Jos penkkiä säätää paljon kauemmas/loivemmas ei kädet yletä tankoon kun se on noin edessä.
Jukka
Jos penkkiä säätää paljon kauemmas/loivemmas ei kädet yletä tankoon kun se on noin edessä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Aika lailla samanlainen kuin retkimbb. Mä tykkään kun keskiö on penkin tasossa. Kyllä mä retkimbb:llä ajan myös hiekkateitä. Muuten hyvä, mutta ylämäessä sutii helposti. Takajousitusta kyllä välillä kaipaa kun selkä on mitä on...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
eemeli kirjoitti:Aika lailla samanlainen kuin retkimbb. Mä tykkään kun keskiö on penkin tasossa. Kyllä mä retkimbb:llä ajan myös hiekkateitä. Muuten hyvä, mutta ylämäessä sutii helposti. Takajousitusta kyllä välillä kaipaa kun selkä on mitä on...
Huh, aloin jo huolestua. Jotenkin vaan tämä halpamalli viehättää, mutta runsaat negatiiviset kommentit saivat jälleen käymään Azubin sivuilla, mutta niiden pitkät ketjut ja jousituksen huoltokohteet eivät oikein sytytä. Eikä edelleenkään houkuta tuo QX100. T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.
Puusilmä kirjoitti:eemeli kirjoitti:Aika lailla samanlainen kuin retkimbb. Mä tykkään kun keskiö on penkin tasossa. Kyllä mä retkimbb:llä ajan myös hiekkateitä. Muuten hyvä, mutta ylämäessä sutii helposti. Takajousitusta kyllä välillä kaipaa kun selkä on mitä on...
Huh, aloin jo huolestua. Jotenkin vaan tämä halpamalli viehättää, mutta runsaat negatiiviset kommentit saivat jälleen käymään Azubin sivuilla, mutta niiden pitkät ketjut ja jousituksen huoltokohteet eivät oikein sytytä. Eikä edelleenkään houkuta tuo QX100. T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.
Aikalailla samat kokemukset ja tuntemukset Eemelin kanssa - omalla helsinkinojakilla ja tandemilla oon välillä ajanu myös hiekalla. Paksurengas antaa vähän anteeks, jousituksen puuttumista.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Puusilmä kirjoitti:T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.
Elä turhaan oottele. Tilaa PW:ltä aito Imatralainen. Tulee halvemmaks ja saat osallistua speksaamiseen.
Pastori kirjoitti:Puusilmä kirjoitti:T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.
Elä turhaan oottele. Tilaa PW:ltä aito Imatralainen. Tulee halvemmaks ja saat osallistua speksaamiseen.
En minä osaa speksata. Minulle on tärkeää, että saa lokarit ja hyvät laukut, sekä suoraan löytyy tarakka. Vihreään väriin olen myös erittäin heikkona. Mutta siis mitoista tai muista teknisistä yksityiskohdista en kyllä ymmärrä mitään. Ajoa vaan, ei säätämistä.
Puusilmä kirjoitti:Pastori kirjoitti:Puusilmä kirjoitti:T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.
Elä turhaan oottele. Tilaa PW:ltä aito Imatralainen. Tulee halvemmaks ja saat osallistua speksaamiseen.
En minä osaa speksata. Minulle on tärkeää, että saa lokarit ja hyvät laukut, sekä suoraan löytyy tarakka. Vihreään väriin olen myös erittäin heikkona. Mutta siis mitoista tai muista teknisistä yksityiskohdista en kyllä ymmärrä mitään. Ajoa vaan, ei säätämistä.
Sitä suuremmalla syyllä.
Jos mä olisin sä - joka olet kuormapyörien ystävä - niin haluisin semmoisen PW:n tekemän tandemin näköisen koneen jossa takana on kuormaboksi.
Runko vaan vihreeksi. Lokarithan tohon menee helposti.
Pastori kirjoitti:Puusilmä kirjoitti:Pastori kirjoitti:Puusilmä kirjoitti:T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.
Elä turhaan oottele. Tilaa PW:ltä aito Imatralainen. Tulee halvemmaks ja saat osallistua speksaamiseen.
En minä osaa speksata. Minulle on tärkeää, että saa lokarit ja hyvät laukut, sekä suoraan löytyy tarakka. Vihreään väriin olen myös erittäin heikkona. Mutta siis mitoista tai muista teknisistä yksityiskohdista en kyllä ymmärrä mitään. Ajoa vaan, ei säätämistä.
