Re: Nojapyörien painot
Ihanaa kun tulee uusia sääntöjä. Eli nyt pitää alkaa suunnitella 1kw peukkukaasullista alle 25kg pyörää
Paljonkohan painaa pelkkä 1kw moottori + akku?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ihanaa kun tulee uusia sääntöjä. Eli nyt pitää alkaa suunnitella 1kw peukkukaasullista alle 25kg pyörää
Paljonkohan painaa pelkkä 1kw moottori + akku?
Tsdz8 48v 750w painaa pikkuisen vajaa 5kg ja 48v 20ah akku pikkuisen reilu 5kg. Eli sähköt yhteensä 10kg. Pyörälle jää 15kg. Kaksipyöräisenä tehtävissä, kun hieman keskittyy.
Zox 28 painaa 12,7kg. Kestää vielä laittaa keveät rapakaaret ja tarakan.
Kunnon tehot vaan pyörään ja painoa karsitaan keventämällä rungosta sun muusta turhasta. Onko tuo Zox 28:n runko 40x40mm putkea vai vielä pienempää? Vääntöjäykkyyttä ei tarvita, kun sähkömoottori vääntää tasaisesti toisin kuin polkeva ihminen.
Menee taas kehitys järkevään suuntaan Kuin se entinen mopojen 50kg painoraja.
Näyttää tuossa olevan melko harvassa pinnat. Pienempirenkaiset Zoxit näyttää olevan raskaampia.
Wackyllä voisi olla hyvää tietoa, miten ostetaan/rakennetaan mahdollisimman keveät kiekot, mutta ei kuitenkaan mielettömän kalliit? Saa toki muutkin vastata, mutta arvelen että polkupyörämekaanikolla ois näppituntuma asiaan?
Vaihteet voi unohtaa kokonaan. Turhaa painoa ja varsinkin sähköillä pärjää sinkulana.
Velomotion n. 18 kiloa varusteineen. Siis lokarit, peili, tarakka, iso kello yms.
Vilijami kirjoitti: ↑17 Touko 2024, 11:24Näyttää tuossa olevan melko harvassa pinnat. Pienempirenkaiset Zoxit näyttää olevan raskaampia.
Wackyllä voisi olla hyvää tietoa, miten ostetaan/rakennetaan mahdollisimman keveät kiekot, mutta ei kuitenkaan mielettömän kalliit? Saa toki muutkin vastata, mutta arvelen että polkupyörämekaanikolla ois näppituntuma asiaan?Vaihteet voi unohtaa kokonaan. Turhaa painoa ja varsinkin sähköillä pärjää sinkulana.
Eipä meillä huollossa tule rakennettua juurikaan kiekkoja ja melkein kaikki haluaa ihan perus kiekkoja joten kokemus puolelta ei ole juurikaan ole mitään erityistä tietoutta.
Sanoisin et kannattaa etsiä ihan kiekkosettiä maantiepyörään tai esim gravel pyörän, koska niitä löytyy pilvin pimein joka auttaa siihen ettei hinnoissa ole kauheasti ilmaa, mutta ihan pikku budjetilla tuskin saat kestävää ja kevyttä samassa yhdistelmässä. Noissa piireissä usein tykätään ilmoittaa painoja ja auttaa etsinnöissä. Nyky maantievanteet ei ole yhtä kapeita kuin 10v sitten vielä oli.
Eli en lähtisi hakemaan mitään sinkula kiekkoa suoraan koska niitä tehdään paljon vähemmän.
Wacky kirjoitti: ↑17 Touko 2024, 20:40Vilijami kirjoitti: ↑17 Touko 2024, 11:24Näyttää tuossa olevan melko harvassa pinnat. Pienempirenkaiset Zoxit näyttää olevan raskaampia.
Wackyllä voisi olla hyvää tietoa, miten ostetaan/rakennetaan mahdollisimman keveät kiekot, mutta ei kuitenkaan mielettömän kalliit? Saa toki muutkin vastata, mutta arvelen että polkupyörämekaanikolla ois näppituntuma asiaan?Vaihteet voi unohtaa kokonaan. Turhaa painoa ja varsinkin sähköillä pärjää sinkulana.
Eipä meillä huollossa tule rakennettua juurikaan kiekkoja ja melkein kaikki haluaa ihan perus kiekkoja joten kokemus puolelta ei ole juurikaan ole mitään erityistä tietoutta.
Sanoisin et kannattaa etsiä ihan kiekkosettiä maantiepyörään tai esim. gravel pyörään, koska niitä löytyy pilvin pimein joka auttaa siihen ettei hinnoissa ole kauheasti ilmaa, mutta ihan pikku budjetilla tuskin saat kestävää ja kevyttä samassa yhdistelmässä. Noissa piireissä usein tykätään ilmoittaa painoja ja auttaa etsinnöissä. Nyky maantievanteet ei ole yhtä kapeita kuin 10v sitten vielä oli.
Eli en lähtisi hakemaan mitään sinkula kiekkoa suoraan koska niitä tehdään paljon vähemmän.
Nyt tuli asiantuntijalta niin hyvät neuvot, että oikein kehyksiin pitäisi laittaa. Juuri noin pitää hankintoihin suhtautua. Iso peukku!
Joo, hyvät neuvot tuli!