Sivu 2/3

Lähetetty: 09 Syys 2008, 22:01
Kirjoittaja Saku

Mä pääsin kolmennella klikkauksella.

t:Saku


Lähetetty: 10 Syys 2008, 10:43
Kirjoittaja Eccumulator
Saku kirjoitti:

Mä pääsin kolmennella klikkauksella.

t:Saku

Merkillistä; kotoa, töistä enkä kännykällä pääse ko. sivulle?


Lähetetty: 15 Syys 2008, 19:11
Kirjoittaja Hyneman

Olen tässä katsellut TW-bents:in Arrow:ta ja Mantis:ta mitäs eroja noissa on muuta kuin takarengas. Onko joku ajanut molempia??
Kumpaa suosittelette pitkän matkan retkipyöräksi??
(1000-3000km) ja pitempienkin.
Noihin kilometrehin kyllä mahtuu varmaan monenlaisia tienpintoja.
Reitti suuntautuu alueelle missä en ole koskaan edes autolla käynyt.


Lähetetty: 16 Syys 2008, 10:43
Kirjoittaja Eccumulator
Hyneman kirjoitti:

Olen tässä katsellut TW-bents:in Arrow:ta ja Mantis:ta mitäs eroja noissa on muuta kuin takarengas. Onko joku ajanut molempia??
Kumpaa suosittelette pitkän matkan retkipyöräksi??
(1000-3000km) ja pitempienkin.
Noihin kilometrehin kyllä mahtuu varmaan monenlaisia tienpintoja.
Reitti suuntautuu alueelle missä en ole koskaan edes autolla käynyt.

Minun mielipiteeni kun Mantiksella takana jotain 500km ja Arrowilla 50m. Näin pintapuolisesti Mantis näyttää teknisesti paremmalta; paremman muotoinen ts. ergonomisempi penkki (Arrowissa liian suora), Mantiksessa ohjaus oli toteuttu jotenkin paremmin en muista mikä se ero oli Arrowiin, Mantis on vain hyvällä asflattipinnalla ajoon johtuen onnettomista peukalon vahvuisista renkaista (tosin vaihdettavissa), Mantiksen voi taitaa kasaan, Mantikseen tarvitsee vain yhden kokoisia vararenkaita, Arrowissa polkimet ovat ylempänä -> veri pakenee jaloista -> varpaita kihelmöi todennäköisemmin, Arrowissa paremmin toteutettu niskatuki, Mantiksesta puuttuu vieläkin lokasuojat (hihat on täynnä kuraa),....


Lähetetty: 16 Syys 2008, 18:25
Kirjoittaja Hyneman

Mitenkäs sopiiko rungon ja vanteen väliin renkaiksi schwalben marathon supremen 20 tuumaiset niissä kun on 1.60 tuuman leveys??
Mantiksen alkuperäiset on huomattavasti kapeammat.

Pyörän kuvista kun ei hirveästi ota noista rungon ja renkaan väleistä selvää.


Lähetetty: 17 Syys 2008, 18:42
Kirjoittaja Ydinlaskeuma

Lokaripidikkeet valmistuvat kuulemma ensi kuussa.
Kuva pyörästä pidikkeineen auringonpaisteessa - meillä vaan kylmää vettä prkl...

Palikoiden hintoja:
120€ Mantiksen verkkopenkki
24€ verkko erikseen
128€ Mantiksen leveä lujitemuovipenkki, pehmuste ja suoja
48e pehmuste ja suoja erikseen
mikä lie suoja, kuvissa ei näy sellaista, toivottavasti tarkoittaa aero-meshin verkkokangaspussia.


Lähetetty: 18 Syys 2008, 08:57
Kirjoittaja Eccumulator
Ydinlaskeuma kirjoitti:

Lokaripidikkeet valmistuvat kuulemma ensi kuussa.
Kuva pyörästä pidikkeineen auringonpaisteessa - meillä vaan kylmää vettä prkl...

Palikoiden hintoja:
120€ Mantiksen verkkopenkki
24€ verkko erikseen
128€ Mantiksen leveä lujitemuovipenkki, pehmuste ja suoja
48e pehmuste ja suoja erikseen
mikä lie suoja, kuvissa ei näy sellaista, toivottavasti tarkoittaa aero-meshin verkkokangaspussia.

Kerrassaan mainio uutinen. Onko tuosta lujitemuovipenkistä kuvia ja mittoja?


Lähetetty: 18 Syys 2008, 09:00
Kirjoittaja Eccumulator
Hyneman kirjoitti:

Mitenkäs sopiiko rungon ja vanteen väliin renkaiksi schwalben marathon supremen 20 tuumaiset niissä kun on 1.60 tuuman leveys??
Mantiksen alkuperäiset on huomattavasti kapeammat.