Sitä suuremmalla syyllä.
Jos mä olisin sä - joka olet kuormapyörien ystävä - niin haluisin semmoisen PW:n tekemän tandemin näköisen koneen jossa takana on kuormaboksi.
Runko vaan vihreeksi. Lokarithan tohon menee helposti.
Hyppää junaan ja käy koeajamassa.
Aika rustiikkinen! Mad Max tulee mieleen...
Puusilmä kirjoitti:Aika rustiikkinen!
Mad Max tulee mieleen...
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Olin jo henkisesti valmistautunut rakentamaan Surly Troll -runkoon itselleni simppelin "maailmaa karkuun"-pyörän, jolla voisin lähteä useamman kuukauden sapattivapaalle joku kesä.
Olen kuitenkin vähitellen tajunnut, että pidempi pystypyöräily 15 tuntia päivässä on todennäköisesti terveydelle hyvin haitallista. Viimesyksyisen 300 km retken jäljetkin tuntuvat vielä käsissä, herkästi sormet puutuvat, vaikka Läskissä on nyt Loop Bar ja ajoasento niin pysty kuin mahdollista. Alapään puutumisen vuoksihan minulla on ISM Adamo satula ja lisäksi Thudbuster poistamassa pahimmat töyssyt.
Ainoa asia, jonka pystypyöräily on parantanut on selkä. Ilmeisesti mummopysty ajoasento työllistää rankaa tukevia pikkulihaksia, vaikka esim. kilpapyöräilyasento on selälle myrkkyä. Eipä ole selkäkipuja juuri ollut säännöllisen pystypyöräilyn aloittamisen jälkeen.
Mutta siis, simppeli tien päällä lähikaupan osilla korjattava nojakki olisi tarpeen, ja T50 voisi täyttää tuon roolin tyylikkäästi.
Lisäksi kaipaan ajoasentoa, jossa näen vaivattomasti kaiken edessä olevan, taivaan pilvimuodostelmat ja 180 asteen maalaismaiseman. Pystyssä ajaessa maisemien ihailu on vain sellaista satunnaista kurkistelua polkemisen lomassa.
Siellähän on Kuopiossa (ymmärtääkseni Puusilmä olet sieltä) miun tekemä "Muattavaputkikameli", Juvosen Jarkolla. Siis saman tyyppinen mbb-ohjaus ku Cruzbikessa. Sitä varmaan sais koe-ajaa mutta voipi olla ett olet liian pitkä sillä ajamaan.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Puusilmä kirjoitti:Ainoa asia, jonka pystypyöräily on parantanut on selkä. Ilmeisesti mummopysty ajoasento työllistää rankaa tukevia pikkulihaksia, vaikka esim. kilpapyöräilyasento on selälle myrkkyä. Eipä ole selkäkipuja juuri ollut säännöllisen pystypyöräilyn aloittamisen jälkeen.
Mutta siis, simppeli tien päällä lähikaupan osilla korjattava nojakki olisi tarpeen, ja T50 voisi täyttää tuon roolin tyylikkäästi.
T50:n ajoasento on kuin kilpalyörässä, mutta taaksepäin 90astetta käännettynä.
Mummiskan ajoasennon alaselälle nojapyörässä saa vain loivalla nojakulmalla:
Tai alhaalla olevilla kammilla:
Kilpapyörässä selkä kuitenkin säästyy rangan suuntaiselta hakkaamiselta jota T50:ssä tulee väkisin.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jos jousitus on tärkeä, niin silloin tietysti QX100 olisi ainoa vaihtoehto. Vendetta ja Silvio 30 ovat varsin hifi-kamaa.
Mikä on raadin mielipide QX100:sta? Yksi etu ainakin olisi, että se on pitkään myynnissä ollut koeteltu malli. Ja lisäksi sen voisi vaan tilata, ei tarvitsisi odotella heinäkuuta.
Kaikilla lisävarusteilla 2195 $ + rahti ja tullit. Eli loppujen lopuksi ei juurikaan T50:stä kalliimpi.
jviirret kirjoitti:Jos penkkiä säätää paljon kauemmas/loivemmas ei kädet yletä tankoon kun se on noin edessä.
Ja jos stemmin kääntää ympäri ei tanko ole noin edessä.
Penkin takatuet voivat tietysti rajoittaa, jos suunnittelija ei ole ajatellut, että joku haluaisi ajaa nojapyörää oikeasti nojallaan