DIY liitin sähköpyörän akulle?

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viesti:

Re: DIY liitin sähköpyörän akulle?

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti: 25 Marras 2024, 22:33
janx kirjoitti: 25 Marras 2024, 20:48

Edit: Eikä ole edelleenkään ollut mitään ongelmia pienten liittimien kanssa. Sen sijaan telakoiden kanssa olen tapellut ihan tarpeeksi.

Mulla on just päinvastaiset kokemukset. Telakoiden kanssa (4kpl) ei pienintäkään ongelmaa, mutta pikkuliittimien kans kyllä. Niistä surkeista liittimistähän tässä ketjussa on kyse.

Sillä lienee osuutta asiaan, että mikään telakoista ei ole varsinaisesti suunniteltu nojapyörään. Tarakka on mielestäni paras paikka, mutta ei (tilan)käytön kannalta optimaalisin. Lopulta jätin telakan niin löysälle, että akun sai paikalleen ilman taistelua. Se kun pitää saada lukkoon, että pysyy paikallaan. Koska olen lyhyt, se ei myöskään tuohon ohjauspuomin eteen mahdu.

Kuva

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

ukram2
Treenaileva sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja ukram2 »

Tilasin Aliexpressiltä 8 kpl "SB50" eli 50 A Anderson liittimiä kympillä, ja varmaan 3d printaten kahvat niille.

Anderson liittimiä voi melko helpon tuntuisesti rakentaa juottamalla, tai puristuspihdeillä, siten että pinni on juottamisen aikana erillään liittimestä, ja tökätään liittimeen, jossa jousiosa lukitsee sen paikalleen.

https://www.youtube.com/watch?v=6IjG6-PxNBs

Vilijami

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

janx kirjoitti: 25 Marras 2024, 22:49

Tarakka on mielestäni paras paikka, mutta ei (tilan)käytön kannalta optimaalisin.

Nebuluksen Paseossa oli mielestäni löydetty vielä parempi paikka.
Kuva

janx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti: 26 Marras 2024, 08:26

Nebuluksen Paseossa oli mielestäni löydetty vielä parempi paikka.

Voihan sen tuonnekin laittaa. Mun Paseossa olisi vaan vielä lähempänä maata ja hankalampi käyttää, kun ei tuo kumartelu ja kyykkiminen ole oikein minua varten. En myöskään innostu kurasta ja märästä akussa, joten pidän sen mielummin suojassa tarakan laukussa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

ukram2

Jouluinen kuva Anderson liittimen tinauksesta (tai uuden vuoden henkinen?) Takkasytkärissä riittävä teho, mutta hieman nokea muodostuu ulkokuorelle.

sytkäri.jpg
ukram2

Yksi liitinjohto meni poikki, kun vedonpoisto-osan ruuvit löystyivät, niihin kannattaa laittaa nylokit. Isotehoisella kolvilla tinaaminen oli todella helppoa, piti vaan odottaa että kolvi ekana lämpeni, sitten liittimen tinat sai sulamaan nopeasti. (Weller 80W Halo)

Vastaa Viestiin