Pyörän kuvista kun ei hirveästi ota noista rungon ja renkaan väleistä selvää.

Minulla on takana Nokian Rollspeed jonka mittoja en nyt muista on mutta on huomattavasti leveämpi kuin alkuperäinen Primo Comet (26-451 - 20×1,125in).
Voin tarkastaa tuon illalla/huomenna/ensi viikolla.


Lähetetty: 18 Syys 2008, 11:34
Kirjoittaja Ydinlaskeuma
Eccumulator kirjoitti:

... lujitemuovipenkistä kuvia ja mittoja?

http://www.twbents.com.tw/HTM/mantis.htm
Tuolla tuotesivulla jälkimmäinen lujitemuovipenkki on se. Mittoja ei.


Lähetetty: 21 Syys 2008, 19:02
Kirjoittaja Eccumulator
Eccumulator kirjoitti:
Hyneman kirjoitti:

Mitenkäs sopiiko rungon ja vanteen väliin renkaiksi schwalben marathon supremen 20 tuumaiset niissä kun on 1.60 tuuman leveys??
Mantiksen alkuperäiset on huomattavasti kapeammat.

Pyörän kuvista kun ei hirveästi ota noista rungon ja renkaan väleistä selvää.

Minulla on takana Nokian Rollspeed jonka mittoja en nyt muista on mutta on huomattavasti leveämpi kuin alkuperäinen Primo Comet (26-451 - 20×1,125in).
Voin tarkastaa tuon illalla/huomenna/ensi viikolla.

Tuo Nokian Rollspeed takana on kooltaan 37-451


Lähetetty: 30 Syys 2008, 17:02
Kirjoittaja Hyneman

Eli ei taida marathon supremet sopia alle??

Kokoa en muista.


Re: Tw-Bents Mantis -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Lähetetty: 27 Loka 2008, 00:06
Kirjoittaja Ydinlaskeuma

Melko epäkohteliasta, mutta Tw-Bents haluaa etulokaripidikkeistä ja -lokareista rahaa:
40€ Pidikkeet
24€ Lokarit
Pyydän kaikkia Mantiksen omistajia ilmoittamaan minulle pian, mitä osia haluaa.

Suosittelen lokareiden hankkimista muualta, koska nuo ovat sekä kalliit että pienet, kuvia:
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4

Takalokareita ei tarjottu.


Re: Tw-Bents Mantis -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 13:51
Kirjoittaja Ydinlaskeuma

No, pienen tinkimisen jälkeen sain etulokarit ja pidikkeet postissa.

Kukin ilmoittakoon minne toimitan ne, auto liikkuu pääkaupunkiseudulla.


Re: Tw-Bents Mantis -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 14:53
Kirjoittaja spot_monkey

Uutena näissä kuvioissa ja rupesi kovasti kiinnostamaan tämä peli. Mantiksen ja Arrowin välillä pompottelen... keveys, vaivattomuus ja kulkupuoli ovat tärkeimpiä kriteerejäni. Bonusta on jos saa kuormattua reilummin tavaraakin. TArkoituksena on ens alkuun polkea 15 km työmatkaa (osa kantakaupungissa) mahdollisimman tiiviisti ja myöhemmin kenties laajentaa kokeilua retkikäyttöön, lähinnä päivä - viikonloppureissuille varmaankin... Osaatteko suositella näistä jompaa kumpaa vai ehkä jotain vaihtoehtoa? Ensimmäiseen en haluaisi hurjasti investoida, vaikkakin tuo uusi Scorpion Fs saa suorastaan veden kielelle, ehkä seuraavaksi sitten jos kiinnostusta riittää pidemmälle :roll:

T


Re: Tw-Bents Mantis -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Lähetetty: 01 Huhti 2009, 11:51
Kirjoittaja Ydinlaskeuma
spot_monkey kirjoitti:

... Mantiksen ja Arrowin välillä pompottelen... keveys, vaivattomuus ja kulkupuoli ovat tärkeimpiä kriteerejäni. ...

Jotenkin ihmeessä en ole vertaillut nopeuksia keskenään, ja taaskaan ei onnistu, koska ainoa Arrow on Oulussa...

Mantiksessa on tietysti enemmän vaivattomuutta, koska se on vähän pienempi ja taittuu kokoon. Kapeampana sillä mahtuu useammasta oviaukosta kallistamatta.
Arrowissa on vähän pehmeämpi kyyti ja kattavammat lokasuojat.

Penkit ovat eri malliset, niitä pitäisi testata ennen kuin tietää kumpi sopii itselle.