Tarttis varmaan tehdä jotain... Onkohan mulla penkki liian takana, kun jalan pituus loppuu kesken noin 10-12 asteen käännöksessä etupäällä, jolloin viimeistään ulkokaarteen puolelta jalka suorana irtoaa polkimelta? Jos siirtyisin edemmäs, saattaisi polvi väistää ohjaustangon etupuolelle samassa suhteessa kuin penkki kiipeää ylemmäs runkoputkella. Silloin yletyn huonommin maahan ja jo nyt ei ole ihanteellista.
Saatan kokeilla selkänojaan pehmusteiden lisäyksellä peffan vieläkin enemmän eteen työntämistä kuin nyt puupalikalla poikittain. Penkilllä
Istuminen menisi takakenoisemmaksi, jos siirtää peffaa eteen. Ainakin vetopito tykkäisi etupainoisemmaksi muuttamisesta. On niin suuri ero ranskattaren pienen vauhdin hallinnassa ja startissa, että opittavaa on selvästi.
En ole kauhean paljon treenannut käsittä ajoa pystärillä. Nojakilla uskoin Streetmachinen manuaalia, jossa ilman käsiä ajo kiellettiin. Kokemusta on pyörittämisestä ja lukottomilla kengillä on selvä etu niin paljon pyörityksessä kuin mahdollista vs pelkkä runttaus. Lukko auttaisi, mutta joko pyörää pitäisi muuttaa, asentoa vaihtaa tai kiinnittää klossit kenkiin customina erikoiseen paikkaan, jottei polvi osu ohjaustankoon.
Kokeet ajajan edemmäs siirrossa on nopeinta ja helpoimmin peruttavasti tehdä selkänojaan fyllin laittamisella. Sen jälkeen tietää enemmän. Ranskattaren etupyörä kääntyi enemmän kuin minulla molemmat jalat polkimilla.
Miten tiukissa mutkissa asteissa ajamissanne MBB pyörissä keula kääntyy jalkojen irtoamatta polkimilta? Epäilen olevani liian takana vähäisen kääntökyvyn perusteella.
Samat havainnot kuin PWllä ja nopeat reaktiot väistöissä tapahtuvat kädet tangoilla paremmin pienemmällä reaktioajalla ja tarkemmalla ohjauksella. Töyssyissä kädet toimivat ohjausiskunvaimentimena ja pelkään pannuja huonolla pinnalla käsittä ajaessa. Haluaisin turvalliseksi perussuomalaisten käsien kanssa ennen kuin lukoitta uskallan yrittää käsittä ajoa. Lukot pehmentäisivät pyöritystä ja tasaisella auttaisi käsittä ajoa. Täällä ei juuri ole tasaista asfalttia grr.
En huomannut sen ihmeemmin käsiongelmia, kun pyrin kevyeen otteeseen aina kuin mahdollista. Lyhyempi välitys auttaisi mäkien nousuissa jyrkimmissä paikoissa ja toistaiseksi vedän tangosta. Lintsiä menee kyllä vetämättä voimalla, mutta ei höyhenen kevyt ole ote silti. Tämä siis tuorein voimin, pitkiä reissuja en ole voinut tehdä. Lämpöjen nousun pitäisi auttaa lihaksia, joten mielenkiinnolla odotan, miten homma etenee.
Jos oikein laskin, suunnilleen samassa ilmatilavuusluokassa on 47-622 ja 60-406. Sikäli rihtauksen opettelua voi lykätä ja reissua jatkaa 406 kiekolla ja sivuista joustavilla Ompuilla. Ei olisi jarrujen kanssa puljaamista takana, kun ei olisi jarrua hehe. Itsesuojeluvaisto vaatii kyllä jarrua, mutta haarukoissa on vain 622 renkaille osuville jarruille paikat.