Perhana, Härski ehti sillä aikaa, kun minä kirjoitin tätä:
Olikos sinulla Camberia niissä takakiekoissa. Varsinkin isokehäisissä Camberkulmalla saa voimat tasaantumaan. Pienikin kulma vähentää ulkopuolen pinnojen kuormitusta merkittävästi. Vanhan Pisaralla Pisimmälle mittauksen mukaan alle neljän asteen kallistus ei näy vierintävastuksessa vielä lainkaan.
Luggarion --> ?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Loivakeula FWD
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Loivakeula FWD
Näitä oon joskus ennenkin tarjonnut...
https://www.hevari.fi/karryt/karryjen-o ... rettyPhoto
Vähän kalliimmat ku PP:n kiekot, mutta mukana pinnasuojat ja kumit.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Loivakeula FWD
.. Ja ulommaisten pinnojen kulma tiehen nähdenhän on ratkaiseva keskipakovoimia vastaan nahistellessa
Muoks..tän viestin voi unohtaa. tuli kirjoitettua hieman hätäpäissään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Loivakeula FWD
No en tosiaan oo kokeillut kallistaa. Pitänee kokeilla. Testikohdekin ois jo puolivalmiina, flevo raaseriin jos tekis trikeperän.
Re: Loivakeula FWD
Hei, mikä on camberin ja vierintävastuksen suhde ? Olen mietiskellyt että laittaisi n 7 asteen paikkeille ?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Loivakeula FWD
kemppes kirjoitti:Hei, mikä on camberin ja vierintävastuksen suhde ? Olen mietiskellyt että laittaisi n 7 asteen paikkeille ?
7 astetta hieman vastustaa jo, mutta tuskin mainittavasti.
7 astetta on vinoutena 20 tuuman pyörässä vain renkaan leveyden verran (60mm). Se on kuitenkin summittain saman verran kuin pinnat ovat vinossa, joten vaikutus pinnojen kestävyyteen on jo suuri.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Luggarion --> ?
Tämän päivän aatoksia. Luggarionista etäyläohjattu väliakselitakaveto?
- Liitteet
-
- delta.JPG (75.14 KiB) Katsottu 3341 kertaa
Re: Luggarion --> ?
Onko sulta poistunut tarve helposti kuljetettavalle pyörälle, kun suunnittelet Luggarionin pilaamista
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Luggarion --> ?
Ei oo tarve poistunut, mutta jos tekis siihen tarkoitukseen vielä kätevämmin pakattavan mallin. Se pitäs kyllä ensin tehdä, ennen kuin pilaan Luggarionin
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Luggarion --> ?
Mitä raati sanoo, voisko tämmöinen taittotriken viikkaus onnistua?
Ohjausnivel on piirtämättä ja keulan rakenne muutenkin vaiheessa.
- Liitteet
-
- Luggarion 2.0.JPG (61.86 KiB) Katsottu 3261 kertaa
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Luggarion --> ?
Miksei tuo onnistuisi. Takapyörävarsien kääntönivelet pitää kuitenkin olla taaksepäin liikerajoitetut, niin pyörä ei kaarteessa käänny takaosaltaan salmiakiksi. Näin tehden takapyörät yhdistävä osa voi olla narua.
Aurauskulman säätö täytyy myös miettiä. Ehkä säätöpalalla, kuvassa punainen. Tai viilaamalla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Luggarion --> ?
Onnistuu. Foorumilla on ollut esillä video, jossa on noin viikkautuva venäläinen pyörä.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Luggarion --> ?
jooseha kirjoitti:Onnistuu. Foorumilla on ollut esillä video, jossa on noin viikkautuva venäläinen pyörä.
En löytänyt viestiä, mutta pyörä on BigDendy ja siitä on videoita tubessa:
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Luggarion --> ?
305 kiekoilla sais tämmösen. Vois vetää narulla perässä viikattuna tai nostaa kahden renkaan varaan kärryksi.
- Liitteet
-
- Luggarion 305.JPG (69.58 KiB) Katsottu 3109 kertaa
Re: Loivakeula FWD
Vilijami kirjoitti:Tuo olisi kyllä hieno systeemi. Sais etukiekon just siihen paikkaan johon haluaisin. Siinä ois vähän sorvarille töitä.
Eikä onnistu 406 kiekkoon, muuten kantapäät raapii maata.
Et sä tuohon sorvia tarvitse. Etunavaksi 20mm läpiakselinapa levyjarrukiinnikkeellä (tai kahdella), haarukanpäihin laakeriyksiköt keskiölaakereiksi ja väliakseliksi takanapa. Toisioketju on helpointa laittaa molemmissa navoissa levyjarrukiinnikkeisiin, mutta jos sen laittaa väliakselilla pakan puoleiseen pinnalaippaan kiinnitettyyn rattaaseeen, sen saa ensiöketjun ja kiekon väliin parempaan suojaan. Kampien kiinnitys keskiöakselin päihin hitsattuihin JIS-kartioihin. Sorvin kanssa saa kyllä kompaktimman ja vapaarattaan toisioketjulle eli paremman.
Oikeastaan kummallista ettei tuollaista ole vielä täällä tehty. Aika monella meistä on kuitenkin sorvi käytettävissä.