Sivu 2/3
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 08:12
Kirjoittaja PW
Pastori kirjoitti:Tandemiin sähköapu taakse?
Mulla olis sähkökiekko joutavana - hankin pari vuotta sitten jemmaan kun oli polviongelmii. 559 maastokiekko. Siihen vaan akku ja ohjausyksikkö sit => siihen voi saada apuu e-cruiser etc.
Onko kiekossa rattaat?
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 08:14
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Tandemiin sähköapu taakse?
Mulla olis sähkökiekko joutavana - hankin pari vuotta sitten jemmaan kun oli polviongelmii. 559 maastokiekko. Siihen vaan akku ja ohjausyksikkö sit => siihen voi saada apuu e-cruiser etc.
Onko kiekossa rattaat?
Just mietin että tosiaan - sehän on etukiekko. Eli ei oo. Joutusit tekeen siihen kavennuksen että sen sais kiinni. Tai sitten tee uuden vähän lyhemmän kuormapyörän jossa on 110 millinen takahaarukka ja sit sähkökiekko siihen.
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 10:25
Kirjoittaja vaaka
Toki 406 on ongelma, mutta saahan pyörään jonkun asteen etukenoa pienellä kiekolla edessä, joten vetopidon puolesta mäet loiventuvat muutaman asteen. Ja kaikki apu tarvitaan.
Streetmachinen 60-406 Big Applella on hyvä iskunvaimennus, mutta siinä ei ole nappuloita. En ole tutustunut tarjontaan nappularenkaissa tuossa koossa, mutta Tokmannissa oli Future TT merkkinen Big Appleani kapeampi rengas.
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 10:34
Kirjoittaja Nojanalle
60-507 Grazy Bob Scwalbelta on hyvä rengas retkiajoon ja soralle. Nykyiseen projektipyörään valitsin 60-599 , koska vanteet oli kotona pinnattuna . Oli jäänyt Nazcasta aikanaan . Nazcalla ajoin 60-507 , kaipaan sitä vielläkin . Oli hyvä yhdistelmä .
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 10:52
Kirjoittaja jviirret
Nojanalle kirjoitti:60-507 Grazy Bob Scwalbelta on hyvä rengas retkiajoon ja soralle.
Kunhan ei aja irtosoralle. Siinä ei oikeen mitkään maltilliset kuviot toimi ku kivet pyörähtelee renkaan alta.
Jukka
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 11:12
Kirjoittaja Pentti M Reku
Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Tandemiin sähköapu taakse?
Mulla olis sähkökiekko joutavana - hankin pari vuotta sitten jemmaan kun oli polviongelmii. 559 maastokiekko. Siihen vaan akku ja ohjausyksikkö sit => siihen voi saada apuu e-cruiser etc.
Onko kiekossa rattaat?
Just mietin että tosiaan - sehän on etukiekko. Eli ei oo. Joutusit tekeen siihen kavennuksen että sen sais kiinni. Tai sitten tee uuden vähän lyhemmän kuormapyörän jossa on 110 millinen takahaarukka ja sit sähkökiekko siihen.
Samanlaisen etunavan hyödyntäminen takana kävi mielessä takavetoiseen. Ajattelin väliakseliratkaisua toteutettuna levyjarrunavalla, josta vasemman puoleinen voimansiirto käyttäen ns. fiksirattaita jarrulevyjen kiinnityksissä.
Tietty miksei tuota napamoottoria purkaisi pois vanteesta ja käyttäisi sitä väliakselina. Rasittaa voimalinjaa enemmän, mutta avustus olisi käytössä välityksen kautta. Unohtui tosin, että vaatii uudet 6 reikää oikealle puolellekin elämän helpottamiseksi..
E; Nyt kun taustoja lueskelin niin eihän tämmöseen miehistelypyörään mitään sähköjä voi laittaa, menee pärjääminen vielä niiden piikkiin 
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 19:36
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:Eli pitääkö nyt tehdä takavetonen?
Kukas nyt on kaapannut PW:n käyttäjätunnuksen 
PW kirjoitti:Onkos se nyt todistettu ja sovittu, ettei etuvetosesta ole sorateille, jyrkkiin hiekkamäkiin saati maastoon?
