Hyvin keksitty tarveaineet joka tapauksessa .
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Hyvin keksitty tarveaineet joka tapauksessa .
Jep, tartte maalailla
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Tänään eka pieni testiajo tyttärenpojan kanssa. Piti heti lähteä kokeilemaan, kun sain ohjauksen, vaihteet ja yhden jarrun toimintaan.
Kyllä on mukava ja kevyt ohjaus. Nyt pääsen vihdoin katteen kimppuun!
Hyvältä näyttää.
Tuollainen ohjaushan olisi mahdollinen myös tadpole kolmipyörässä. Eikä käsittääkseni aiheuta käsien painosta johtuvaa ohjausvärähtelyä suoraohjauksen tapaan.
Miten onnistui etupyörän kääntökulman maksimointi. Laitatko kuvan ohjauksesta ääriasennossaan.
Laitan huomenna, kunhan pääsen taas autotallille, se kun on nykyään tuolla parin kilometrin päässä.
Etulokasuojien kiinnikkeet ottaa ensimmäisinä kiinni noihin työntötankoihin, niitä virittelemällä sais kääntöympyrää vielä pienemmäksi.
Olkavarsien jatkeita voi myös taivuttaa hieman vinoon taakse päin, jolloin kaarteessa sisemmän puolen pitkittäisvarsi väistää kääntäessä sisään päin.
Ota samalla lähikuva ratkaisusta, jolla nivelöit olkavarren pitkittäistankoon.
Lisäsin tämän ketjun viestiin linkin Arcus II ketjuun "Banzerlenkung" ketjun katoamisen estämiseksi.
Tässä kuvaa ohjauksesta. Kääntöympyrä on tasan 8m.
Noissa Hollannin kinnereissä näkyy tuo kääntöympyrä olevan jopa 9-15m! Tässä siis sama kuin esim. Mulsannessa.
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Kattava tietotaulukko kinnereistä.
https://anotherkiwi.gitlab.io/velomobil ... lider.html
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Tässä eka testiajovideo. Hienosti riittää tuo 8m:n kääntöympyrä!
https://youtu.be/bDJQ_K7XQXI?feature=shared
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Nyt haetaan perusmittoja. Tästä se katteen teko lähtee.
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Ei ehdotuksena, vaan vastaisen varalle ja niille, jotka tästä ottavat mallia.
Mikäli oikein käsitän tuo alumiiniputki, joka toimii tässä olkavartena on kiinnitetty peltiruuvilla tuosta akseliholkin läpi suoraan alumiiniputkeen. Tuo kiinnitys estää hienosti paitsi irtoamisen, myös pyörähtämisen, joten olkavarsi voisi olla myös käyrä.
Taakse käyrällä olkavarrella saisi hieman lisää ohjauskulmaa. 20-40 astetta näyttäisi hyvältä määrältä tuohon.
Pienenä täsmennyksenä, että olkavarren jatkoputki ei ole alumiinia, vaan tuon muovipäällysteisen komposiittiputken (Upon vesijohtoa, jossa on kahden muovikerroksen välissä ohut alumiiniputki) sisällä on pienempi teräsputki. Näin sain autotallista löytyneellä tavaralla juuri sopivan paksuisen ja kestävän rakenteen aikaiseksi. Liitos on tiivis, sitä joutui hieman lyömään sisään ja tosiaan tuo ruuvi estää sekä ulos tulemisen, että mahdollisen pyörähtämisen. Lisää ohjauskulmaa ei tuohon enää oikein saa, sillä senttikin lisää aiheuttaa sen, että etupyörät nuljahtavat linkkuun.
Kiitos taas Jorille kommenteista.
jori kirjoitti: ↑15 Touko 2024, 17:15Ei ehdotuksena, vaan vastaisen varalle ja niille, jotka tästä ottavat mallia.
Mikäli oikein käsitän tuo alumiiniputki, joka toimii tässä olkavartena on kiinnitetty peltiruuvilla tuosta akseliholkin läpi suoraan alumiiniputkeen. Tuo kiinnitys estää hienosti paitsi irtoamisen, myös pyörähtämisen, joten olkavarsi voisi olla myös käyrä.
Taakse käyrällä olkavarrella saisi hieman lisää ohjauskulmaa. 20-40 astetta näyttäisi hyvältä määrältä tuohon.
Tänään sain asennettua kaikki neljä levyjarrua. Tuplakahvat asensin niin, että oikeasta kahvasta toimii molemmat etujarrut ja vasemmasta takajarrut. Laitoin näin päin nyt sillä ajatuksella, että vasemmalla tulee jarruteltua enemmän ja oikealla voi vaihtaa samaan aikaan pienemmälle, kun esim. lähestytään risteystä. Tässä pidennetyssä Joutassa paino on enemmän takapyörillä, eikä etupyörillä, niin kuin normi tadpolessa. Tuossa kahvaversiossa on tuo kaikkein kätevin seisontajarrunappulakin.
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Vasemmassa kahvassa on sitten sähkömoottorin painikkeet ja peukalokaasu.
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)