jori kirjoitti:irakas kirjoitti:Etkö pelkää, että polkeminen vaikuttaa ohjaukseen?
![]()
SakariMeillä on Sakari yhteinen ongelma pyöriemme suhteen; emme pysty mitoitussyistä koeajamaan toistemme pyöriä. Olemme tavanneet useita kertoja niin, että olisit voinut kokeilemalla todeta pelkosi turhaksi. Pakoputkipyöräni polkimet ovat vaan valitettavasti olleet kymmenisen senttiä liian kaukana sinulle ja vastaavasti sinun pyöriesi polkimet saman verran liian lähellä minulle,
vaikka niin mielelläni olisin niitä kokeillut. Kenties olisinkin mahtunut jotain pyöristäsi kokeilemaan, olen kuitenkin arvellut 118 kg painolla koeponnistamisen kesken turneen liian riskialttiiksi.
Mukavaa Jarcco, kun rohkenet rakentamaan etuvetoisen. Etuvetoisepäilyjen kalvamat nojapyöräilijät vähenevät ja pääsemme keskustelemaan oikeista ongelmista näennäisten sijaan.
Onne projektille!
Joo, näin on. Olen tullut suorastaan allergiseksi Komsan rakentelutappelun jälkeen etuvetoisille nojakeille, kun olen ollut niin pettynyt Komsaan.http://farm3.static.flickr.com/2011/239 ... 55b2_o.jpg
Jyrkensin siinä ohjausakselin kulmaakin 53 asteesta 73 asteeseen ja ensin se tuntui aika hyvältä mutta, kun kovemmassa vauhdissa rupeaa polkemaan, alkaa koko vempele vemputtaan, eikä se tietenkään tunnu hyvältä. Tietenkin asia voi olla eri Jorin pakoputkinojakissa, mutta en edelleenkään usko, että kaupunki ajossa Fox-tyyppinen 20" eturenkainen nojakki toimisi hyvin. 26" tuumainen käännöksien suhteen toimii varmasti paremmin.
Nojakki on ylipäänsä niin paljon levollisempi ajettava, kun kädet hoitavat ohjauksen ja jalat polkemisen. Ja tietenkin monesti todetulla tottumisella on suuri merkitys. Tottuuhan ihminen ajamaan yksipyöräiselläkin, kun riittävästi harjoittelee. Mutta mikä on mukavaa on eri juttu.
Sakari