Sivu 2/2
Re: Social tandem
Lähetetty: 03 Huhti 2018, 11:01
Kirjoittaja irakas
SH30:een laitoin ristikkäisvaijerit, mutta ne tulivat pahasti jalkojen tielle. Sekä pysty- että vaakasuoran jäykistyksen tein 50 x 1,5 x 120 mm:n putkiholkein, jotka oli hitsattu molempiin runkoihin. Väliputket 45 x 1.5 mm:n pukea. Välyksessä kumilevyä. Runkoja yhteen vetämään sinkkivaijerit.
Re: Social tandem
Lähetetty: 03 Huhti 2018, 15:09
Kirjoittaja ajou
jori kirjoitti:Hienoa, että tämä kahden nojapyörän rinnakkain kytkeminen on nyt ottanut tuulta. Tuolla rakenteella nimittäin saa aikaan todella lokoisan kruisailupelin.
Hyviä kommentteja, Jori.
Alsasista ensin. Menemme sinne siis autolla ja ajelemme muutaman km pätkiä kylästä kylään. Siellä on kartan mukaan myös paljon ihan selviä pyöräteitä. Jos tiukka paikka tulee, niin mennään kahdella nojakilla.
Pitkittäistuen tekisin mieluusti esikuvan tapaan rakentamalla taakse alas tukevan tavaratelineen. Laitan kuvaa, kunhan pääsen kokoamisvaiheeseen.
Trussikiinnikkeiden kumia minäkin jo edellisessä viestissäni ehdotin.
Toki Ackermanit otetaan huomioon.

Re: Social tandem
Lähetetty: 03 Huhti 2018, 16:57
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:jori kirjoitti:Eteen-taakse suuntaan tuo tarvitsee vielä diagonaalituen. Omaan vastaavaan ja Sakarin tandemiin tarjosin diagonaalista vaijeria, tai vaikka vain naruja ristiin etutrussista vastapuolen takatrussiin; molemmille puolille tietenkin.
Vaijerin veto yhdistettynä strussin kiertymiseen runkoputken ympärillä löysyttää vaijerit suht. nopeasti.
Totta, jos vaijeri kiinnitetään poikkitukeen. Vaijerin päät pitää kiinnittää runkoihin asennettuihin lenkkeihin, vaikkapa taka-akselin mutterin, tai tarakkaruuvin alle ja edessä istuimen kiinnikkeen ruuvin alle.
Re: Social tandem
Lähetetty: 08 Huhti 2018, 19:06
Kirjoittaja yaana
Mahe kirjoitti:Kivaltahan tuo näyttää, ja jos tuo tulee sinulle vuokrakäyttöön niin varmasti kokeillaan Yaanan kanssa 

Mä taas mietin kuinkahan käy tasapainolle ja ohjattavuudelle, jos kuskit on kovin erikokoisia. Joo, voidaan kokeilla, jos mä saan edes yhden jalan ylettymään maahan.
Re: Social tandem
Lähetetty: 08 Huhti 2018, 22:49
Kirjoittaja Härski
.. Toiseen suuntaan voi kurvata miljoonaa ja toiseen vain sataatuhatta! 
Social tandem
Lähetetty: 27 Huhti 2018, 20:11
Kirjoittaja ajou
Osat tuli ja pääsin kokeilemaan trussikiinnikkeen istuvuutta Azubin runkoon. Aika pahuksen nätti tulee! Tuo alumiiniputki taitaa vaihtua teräkseen, mutta koko tulee olemaan sama. 
Re: Social tandem
Lähetetty: 01 Touko 2018, 17:03
Kirjoittaja ajou
Re: Social tandem
Lähetetty: 01 Touko 2018, 17:56
Kirjoittaja Vilijami
ajou kirjoitti:Tässä se olisi! Ekat koeajot suoritettu ja hyvältä tuntuu. On todella tukevan oloinen.
Hieno peli! Miten tukevuus yksin ajaessa?
Re: Social tandem
Lähetetty: 01 Touko 2018, 20:32
Kirjoittaja ajou
Tässä pikainen video ensikoeajosta Marjatan kanssa.
https://youtu.be/n38MR5dtD2g
Kyllä sen muuten tyhjälle puolelle kääntyessä nurin saa, jos siis ajaa yksin.
Re: Social tandem
Lähetetty: 01 Touko 2018, 20:34
Kirjoittaja ajou
Tuota raidetankoa pitää vielä kehittää säädettäväksi, nyt tämä ei mene ihan suoraan 
Re: Social tandem
Lähetetty: 02 Touko 2018, 07:58
Kirjoittaja jviirret
Etuhaarukat taipuilevat sivusuuntaan, eli raideväli ei pysy vakiona ja se muuttaa myös aurauskulmaa.
Etupään kulmat on kallistuvaan ajoneuvoon suunniteltuja, keula siirtyy sivusuunnassa kun ohjausta kääntelee koska jättö on normaalia trikeä suurempi. Iso jättö aiheuttaa myös sen että kaltevalla pinnalla(tien laidassa) ohjaus pyrkii kääntymään alamäkeen. Kokeilitko meneekö suoraan ihan tasaisella?
Jukka
Re: Social tandem
Lähetetty: 02 Touko 2018, 08:13
Kirjoittaja ajou
Ihan tasaista täytyy vielä kokeilla. Ei tuo ohjaus näinkään ollenkaan huonolta tunnu.
Re: Social tandem
Lähetetty: 02 Touko 2018, 21:04
Kirjoittaja PW
Siinä suhde lujittuu
Kuinka ohjauspäätökset tehdään?
Re: Social tandem
Lähetetty: 03 Touko 2018, 10:14
Kirjoittaja ajou
Se jolla on enemmän voimaa;-)
Re: Social tandem
Lähetetty: 22 Touko 2018, 16:17
Kirjoittaja ajou