Sivu 2/2

Re: Kärry/teltta

Lähetetty: 05 Maalis 2017, 17:33
Kirjoittaja vaaka

Peukku! Tahtoo nähdä ja kuulla käyttöoikeuksia.

Edit pahkeisen tekstin korjaus, piti tulla käyttökokemuksien kuulohalu, ei käyttöoikeus :roll:


Re: Kärry/teltta

Lähetetty: 06 Maalis 2017, 10:22
Kirjoittaja MM
PW kirjoitti:
MM kirjoitti:

Katselin Sakarin SH-18 kinneriä tästä vinkkelistä. Pituus riittäisi, ja kun hallintalaitteet ja veto ovat reunoilla, sopisi keskellä köllöttelemään. Kampiakselin voi kääntää vaaka-asentoon, joten sekään ei ole tiellä. Suunnitelmalta putoaa kuitenkin pohja, koska kinnerissä ei ole pohjaa. On kuitenkin tukevat rungon reunateräkset vaakatasossa, joiden varaan laverin voi rakentaa vaikka säleistä. Yksi mahdollisuus olisi paariratkaisu kankaasta tai kevyestä verkosta (hyttyset), jonka voisi rullata ajon ajaksi sivuseinälle tahi jättää kotiin, jos ei ole yöksi lähdössä. Remmi-istuimen runkoon pitäisi kuitenkin tehdä taittonivel, jotta selkänojan saisi alas.

Omassa kolmipyörässä on tämäkin ollu ajatuksena - selkänoja saranoitu.

Tartoitatko sitä, että kaularemmiä löystyttämällä selkänojaa voi laskea portaattomasti? Muutenhan tuo sinun delta on rakenteeltaan samankaltainen SH-18 kanssa. Hetekan kehyksestä saisi valmiiksi nukkumakäyttöön mitoitetun rungon.


Re: Kärry/teltta

Lähetetty: 06 Maalis 2017, 10:28
Kirjoittaja PW
MM kirjoitti:
PW kirjoitti:
MM kirjoitti:

Katselin Sakarin SH-18 kinneriä tästä vinkkelistä. Pituus riittäisi, ja kun hallintalaitteet ja veto ovat reunoilla, sopisi keskellä köllöttelemään. Kampiakselin voi kääntää vaaka-asentoon, joten sekään ei ole tiellä. Suunnitelmalta putoaa kuitenkin pohja, koska kinnerissä ei ole pohjaa. On kuitenkin tukevat rungon reunateräkset vaakatasossa, joiden varaan laverin voi rakentaa vaikka säleistä. Yksi mahdollisuus olisi paariratkaisu kankaasta tai kevyestä verkosta (hyttyset), jonka voisi rullata ajon ajaksi sivuseinälle tahi jättää kotiin, jos ei ole yöksi lähdössä. Remmi-istuimen runkoon pitäisi kuitenkin tehdä taittonivel, jotta selkänojan saisi alas.

Omassa kolmipyörässä on tämäkin ollu ajatuksena - selkänoja saranoitu.

Tartoitatko sitä, että kaularemmiä löystyttämällä selkänojaa voi laskea portaattomasti? Muutenhan tuo sinun delta on rakenteeltaan samankaltainen SH-18 kanssa. Hetekan kehyksestä saisi valmiiksi nukkumakäyttöön mitoitetun rungon.

Jotain tuonsuuntasta on mielessä käyny - toteutusta ja testiä vaille valmis :mrgreen:


Re: Kärry/teltta

Lähetetty: 12 Maalis 2017, 10:55
Kirjoittaja MM

Heteka olisi käyttökelpoinen lähtökohta deltaan tai nelipyörään, jos hitsausmahdollisuudet ovat vähäiset. Alasängyn kehikko on 180 x 70 cm 20 mm kevyttä putkea. Korkeus 30 cm. Verkkokehikko on 180 x 65 cm 40 mm kevyttä putkea. Kumpainenkin omaa mahdollisuuksia jatkaa klemmariliitoksilla komponenttien ja katteen sijoittelua.


Re: Kärry/teltta

Lähetetty: 12 Maalis 2017, 13:42
Kirjoittaja jori
MM kirjoitti:

Heteka olisi käyttökelpoinen lähtökohta deltaan tai nelipyörään, jos hitsausmahdollisuudet ovat vähäiset. Alasängyn kehikko on 180 x 70 cm 20 mm kevyttä putkea. Korkeus 30 cm. Verkkokehikko on 180 x 65 cm 40 mm kevyttä putkea. Kumpainenkin omaa mahdollisuuksia jatkaa klemmariliitoksilla komponenttien ja katteen sijoittelua.

Vieläkö Helsingin Teräskaluste tekee Hetekoitaan, vai onko tyydyttävä yhä harvenevaan romutarjontaan. Heteka on kyllä fiksusti rakennettu nukkumakaluste, jonka jalkoja pitkin eivät luteet pysty kiipeämään.

Kurkistin, mitä google näyttää "heteka" kuvahaulla ja hämmästyin, miten erilaisia noitakin on 30 valmistusvuoden aikana tehty.
Kuva


Re: Kärry/teltta

Lähetetty: 12 Maalis 2017, 14:41
Kirjoittaja PW

Mainos teksti kohallaan: "päättää päiväsi" - ei ku pötkölleen :mrgreen:


Re: Kärry/teltta

Lähetetty: 12 Maalis 2017, 16:43
Kirjoittaja MM

Juuri tuota "nykyaikaista" mallia tarkoitin.