Polkumies kirjoitti:Suunnitelmissa on MBB-pyörä. Tärkein ominaisuus olisi opettelun jälkeen kyky ajaa vakaasti ilman käsiä. Lisäksi haluaisin istuimen olevan suhteellisen ylhäällä ja pystyssä, jotta pyörällä on mukava ajaa liikenteessä, ja taittuvan mahdollisimman pieneen tilaan ja nopeasti, ilman mitään mutterien irroittelua.
Noilla kriteereillä ei kannata ohjaustankoa harkitakaan. Ensinnäkin se haittaa pieneen tilaan taittamista ja toisekseen geometria on pielessä, jos sitä tarvitsee ohjaamiseen. Jalkaohjatussa ainoa todellinen tarve sille on normaalijättöisessä pyörässä keulan ylösnostamiseen ennen ajoon lähtöä. Pyyttonissa tätä tarvetta ei ole.
Polkumies kirjoitti:Flevo taitaa vaatia aina ohjauskumin, joka vaikeuttaa taittamista.
Flevon ohjauskumi on keventämässä loivaohjauskulmaisen pyörän etupäätä kallistuneena. Se on täysin ajettava ilman kumia, mutta silloin etupäätä tarvitsee kannatella käännöksissä jaloilla. Itse en tykännyt siitä niin päädyin pyyttoniin.
Flevossa voisi kumin korvata tekemällä naruperän® ja kiinnittämällä jousituksen narut etupäästään eturunkoon ohjausnivelen takapuolelle. Tällöin kuskin paino nostaisi keulan pystyyn vaikka jättö olisikin positiivinen.
Polkumies kirjoitti:Ohjausnivel kuten täällä: 50*1,5 pyöreää huonekaluputkea, M20-pultti ja urakuulalaakerit, väliholkki halki sahattu pätkä samaa putkea.
Tee pidempi kuin mun 52 milliä tai tukevampi kuin pelkkä huonekaluputki. Mun piti vahvistaa omaani hitsaamalla sen päälle 1,5mm pelti. Emäputki jousti
Jos teet kuten olet piirtänytkin eli emäputki on upotettu runkoputken väliin, tulee vahvistus automaattisesti runkoputkesta.
Polkumies kirjoitti:
2) Millainen negatiivinen jättö on optimi? Tällaisessa korkeassa pyörässä sitä voi säätää suht vapaasti. Keskittävä voimahan kasvaa suuremmalla negatiivisella jätöllä, mutta mahdollinen huippunopeus laskee?
3) Missä on ohjausnivelen optimisijainti penkkiin nähden? Liian edessä jalkaohjaus ei onnistu, liian takana jalat taas päätyvät pitkälle pyörän eteen ja niiden paino kaataa keulan? Kaikki tämä riippuu kai kuskin painostakin, tässä tapauksessa reilu 90kg.
Molemmat ovat kompromisseja, joten optimit ovat subjektiivisia näkemyksiä. Ohjausakselin ja penkin suhteesta ei saa unohtaa niiden välistä kulmaa. Kuitenkin sanoisin peukalosääntöinä että myös pyyttonissa jätön negatiivisuus kannattaa pitää pienenä ja jalat kääntyvät parhaiten lonkista.
Jätön luomalla ohjauksen keskittävällä voimalla ei pyyttonissa ole suoraan ajamisen kanssa mitään tekemistä. Se vain nostaa keulan pystyyn eli sitä ei tarvitse kannatella jaloilla eikä nostaa erikseen pystyyn ennen ajoon lähtöä.
Polkumies kirjoitti:jori kirjoitti:Tuohan näyttää kovasti joosehan Iso pyyttonilta.
Joo tuosta taitettavuuden keksinkin. Tuon geometria olisi varmasti sitten hyvä ratkaisu. Sama ohjauskulma 67, jättöä -17cm? Tuossa taitaa olla 26"-renkaat, mutta pikaisen piirtelyn perusteella keskittävä voima on sillä lähes täysin sama kuin 28-tuumaisessa.
Vanteet on kokoa 559 ja ohjauskulma vaihtelee jätön kanssa riippuen perän asennosta.
Vilijami kirjoitti:Jalkaohjaus kun vaatii vähintään sen 1000km harjoittelun sujuakseen kunnolla
Tonni ei riitä kuin sujuvaan ajamiseen. Kunnolliseen oppiseen voi pilkkua siirtää pykälän 
Lopuksi muistutus siitä kuinka mitättömiltä näyttävät pikku muutokset tekevät valtavan eron. PW:n Räyhäkkä ja mun pyyttoni ovat lähellä toisiaan, mutta toinen vaatii kääntyäkseen jalkapallokentän verran tilaa, kun taas toinen kääntyy lantin päällä.