Ei huolta, ainakaan minä en ole tänä vuonna viemässä hidasajokisan aikasiivua.
/Pekka
Ei huolta, ainakaan minä en ole tänä vuonna viemässä hidasajokisan aikasiivua.
/Pekka
jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Tästäpä tuli mieleen, että onko Nokian kisoissa oma luokka tavaranojapyörille?
Ei, ku ei kukaan ole sellaista kaipaillut
Miten luokka rajataan, kantavuuden vai tavaratilan tilavuuden mukaan? Meniskö mun geopyörä tähän luokkaan kun siinä on kiinteä(irroittaminen vaatii työkalut) lukittava tavaratila?
Kuten jo aiemmin olen maininnut, aina kun jossain lajissa aletaan kilpailla, alkaa huijaaminen. Tuo kaksiulotteinen tavarapyörä, jossa on kipapyörän osat ja tavaratilavuus nolla, on hyvä esimerkki tuosta huijaamisesta. Vai onko teistä tuollainen pyörä tavarapyörä, jolla ei voi viedä tavaraa.
Paperinuken tavarapyörä.png
Tässä kiinnostuneille kuunneltavaksi radio-ohjelma, jossa on yhtä skeptinen, mutta asenteeltaan omaani verrattuna vastakkainen, näkökulma ennätysten tekemiseen ja kilpaurheiluun.
http://areena.yle.fi/1-3889136
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jooseha kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Vph:n ennätysajo puuttuu tulevalta kesältä?
Nimenomaan se varasti hidasajokisan ajan. Ei sitä saada jatkossakaan järjestettyä, jos sen vaatima aika käytetään muuhun
Vph voisi kyllä ajaa ennätyksen uusiksi
Eikös viime kisoissa tunnin ajoa aikaistettu ainaskin tunnilla sateen uhan takia? Jos sekä ennätysajo, että aikaistus jää pois, on aikaa jo paljon enemmän.
Jos sataa, ei ajeta sataa. No jotkut ajoivat silti ja satoi kumminkin tunnin ajossa. Ei VPH ollut valmis tunnin etuajassa, kun tukiporukka joutui hakemaan jotain ja ei ollut radalla, kun aikaistuksesta kerrottiin VPHlle. Odotellessa olisi ehtinyt hidastelemaan, jos olisi halunnut ja kaikki olisivat olleet paikalla. Ettei murkina olisi ollut päällä viemässä aikaa?
Kun nyt on joka tapauksessa lähdetty vähintään puolihulluihin ajoihin niin mua vois ihan oikeasti kiinnostaa sellanenkin yrittämä kuin "pisimpään x kiloa nojakilla eteenpäin pusertanut", korvaa x jollain vaikka 200:lla .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Premnas kirjoitti:Kun nyt on joka tapauksessa lähdetty vähintään puolihulluihin ajoihin niin mua vois ihan oikeasti kiinnostaa sellanenkin yrittämä kuin "pisimpään x kiloa nojakilla eteenpäin pusertanut", korvaa x jollain vaikka 200:lla
.
Eikös Ratareisi-tapahtuman 24 tuntia riitä tuohon, vai ajattelitko vielä jotain pitempää ...
Ratareiteen laatikkopyörällä tai kärryn kanssa ja kaveri huilii kuormana. Kuskia vaihdetaan kun siltä tuntuu...
Performer Highracer, Dahon Visc P18, Orbea Aqua, Rossano, Helkama jääkäri Torpedo 3s
Reippailija kirjoitti:Ratareiteen laatikkopyörällä tai kärryn kanssa ja kaveri huilii kuormana. Kuskia vaihdetaan kun siltä tuntuu...
Joo, rakennetaan oikein "liegerad", jossa on kunnollinen makuupaikka. Mitenhän Sakarin asuntovaunu soveltuisi tällaiseen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
tm kirjoitti:Premnas kirjoitti:Kun nyt on joka tapauksessa lähdetty vähintään puolihulluihin ajoihin niin mua vois ihan oikeasti kiinnostaa sellanenkin yrittämä kuin "pisimpään x kiloa nojakilla eteenpäin pusertanut", korvaa x jollain vaikka 200:lla
.
