olevan kontaktimuovin alla kovalevyn takana, muttei koko pinta-alalta. Kovalevy sijaitsee edimpänä olevan kanaverkon alla ja tässä kohdassa ei ole polyä tai kontaktimuovia. Ei se kovalevy ole ihan pahvia tai kartonkia sentään, on sinä enemmän jäyllyyttä. Kyllähän se taipuu ja ei se kanna kuormaa hyvin olenkaan ja ei siten toimi ilman tukea istuimen osana, mutta aika näyttää, miten kauan kestää tuettuna. Kun suurin osa polkemisen vastavoimasta menee melko taipumattomille paksummille puupaloille, ei kovalevyn tarvitse kantaa kuormaa tai vääntyä pahasti ollenkaan. Sikäli toivon sen kestävän hyvin. Tehoista puheenollen ajoin peffa penkistä 200 m Nokialla ja en havainnut ongelmia.
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 16 Elo 2016, 16:02
Kirjoittaja Premnas
jori kirjoitti:
Tällaiseenko?

Piti käydä sovittamassa edellisessä viestissäni mainitsemaani banaanilaatikkoa pyörän rahtitilaan. Ei ollut nyt banaanilaatikkoa, mutta appelsiinilaatikko sai hoitaa sen virkaa. Aika näppärästi sen sai tuohon alle tuollaisella rakennuslevynkantohihnalla.
Kauppalaatikon ripustus1.JPG
Kauppalaatikon ripustus2.JPG
Jäin miettimään tuon mahanalustilan käyttöä ja kiitin itseäni kaukoviisaudesta, kun en katkaissut tuota takahaarukansaranointiputkea lyhyeksi. Se on toiminut erinomaisena tavara"telineenä" vuosikaudet. Istuimeen kannattaisi varmaan kyhätä samalle kohdalle reunoihin kiinnityspaikat, D-lenkit tai koukut ja toiset tuonne etureunan alle sivuihin. Niihin kun valitsee sopivat hihnat (sisärenkaat), saa mahan alle kiinni ainakin etuvetoiseen vaikka mitä. 
Tää on kyllä hienoa tavarankuljetuskapasiteetin lisäystä! Onks toi ylempi sitten pyörän mahalaukku
?
Re: Repun kiinnityksen ideointia
Lähetetty: 16 Elo 2016, 16:41
Kirjoittaja vaaka
Vertaa pyörän mahalaukkua kuskin mahalaukkuun vrt. reppuun etuperin puettuna. Kolme kuljetuspaikkaa ohi normaalin tarakan ja tankolaukkujen. Toki beer helmet olisi vielä lisää erikoisia kuljetussovelluksia.