Takarenkaaan paineen alentaminen on vihonviimeinen tapa vetopidon parantamiseksi tadpoletrikessä. Matala paine tekee renkaasta huonommin ohjaavan ja takarenkaana koko ajoneuvosta yliohjaavan. 
Painon lisääminen takarenkaalle tietysti auttaa, mutta ylimääräisen painon mukaan ottaminen pelkän vetopidon takia on melko tyhmä tapa korjata asia, jonka olisi voinut korjata suunnitteluvaiheessa tuomalla takapyörä mahdollisimman lähelle painopistettä ja toisaalta siirtää etupyöriä hieman edemmäs, jotta takapyörille jää riittävästi kuormankanto-osuutta. Kahdella takapyörällä tämä on paljon helpompi toteuttaa, koska kuski voi nojata takapyörien väliin.
Etupyöriä ei voi niitäkään mielivaltaisesti siirtää eteen päin, sillä kääntyvä pyörä vaatii tilaa sivuillaan, eikä siis voi olla paikassa, jossa rengas kääntyessään törmää muuhun rakenteeseen. Käytännössä tämä tarkoittaa joko leveämpää ja painavampaa ajoneuvoa, tai etukiekkojen pitämistä kampien rajoittamana kiertävien jalkojen alueen takapuolella. tai sijoittamalla etuakseli kampikeskiön kohdalle. Siirtää voi tietysti myös reilusti edemmäs, mutta tällöin ajoneuvon tukikolmio kapenee ja se kaatuu helpommin, ellei sitten levennä raideväliä, josta seuraa ainakin painon, sekä ajo- että varastointitilan tarpeen kasvu. 
Yksi mahdollisuus ratkaista tämä ongelma on laittaa sähköveto etupyöriin, kuten Sakari on tehnyt SH26 pyörässään. Tämä tosin vain lisää etupyörien kuormaa, joten ilman sähköapua vetopito on vieläkin huonompi.