Eikös Ratareisi-tapahtuman 24 tuntia riitä tuohon, vai ajattelitko vielä jotain pitempää
...
No mutta kun se on vähän eri tavalla...siis ratareidessä tarvii jaksaa painaa kauan mutta ei ison lastin kanssa kyllä jaksais mitään ratareittä.
Kun olis kerrankin semmoset vehkeet jotka kestää isompia kuormia, niin haluaisin kokeilla miten painavaa kuormaa jaksaa kuljettaa. Millään tallista löytyvällä kalustolla sitä ei voi tehdä jonkun hajoamatta. Mulla olis käyttöä raskaan sarjan kuljetuskalustolle aina joskus ku tykkään raahailla multasäkkejä ja kaikenlaisia kiviä ja juttuja. Joku saattas sanoa tähän "auto", mutta se nyt on pyöräilijälle ihan tylsä ja ankee vaihtoehto kun asian vois hoitaa paljon hauskemminkin, esim. pusertamalla hiki otsalla 10m/s vastatuuleen. Eihän sen tavaran kotouttaminen muuten tunnu miltään .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Premnas kirjoitti:tm kirjoitti:Premnas kirjoitti:Kun nyt on joka tapauksessa lähdetty vähintään puolihulluihin ajoihin niin mua vois ihan oikeasti kiinnostaa sellanenkin yrittämä kuin "pisimpään x kiloa nojakilla eteenpäin pusertanut", korvaa x jollain vaikka 200:lla
.
Eikös Ratareisi-tapahtuman 24 tuntia riitä tuohon, vai ajattelitko vielä jotain pitempää
...
No mutta kun se on vähän eri tavalla...siis ratareidessä tarvii jaksaa painaa kauan mutta ei ison lastin kanssa kyllä jaksais mitään ratareittä.
Kun olis kerrankin semmoset vehkeet jotka kestää isompia kuormia, niin haluaisin kokeilla miten painavaa kuormaa jaksaa kuljettaa. Millään tallista löytyvällä kalustolla sitä ei voi tehdä jonkun hajoamatta. Mulla olis käyttöä raskaan sarjan kuljetuskalustolle aina joskus ku tykkään raahailla multasäkkejä ja kaikenlaisia kiviä ja juttuja. Joku saattas sanoa tähän "auto", mutta se nyt on pyöräilijälle ihan tylsä ja ankee vaihtoehto kun asian vois hoitaa paljon hauskemminkin, esim. pusertamalla hiki otsalla 10m/s vastatuuleen. Eihän sen tavaran kotouttaminen muuten tunnu miltään
.
Tämmönen scorpionin perään? Kantavuus 500 naulaa (800 naulaa "with care"). http://www.tonystrailers.com/cargo/wormy2.php http://www.tonystrailers.com/cargo/hd.php
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
^ Siin tapaukses pyörä ei kestä, tai sen kiinnityspisteet.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Premnas kirjoitti:No mutta kun se on vähän eri tavalla...siis ratareidessä tarvii jaksaa painaa kauan mutta ei ison lastin kanssa kyllä jaksais mitään ratareittä.
Hmm, eikö siellä saman 24h "joudu" polkeen pyörän painosta riippumatta?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Joo mutta on hiukan eri ajaa 24 tuntia kakspyöräisellä ilman ylimääräistä lastia kuin jollain hc-tavarakuljetusajoneuvolla 500kg kanssa (kärjistetty).
Kun ei sillä 500kg kera jaksa ajaa 24h niin siinähän menis loput tunnit ihan hukkaan .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Aja samalla teholla polkien niin se ei ole sen kummempi juttu
Kuormattuna vaan käytetty teho kasvaa helposti, jos asiaan ei kiinnitä huomiota. Samoin ylämäessä.
^ Ei riitä mielenkiinto kiertää rataa niin hitaasti et teho pysyis samana . Ja se raskaan sarjan kalusto puuttuu yhä. Scorpparia ei viitti kiusata kun jos se sanookin räks niin tuli vähän kallis räks siinä tapauksessa.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.