Miksei sovellu? En ymmärä, koska itse olen ajanut paljonkin. Ei se tietenkään optimaalinen ole, mutta täysin käyttökelpoinen pienin rajoituksin. Nousukyky riittää lähes kaikkialle, kunhan osaa pyörittää ja paikaltaan ei tarvitse lähteä. Tämä ihan fifty-fifty painojakaumalla. Vika oli räyhäkässä. Ei etuvedossa. Älä anna uskon horjua 
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 19:50
Kirjoittaja PW
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 19:54
Kirjoittaja PW
Omassa päässä nyt painottunut mäennousukyky mutt ehkä tarpeellisempi ominaisuus olis, pehmeellä ja epätasasella pinnalla ajo. Lähteekö vingurtelemaan tai rengas kokonaan alta? Liekö etu- ja takavetosissa eroa, tämän suhteen?
Sirkustailteilijat tietyst ajaa millä ja missä vaan 
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 20:02
Kirjoittaja jviirret
Väittäsin että vetotapojen välillä ei ole eroa, mutta jaloilla ohjattavalla ei paljo luisuja oikaista. Ei, vaikka käsillä tangosta auttaisi. Ei riitä regointinopeus eikä tarkkuus.
Jukka
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 20:14
Kirjoittaja Vilijami
Tee vaan takavetoinen. Ihan uskon vahvistukseksi. Jos aina ajaa parhaalla, niin sitä ei osaa enää arvostaa tarpeeksi.
Niinhän munkin pitää nyt tehdä se twistiketjuinen, että voin taas todeta mbb:n ylivoimaisuuden 
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 21:12
Kirjoittaja Jarcco
Tuollainen vähän pitempi akseliväli kuten Mhelanderin pyörässä on minusta hyvä.
Tää on minun tekemistä paras soralle:
http://www.nojapyorafoorumi.fi/download ... &mode=view
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 21:25
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:Sirkustailteilijat tietyst ajaa millä ja missä vaan 
Eli mua ei kuunnella 
En mä muille kuin sulle kyseiseen tarkoitukseen etuvetoista tyrkyttäisikään. Sulla ei varmasti ole etuvetoisuudesta epärealistisia odotuksia 
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 11 Touko 2017, 22:04
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:Sirkustailteilijat tietyst ajaa millä ja missä vaan 
Eli mua ei kuunnella 
En mä muille kuin sulle kyseiseen tarkoitukseen etuvetoista tyrkyttäisikään. Sulla ei varmasti ole etuvetoisuudesta epärealistisia odotuksia 
Kuuntelen mie, hartaasti
ja tarkalla korvalla.
Re: Nojakki soralle
Lähetetty: 12 Touko 2017, 05:11
Kirjoittaja vaaka
Osuit naulan kantaan sirkustaiteilija termillä, mikset alkaisi sellaiseksi, kun löisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla? Kun sirkustaiteeseen tarvitaan keskivartalon voimaa ja hankintaa, se auttaa samalla selkäkipujen hoidossa ja tulevien kipujen ennalta ehkäisyssä.
Mainosmiesten mukaan ei siinä vielä kaikki. Itse ajattelen en rakastamastani kuntouttamistreenistä, että se on pääsylipun maksamista, jotta saa luvan pyöräillä, työskennellä ja elää niin normaalia elämää kuin vaivojen kanssa on mahdollista.
Leveä rengas, kuvion muoto ja korkeus, kiekon halkaisija, kivien pyörähtäminen renkaan alla ja uudestaan pidon saaminen ovat osin sama asia etu- ja takavetoisella. Jos leveä rengas uppoaa hiekkaan, kampeaa pyörän kallelleen ja menettää vetopidon, ei kontrollia saa takaisin kummallakaan vetopäällä, jos ei lentohiekka lopu heti. Mitä leveämpi rengas, sitä kantavampi se on vetopäästä riippumatta. Mitä korkeampi kiekko ja rengas, sitä suurempi mahdollisuus on läpäistä löysä hiekka ja löytää pitoa kovemmasta pohjasta ja edelleen vetopää ei suoraan vaikuta asiaan. Epäsuorasti kyllä, jos etuvedolla kikkailee pienemmällä kiekolla etupainon lisäämiseksi.
Etuvedolla painopisteen siirto eteen pystyhköllä selkänojalla litistää selkänikamia töyssyissä. Ei ehkä terveellistä PWin tapauksessa. Sikäli toisen puolen katsominen voi olla paikallaan, jos ei luota leveiden renkaiden iskunvaimennuskykyyn. Ei ole ehkä syytä sysiä leveitä renkaita, kun kiemurtelu ja hidas reaktionopeus jaloilla ovat oikea ongelma, eikö kaikki silloin viittaa MBBssä vähintään eteen läskirenkaaseen?