jooseha kirjoitti:On ainakin helppo tehdä. Rungossa on vain 4 itsehitsattua kohtaa.
Ilmeisesti etukolmio emäputkineen on käännetty nurinpäin?
Jukka
jooseha kirjoitti:On ainakin helppo tehdä. Rungossa on vain 4 itsehitsattua kohtaa.
Ilmeisesti etukolmio emäputkineen on käännetty nurinpäin?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Helppo on tehdä, mutta takadropparit aukeaa ylöspäin ja jättö 30cm
jviirret kirjoitti:Ilmeisesti etukolmio emäputkineen on käännetty nurinpäin?
Jukka
Näyttää siltä
Tämän saa helpolla suoraankin käyttämällä jatkoksissa oikean kokoista sisäputkea. Sitten vaan kiikuttaa hitsarille, jos ei itse osaa.
Vilijami kirjoitti:Helppo on tehdä, mutta takadropparit aukeaa ylöspäin ja jättö 30cm
Mutterikiinnitteinen akseli eli se pysyy varmasti noinkin paikoillaan eli aivan sama. Pyörä on suunniteltu kaverin hitsattavaksi, joten metallityön määrä on pyritty minimoimaan. Mä olisin tehnyt varmaan tälläisen ensimmäiseksi, jos olisin tiennyt mallin. Riittävä yksinkertaistaminen madaltaa aloittamiskynnystä kummasti ja ensimmäinen ei kuitenkaan riitä
Koska mä olen kova poika kyseleen ja pohtimaan. Sori. Kuuluu mun duuniin. Edesauttaa siis vaihtoehtojen pohtimisen prosesseja.
Niin. Tuli vaan mieleen taasen tämmöinen.
Yhden putken runko niinku Jukan kuuluisa:
Ja sit siihen romusta poljinkeskiö alemmas niinkuin Larryn CF versiossa.
Eli about näin:
Huom! Tässähän tuli nyt samalla jousitettu takaosa lisäämään mukavuutta.
Mikäs tästä tulikaan mieleen?
Noinhan sen saa aika kätsysti. Tekee vaan kakspyöräsen. Kätsyy. Hyvä Ville kun nostit tänkin esiin.
Tämä viestiketju innoitti itseäkin suunnittelemaan jatkokäyttöä biltsun cruiserille joka tuolla liiterissä makaa jouten.
Tämmöinen siitä suunnilleen tulisi. Olisiko tuo niin helppo ajaa, että yksikätisenäkin onnistuisi?
Pastori kirjoitti:Yhden putken runko niinku Jukan kuuluisa
Jees, vaihtoehtoisia ja hyviä polkuja on lukematon määrä, mutta jos tämä laite joskus realisoituu, niin yksi kantava idea tulee olemaan nimenomaan tuon rungon etuosan käyttäminen ihan sellaisenaan, ilman pätkimisiä. Yhden putken runko on sitten jotain muuta, joku toinen projekti.
Vilijami kirjoitti:Tämä viestiketju innoitti itseäkin suunnittelemaan jatkokäyttöä biltsun cruiserille joka tuolla liiterissä makaa jouten.
Tämmöinen siitä suunnilleen tulisi.
Suunnitelkaa hyvät ihmiset selkänoja niin että se tukee persettä/ristiselkää pokaistaessa Jos että usko niin kokeilkaa Savenmaan halpista, sitte uskotta
Vilijami kirjoitti:Olisiko tuo niin helppo ajaa, että yksikätisenäkin onnistuisi?
Omat haasteensa siinä on, mutta uskoisin että noin pystyllä ajoasennolla ja 30cm heilurilla onnistuu. Et täällä käydessä hokasnnut Savenmaata kokeilla, vai eikö mulla silloin ollut sitä?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
vph kirjoitti:Jees, vaihtoehtoisia ja hyviä polkuja on lukematon määrä, mutta jos tämä laite joskus realisoituu, niin yksi kantava idea tulee olemaan nimenomaan tuon rungon etuosan käyttäminen ihan sellaisenaan, ilman pätkimisiä. Yhden putken runko on sitten jotain muuta, joku toinen projekti.
Tällä foorumilla (miksei muuallakin?) nämä suunnitelmat tahtoo poikia paljonkin alkuperäisestä ideasta poikkeavia "alasuunnitelmia", mutta tämä "kohina" kyllä vaikenee ku alkaa ensimmäisiä projektikuvia ilmestymään
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Et täällä käydessä hokasnnut Savenmaata kokeilla, vai eikö mulla silloin ollut sitä?
Jukka
Oli se ja istuin päälläkin, mutta en silloin vielä uskaltanut ajaa. Nykyään on jalka ja vartalonhallinta paremmassa kuosissa, kiitos flevon ja luggarionin. Syksyllä ajoin vaimon pystärillä koemielessä muutaman sata metriä. Pelotti mutta onnistui.
jviirret kirjoitti:Tällä foorumilla (miksei muuallakin?) nämä suunnitelmat tahtoo poikia paljonkin alkuperäisestä ideasta poikkeavia "alasuunnitelmia",
Keskustelupalstan ja blogin ero. Täällä on keskustelua eikä yksinpuhelua
jviirret kirjoitti:Suunnitelkaa hyvät ihmiset selkänoja niin että se tukee persettä/ristiselkää pokaistaessa
Jos että usko niin kokeilkaa Savenmaan halpista, sitte uskotta
Mulla on ainakin niin iso perse, että suora selkänoja ei voi olla alas asti. Väntää muuten selkärangan huonoon asentoon ja alkaa painamaan muutaman kilometrin jälkeen ikävästi. Huomaa lwb tadpolen selkänojan kuoppa kahdeksan viestiä ylöspäin.
jviirret kirjoitti:Suunnitelkaa hyvät ihmiset selkänoja niin että se tukee persettä/ristiselkää pokaistaessa
Jos että usko niin kokeilkaa Savenmaan halpista, sitte uskotta
Heh, tuommosen oon jo ehtiny piirtää. Tais sitte tulla mallia Via Dolorosa:
jviirret kirjoitti:Tuokin taitaa olla niitä kapeita, jotka toimii jos kammet on penkin alla, mutta ihan liian kapea kun jalat on eteenpäin. En ainakaan nopeasti selaamalla löytänyt mitään Brooksin tekemää leveää cruiserin satulaa.
Brooksin satulat on hyvämaineisia sekä mukavuudeltaan että kestävyydeltään. Levein on B190, jonka leveys on valmistajan mukaan 249 mm. Piirustuksessa mallina oli B33, jonka leveys on 235 mm. Aika leveitä kummatkin, mutta pitäisikö tosiaan olla vielä leveämpi? Löytyykö jostain täysjousitettuna vielä leveämpiä?