Re: PW 2
Suosittelen myös Small Tyres Shoppia. Tilasin juuri Kojakit ja tulivat todella näppärästi. Hinnoissa on valmiiksi toimituskulut.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Suosittelen myös Small Tyres Shoppia. Tilasin juuri Kojakit ja tulivat todella näppärästi. Hinnoissa on valmiiksi toimituskulut.
Kiitos vinkistä, nyt pitäs vaan opetella ostamaan INTTERNETISTÄ
Petri W
Prestan venttiili vuotaa hiukan mutta ärsyttävästi, onko tuon sisuskalut vaihdettavissa ? Tai jotain vinkkiä miten vuoto tyrehtyis.
Petri W
PW kirjoitti:Prestan venttiili vuotaa hiukan mutta ärsyttävästi, onko tuon sisuskalut vaihdettavissa ? Tai jotain vinkkiä miten vuoto tyrehtyis.
Petri W
Se venttiili kannattaa kiertää kiinni ennen kuin siihen ruuvaa hatun päälle... Mutta niinhän olet toki tehnytkin, jooko?
T. Ari
ajarmala kirjoitti:PW kirjoitti:Prestan venttiili vuotaa hiukan mutta ärsyttävästi, onko tuon sisuskalut vaihdettavissa ? Tai jotain vinkkiä miten vuoto tyrehtyis.
Petri WSe venttiili kannattaa kiertää kiinni ennen kuin siihen ruuvaa hatun päälle... Mutta niinhän olet toki tehnytkin, jooko?
T. Ari
Joo kierrän kyllä venttiilin kiinni, oisko sinne jääny jotain väliin kun hiljalleen vuotaa. Hatutkin noista on hävinny.
Petri W
Läpi talven olen tällä pyörällä ajellut mutta harvakseltaan ja lyhyitä matkoja. Joku aika sitten erehdyin astumaan vaakaan ja huomasin että kuskiin on jostain tarttunut 16kg tavaraa (lue läskiä) verrattuna viime kesään
Aloitin oitis nojailukauden varovasti mutta kuitenkin. Tavoitteena päivittäiset lenkit ja tuon 16kg pudotus näin alkuun.
Lukkopolkimiakin uskaltauduin kokeilemaan näin talvella ja ihan hyvin toimii.
Petri W
Lisää pituutta haluais tuohon "etupuomiin" ( kukapa ei )
Olis vähän varaa ottaa penkkiä eteen päin jolloin saisin painoa etupyörälle enemmän ja sutimiset liukkaissa ylämäissä toivottavasti vähenisivät. Lisäksi tuo kampi ei enää ottais eturenkaaseen kiinni.
Yks mahdollisuus ois tässä yhteydessä tehdä siitä säädettävä eli ohuempi putki sisään ja jonkinlaiset kuristimet joilla sen saa tiukattua. Onkohan miten vaikee tehdä ? Arveluttaa aina pikkunippeleiden hitsailu. Se pitäs kai halkasta tuo paksumpi putki ja hitsata sen halkeeman reunaan mutterit joilla tuota sais tiukattua. Kuinkahan pitkälti sisäkkäin tuota putkea pitää olla ett kestää ?
Toinen mahdollisuus ois vaan jatkaa tuota sisäputkella ja hitsata se sopivaan kohtaan kiinni.
Petri W
PW kirjoitti:Yks mahdollisuus ois tässä yhteydessä tehdä siitä säädettävä eli ohuempi putki sisään ja jonkinlaiset kuristimet joilla sen saa tiukattua. Onkohan miten vaikee tehdä ? Arveluttaa aina pikkunippeleiden hitsailu. Se pitäs kai halkasta tuo paksumpi putki ja hitsata sen halkeeman reunaan mutterit joilla tuota sais tiukattua.
Eijei! Hitsaat ensin siihen puomin kylkeen poikittain 2-3cm pitkän pätkän putkea jonka sisään menee 8mm pultti. Sitten vasta halkaiset puomin niin että halkaistessa katkeaa tuo em. ohuempi putki. Siitte vain 8mm pultti läpi ja mutteri toiseen päähän, on kiristys systeemi valmiina eikä tarvi nysvätä pikku osien hitsaamisen ja linjaamisen kans.
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Yks mahdollisuus ois tässä yhteydessä tehdä siitä säädettävä eli ohuempi putki sisään ja jonkinlaiset kuristimet joilla sen saa tiukattua. Onkohan miten vaikee tehdä ? Arveluttaa aina pikkunippeleiden hitsailu. Se pitäs kai halkasta tuo paksumpi putki ja hitsata sen halkeeman reunaan mutterit joilla tuota sais tiukattua.
Eijei! Hitsaat ensin siihen puomin kylkeen poikittain 2-3cm pitkän pätkän putkea jonka sisään menee 8mm pultti. Sitten vasta halkaiset puomin niin että halkaistessa katkeaa tuo em. ohuempi putki. Siitte vain 8mm pultti läpi ja mutteri toiseen päähän, on kiristys systeemi valmiina eikä tarvi nysvätä pikku osien hitsaamisen ja linjaamisen kans.
Jukka
Kiitos, hyvä vinkki toi putki. Joo ittekin aattelin ett halkasu vasta viimeks ni helpompi tosiaan hitsata. Riittääkö tuohon yks kiristys pultti, joissakin näyttäs niiku ois kaks peräjälkeen ?
Petri W
Minä olen monessa nojakissa toteuttanut Jukalta aikoinaan saamani ratkaisun, joka näkynee tässä kuvassa:
Kampiakselin ja puomin välissä on 5 mm AL-levy, johon molemmat kiinnittyvät säädettävästi pakoputkikiinnikkein. Tässä ratkaisussa on se lisäetu, että etuvaihtajan putken asennuskulmaa voi myös helposti säätää.
Sakari
PW kirjoitti:Riittääkö tuohon yks kiristys pultti, joissakin näyttäs niiku ois kaks peräjälkeen ?
Kaupallisissa on kaksi 6mm pulttia, uskoisin että yks 8mm pultti riittää kunhan se on lujuudeltaan riittävä.
Jukka
http://www.fastfwd.nl/index.php?id=57 Tuon sivun alimmassa kuvassa on yksityiskohta vaihdevaijerin kääntöpyörästä etuvetoisessa, aika siistin näkönen ja luulis toimivan kun vaijeri ei enää tuossa kohtaa ole putkessa.
Petri
PW kirjoitti:http://www.fastfwd.nl/index.php?id=57 Tuon sivun alimmassa kuvassa on yksityiskohta vaihdevaijerin kääntöpyörästä etuvetoisessa, aika siistin näkönen ja luulis toimivan kun vaijeri ei enää tuossa kohtaa ole putkessa.
Petri
Ihan kiva:
Melkein yhtä kiva kun mun uutukainen SRAM X-9, ilman mitään spesiaali kääntöpyöriä:
Ja X-9 vaihtajaa saa katu-, keskikokoisella sekä mtb-kehikolla taittorullille...
Turhaa painoa etuvetoisessa nuo käätöpyörät ja muut kotkotukset. Vaijerin vetosuunta toisin päin, niin toimii aina.
Edellinen kuva näytti heti jotenkin tutulta, ei ihmekään koska olen sen itse ottanut! Tuolta löytyy lisää: http://personal.inet.fi/koti/muurman/JIVE/index.htm