Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Täälläpäin on tietääkseni vain minulla ja yhdellä ukrainalaisella nojakki. Ihmettely on sen mukaista, mutta juron pohjalaiseen tapaan kukaan harvemmin sanoo mitään. Varsinkaan kun polkee aurinkolasit silmillä ja täysiä :D

Mopoilijat kyllä muistuttaa olemassaolollaan.. nostaa kättä ja huudattaa räikkää :roll:

No, paras oli ehdottomasti se kun poljin keskustan läpi ja pikkubussi ajoi rinnalle. Oli täynnä eläkeläismummoja ja kaikki heilutti kättä yms :lol: repesin siinä sitten itekkin kun ei kuljettaja tahtonut kiihdyttää ohi ollenkaan ...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja terppa »

Syväri kirjoitti:

Täälläpäin on tietääkseni vain minulla ja yhdellä ukrainalaisella nojakki. Ihmettely on sen mukaista, mutta juron pohjalaiseen tapaan kukaan harvemmin sanoo mitään. Varsinkaan kun polkee aurinkolasit silmillä ja täysiä :D

On vissiin eripuolilla Suomea suhtautuminen tai paremminkin suhtautumisen näyttäminen erilaista. Hämeessä toljotetaa ihan vapaasti, näytellään sormella ja helposti kommentoidaan tai sitten vaan hymyillään ja jos olen tummien lasien takia niin vielä vapautuneemmin, tiedä sitten onko mulla niin pistävä katse kun kattelen takas :) Jonkinverran olen ajanut Kainuussa pienellä paikkakunnalla ja siellä useasti on käynyt niin, että vastaantulija on ns. ihaillut taivaan lintuja mutta kun on päässyt ohitse niin peilistä näkee kun tyyppi on seisahtunut ja koko rintamasuunta on kääntynyt ja tapittaa pyörää, huomattavasti vähemmän tulivat muutenkin juttelemaan, myöskin suhtautumisessa oli vivahde ero tyyliin "tuo ei voi toimia" kun kotokulmilla kysytään "onko tuo vaikea ajaa". No ehkä ne Päätalon opit toimii Kainuussakin: uteliasuus on akkamaista :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Jep jep, täällä tosiaan niitä "taivaan lintuja" on ihan pirusti :D

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Nykyään tulee monesti semmosta kommenttia että mut ollaan nähty millon missäkin ajamassa. Ihmiset tulevat jututtamaan kun ovat taas nähneet mut jossain mutta olen kaiketi kaahannu taas menemään niin että ei ehdi jutella.

Nykyisten kysymysten top 5:

  1. Kuin paljo maksaa
  2. Mistä näitä saa
  3. Eikö sillä oo vaikeaa/raskasta ajaa
  4. Eikö niska tule kipeäksi
  5. Mites ylämäet?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

JuSa
Viestit: 123
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 20:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja JuSa »

Minun kuulemat tavallisimmat ovat:

  1. Mistä tuollaisia saa?
  2. Paljonko maksaa?
  3. Onko mukava ajaa?
  4. Pääseekö kovaa?
  5. Kauanko olen ajanut tällä?
  6. Eikö tuo ole vaarallista (näkyvyys)?
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Minulle kuuluu kommentteja noista kahdesta joukosta.

Ja sitten niitä "mene pois" kommentteja pystäreillä ajavilta (=et näy kun olet niin alhaalla / älä kiilaa eteen) joita muutkin ovat saaneet. En yleensä ota mitään kantaa näihin vaan annan mennä vaan.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja terppa »

Tänään ajeltiin ohi semmoisesta parikymmenpäisestä +50 ikäisestä ryhmästä, sieltä kuului "kauheeta, hirveetä, ihanaa, kamalaa" jne. mutta yksi vanhempi herrasmies sanoi kaverilleen "5 vuoden päästä mekin ajetaan tuollaisella" sitä jäin pohtimaan, että miksi odottaa 5 vuotta?

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Aika jännää, en ole saanut vielä tämän kohta parin vuoden aikana yhtäkään vakavaa negatiivista kommenttia, lähinnä ihmettelyä. Maantiepyörällä ohittaneetkin ovat vaan kommentoineet jotain nopeudesta ja/tai että hieno pyörä. Ohiajavien/vastaantulijoiden kommentteja on vaan vaikeaa ehtiä kuulla.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Polkaisinpa ekaa kertaa työpaikalle. 4:30 herätys..

Siellähän se riemu sitte repes. "kuka tolla vammaispyörällä on tullut?" Pomo tuli kommentoimaan jotain mun "ihmehärvelistä" ym ym. :D Meinasivat perkele lähteä ajamaan, mutta onneks ei uskaltanu :evil: Olis tullut ruumiita.

Jouduin neljä kertaa näyttämään että kyllä, kyllä sillä tosiaan pääsee myös liikkeelle...

Useampi "koska alkaa tuotanto?" kommentti tuli myös, metallipaja kun on kyseessä.. Koskahan se tosiaan alkais :D

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

Aika usein kun parkkeeraan pyörää työpaikan parkkihalliin ja jos samaan aikaan menee joku myös parkkihallissa ohi niin pääse vastaileen kysymyksiin. Kaikki on tähän mennessä olleet ihan positiivisella asenteella ja yleensä parin lauseen jälkeen kysyn (olettaen että kaikki tuntuu olevan kunnossa) että haluaako hän kokeilla istumista pyörässä. Itse seison aina penkin takana ja tuen pyörää tarakasta omilla jaloilla ja pidän kädellä penkistä kiinni. Jolloin voi pyytä panna jalat polkimille ja pääse tuntemaan kuinka mukavaa istuminen oikeasti on. Kaikki kommentit koeistumisen jälkeen on olleet poikkeuksetta hyvin positiivisia (yhtään tosin ei mieleen tule, valitettavasti). Ehkä se nojapyörä innostus tästä leviää...

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Ajelin kävelykadulla kun nainen kumartui kohti ja kysyi pääsiskö kyytiin ? En siihen hätään keksint muuta, ku ett ei mahdu. :D sen verran oli kookas :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13851
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Ajelin kävelykadulla kun nainen kumartui kohti ja kysyi pääsiskö kyytiin ? En siihen hätään keksint muuta, ku ett ei mahdu. :D sen verran oli kookas :D

Ihan ymmärrettävä kysymys naiselta selällään makaavalle adonikselle. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Tuttu nuori mies joka ilmeisesti innostunut pyöräilystä (lähinnä maastossa), kyseli pyörästäni ja ihmetteli miten tuolla pysyy pystyssä ? Sano omalla pyörällään muutaman kerran tänä vuonna lentäneensä tangon yli :roll:
Mie sanoin ett ei miun pyörällä kyll onnistu moinen, onneksi :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Jotenkin tuntuu että tuo häksätin herättää enemmän ihmetystä kuin mitä kikotin.
Ilmeisesti tuo kaksiratasta ja makaava mies herättää kummastusta enemmän.

Kommentteja ei vielä juuri ole tullut, lähinnä niitä peruskysymyksiä...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Tuossa äsken töihin tullessa mies seilasi pystypyörällään kevyenliikenteenväylää reunasta reunaan. Reagoi sen verran laiskasti kellon soitoon, että ajattelin olevan turvallisempaa huikata "Vasemmalta ohi!" kun olen lähellä. Perästä kuului: "Älä viisastele!". Oli pakko vastata että varoitin vain. Ihme asenteita ihmisillä.

Vastaa Viestiin