Re: Kuudee Pommi
Täällä jännityksellä odotetaan, miten se nivel tuohon sujahtaa?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Täällä jännityksellä odotetaan, miten se nivel tuohon sujahtaa?
Mikäs tän nimen tarina on?
mhelander kirjoitti:hydrauliset jarrut niin erittäin vähähuoltoisen pyörän saisi tuosta...
Nestekäyttöinen levari.
Juu. Huonoon keliin ja työmatkan oikeoreitille = metsätietä, olen tätä ajatellut. Ei siis maastokäyttöä mutta päällystämättömiä teitä olen tuuminut. Ehkä tähän tulee tosin ne WTB 3 tuuman Rangerit alle jossain vaiheessa.
PW kirjoitti:Mikäs tän nimen tarina on?
Nopeesti kyhätty pyrskähdys. Räjähtänee palasiksi jossain vaiheessa - esim. toi etuhaarukan kiinnitystä mietin, voipi ilman lisätukea olla kriittinen.
Ja onhan tommoinen maataistelukoneen oloinen rakkine nyt aika Pommi. Painoakin tässä versiossa kertyy hienosti.
PW kirjoitti:Täällä jännityksellä odotetaan, miten se nivel tuohon sujahtaa?
Piirtelin jo paikan. Unohdin siitä ottaa kuvan. Tänään pitää kyllä tehdä vähän muita hommia. Joten huomiseen menee toi jatkovaihe. Nivel ja ohjaustanko vielä niin sit se ois kokeilukunnossa.
Pastori kirjoitti:esim. toi etuhaarukan kiinnitystä mietin, voipi ilman lisätukea olla kriittinen.
Mua epäilyttää että kumpikin haarukka kiertyy Kiertyykö niin paljon että haittaa - en osaa sanoa. Mä olen oppinut nyttemmin turhan allergiseksi rungon joustoille, niin asia mietityttää.
jooseha kirjoitti:Pastori kirjoitti:esim. toi etuhaarukan kiinnitystä mietin, voipi ilman lisätukea olla kriittinen.
Mua epäilyttää että kumpikin haarukka kiertyy
Kiertyykö niin paljon että haittaa - en osaa sanoa. Mä olen oppinut nyttemmin turhan allergiseksi rungon joustoille, niin asia mietityttää.
Juu. Tässä on toki mielessä että niissä olis kolmiorakenne kiva - ainakin kun tää on aika mörssäri.
Tonne jos laittais nivelen niin jättö olis about noin. Olisko tää okei?
Pastori kirjoitti:pommijatto.png
Tonne jos laittais nivelen niin jättö olis about noin. Olisko tää okei?
Siihen miekin sen oisin laittanu.
Etuhaarukan kiinnityspisteen olisin laittanu vähän taaemmas (5-10cm) - kestävyyden takia.
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:pommijatto.png
Tonne jos laittais nivelen niin jättö olis about noin. Olisko tää okei?
Siihen miekin sen oisin laittanu.
Etuhaarukan kiinnityspisteen olisin laittanu vähän taaemmas (5-10cm) - kestävyyden takia.
Juu. Niin mäkin jos tähän ei olis vaikuttaneet aiemmat tuotannollis tekniset ratkaisut. Testaus tällä ja sit tekemään seuraavaa - eiks se nyt niin meillä ooo ruukannu mennä.
Pastori kirjoitti:Tonne jos laittais nivelen niin jättö olis about noin. Olisko tää okei?
Tuossa on aika paljon painoa ohjausakselin etupuolella, niin itse tähtäisin jätön nollaan, jolloin saadaan pieni itseoikaisuvoima liikkeellelähtöön, eikä keula pyri kaatumaan. nimimerkillä Flevolla jättöjä testannut.
Vilijami kirjoitti:Pastori kirjoitti:Tonne jos laittais nivelen niin jättö olis about noin. Olisko tää okei?
Tuossa on aika paljon painoa ohjausakselin etupuolella, niin itse tähtäisin jätön nollaan, jolloin saadaan pieni itseoikaisuvoima liikkeellelähtöön, eikä keula pyri kaatumaan. nimimerkillä Flevolla jättöjä testannut.
Hyvä huomio.
Roll out.
Räyhäkältä näyttää - joko oot polkemassa? käyny?
PW kirjoitti:Räyhäkältä näyttää
- joko oot polkemassa? käyny?
Juu ajelin siinä koulun pihalla ja lähitiellä pikku rundia. Niveleen pitää oluttölkkiä laitella. Liikaa välystä. Kahden tuuman putki olis voinu olla kahden millin seinämällä. Olis ollu kätevästi kohillaan. Kun nivel on tossa kohdassa - tuntuu välys töyssyissä.
Hilpeä rakkine. Ei meinannut ekalla yrityksellä oikeen tulla mitään. Mutta kun treenasi kymmenen metriä niin jo helpotti. Ei ole niin helppo ajaa kuin sun tandemi. Taisin laittaa liikaa taaskin tota jättöä - ainakin hitaaseen ajoon.
Kun monet kysyy että miten näitä ohjataan niin mulla on yksi huomio. Kun toi etupää on nyt tosta kumin määrästä etc. johtuen aika painava niin ohjaustangolla on se merkitys että sillä voi vähän ohjata vastaan kun rengas alkaa kaatua. En siis mitenkään kääntänyt kertaakaan mihinkään suuntaan mutta pikkaisen työnsin tarvittaessa vastaan tai silleen stoppasin.
Muhkea on.
Piirtelin vähän kulmia. Näyttää olevan nyt noin 55 asteen kulma ja siksi jättöä aika lailla. Oikaisemalla tuota istuimen alla olevaa kulmaa 5 astetta kääntyisi ohjaus 60 asteiseksi, jalat laskisivat muutaman sentin ja nojakulma laskisi vähän.
Jotenkin näin se menisi, jos 5 astetta oikaistaan.