Sivu 2/2

Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 03 Syys 2020, 11:47
Kirjoittaja E-Cruiser
jori kirjoitti:

Velogatti ratsastaa ulkomuodollaan wanhojen autojen muotokielellä, joka nostaa sympatiapisteitä.

No, tavallaan. 40-luvun kinnereiden muotokielellä joissa oli toki paljon autovaikutteita.
Eihän se nimikään aivan polkupyörämaailmasta tule :mrgreen: Jos se niin lukee.
Sen voi myös lukea Kissaksi. Mun ajatus taisi ensimmäiseksi lähteä siihen lumikissasta, polkukissa.
Se Bugattihan porukoilla siitä ensimmäiseksi yleensä mieleen tulee toki, ei sekään huono mielipide ole.
Sympatiaa riitti juu. Harmi vaan, ettei isännöitsijällä pysäköinnin suhteen.


Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 04 Syys 2020, 09:58
Kirjoittaja jvuotila

Onko tässä joku ongelma jos se näyttää autolta? Ainakin itse ajattelen niin että aivan sama miltä se näyttää jos se vain näyttää hyvältä (= myyvältä). Se kai se on tavoite jos tuotantoon päättyy että on asiakkaita houkutteleva.


Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 04 Syys 2020, 11:15
Kirjoittaja takakeno

Voisi näyttä myös autolta, mutta silti pitäisi kaikki kulkuvastukset minimoida.
Hinta tietysti ratkaisee myös paljon.

Tuolla on lisää kuvia:
https://bikerumor.com/2020/09/01/canyon ... e-options/


Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 04 Syys 2020, 13:53
Kirjoittaja jviirret
takakeno kirjoitti:

Voisi näyttä myös autolta, mutta silti pitäisi kaikki kulkuvastukset minimoida.

Ei tarvi kun laitetaan moottori. Ei henkilöautoissakaan kaiken suunnittelun lähtökohta ole kulkuvastuksien minimointi. Eikä se ole kyllä polkupyörissäkään ja kinnereissäkin vain näissä "battle mountain" vehkeissä se on ykköstavoite.


Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 05 Syys 2020, 19:52
Kirjoittaja ajou

Arcus on toiminut minulla niin hyvin nämä 5 vuotta. Kesät ja talvet sillä in työmatkoja ajetu. Ei ole todellakaan naureskeltu, ei edes Liikenneturvassa, jossa olin vuoden verran hommissa.
Enemmänkin olen saanut kiitosta siitä, että uskallan olla oman tieni kulkija.


Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 24 Joulu 2020, 19:13
Kirjoittaja Ralii

Canyon on saanut ilmeisesti muhkean noin 800-miljoonan euron rahoituksen ja electrec spekuloi osan siitä käytettävän kinnerikonseptin saattamiseksi tuotantoon. Linkin takana lisäkuvia ja tarkempaa selostusta.

https://electrek.co/2020/12/24/canyons- ... _X4gAPygk0

Näyttökuva 2020-12-24 kello 19.11.36.png

Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 25 Joulu 2020, 11:39
Kirjoittaja janx

Onko kinneri lowtech auto vai hightech polkupyörä. Siinäpä vasta kysymys. ::skull::


Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 25 Joulu 2020, 12:33
Kirjoittaja jori
janx kirjoitti:

Onko kinneri lowtech auto vai hightech polkupyörä. Siinäpä vasta kysymys. ::skull::

Kyllä tuo minun mielestäni on ilman muuta sekä että. Kinnerissä käytetään varsin tavanomaista ja yksinkertaista, vanhaa teknologiaa, mutta kuitenkin melko edistyksellistä varsinkin tavanomaisiin polkupyöriin verrattuna. Hieno kysymys silti; ja panee miettimään mikä on high- ja mikä lowtechiä. 8)


Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 25 Joulu 2020, 14:24
Kirjoittaja janx

Tämä rajanveto vaihtelee. Esim. Podride on mielestäni paljon lähempänä lowtech autoa. Vastaavasti vaikka kaupalliset kinnerit Hollannista (Mango jne.) lähempänä hightech polkupyörää.


Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 25 Joulu 2020, 16:04
Kirjoittaja Jarcco

Canyonin tapauksessa tuotteen pitää olla halvempi kuin halvimmat autot, mikäli niitä halutaan myydä. Tämä rajaa pois kalliit teknisesti edistyneet materiaalit. Jokainen komponentti pitää olla tyyliin halvin mahdollinen, mutta silti kinnerin on oltava kelvollinen ominaisuuksiltaan ja kestävyydeltään. Pitää myös olla kevytrakenteinen, toisin kuin autot joissa painonsäästö ei ole ollut kovin tärkeässä roolissa. Tälläisen suunnittelu ei ole helppoa! Saman probleeman kanssa autofirmatkin painiskelee, halvan auton kehittäminen maksaa paljon. Joten haitekkiä käytetään ennemmin suunnittelussa ja valmistuksessa, sitä ei niinkään löydy itse tuotteesta.


Re: Canyon suunnittelee kinneriä

Lähetetty: 25 Joulu 2020, 20:12
Kirjoittaja janx
Jarcco kirjoitti:

... Pitää myös olla kevytrakenteinen, toisin kuin autot joissa painonsäästö ei ole ollut kovin tärkeässä roolissa...

Ei se painonsäästö sähköpyörissäkään ole niin isossa roolissa. Ajamisen (sähköllä) kannalta ei ole merkitystä painaako sähköpyörä 20 vai 40 kiloa. Moottori ja akku valitaan halutun toimintamatkan mukaan.

How is this different from an electric car?
While the concept may look more like a car, it still functions largely as a bicycle. To move the vehicle forward, riders need to be pedalling and the steering is located at the rider’s hips, similar to the under seat steering of some recumbent bicycles.

https://www.canyon.com/en-gb/e-bikes/fu ... ncept.html