Laitetaas noiden täällä esiteltyjen vastapainoksi kuva meikäläisen tekeleistä. Tämä oli se ensimmäinen testikappale, jonka luulin menevän kokonaan sudeksi rälläköinnillä, mutta saattaa siitä ihan käyttökelpoinen tulla.
Periaatteena tehdä sen verran että toimii, kuski on kuitenkin se systeemin rumin osa.
Kampiin kiinnitysreijät ovat vielä isontamatta 10 mm kokoon, mutta muuten tuo on mallissa että ketju jotenkin uppoaa. En tiedä pitäisikö noiden hampaiden ohennuksia vielä vähän parannella, vai jättäisikö ketjun syötäväksi?
Työkaluina bilteman porateline, joku marketin sähkö-kuviosaha, porakoneeseen jokseenkin tuollainen aikaisemmin kuvattu 'pyörivä viila' ja tavallinen lattaviila. Sahaukset tehty kuormalavan reunalla, ja sen pyörivän viilan kanssa porakone kuormalavalle, jalka päälle, ja hammasratasta siihen terään. Ensi kerralla voisi laittaa sen pyörimään parempaan porakoneeseen, nyt oli vanha romupora jossa on laakereissa klappia niin paljon että terä pääsee siirtymään melkein puoli senttiä kun siihen nojaa. Ja jos vaikka laittais sen porakoneen kiinni kuormaliinalla siihen lavaan, niin saisi ehkä vähän paremmin hallittua kun ei tarvitse jännittää lähteekös se porakone karkuun.
Mitään ongelmaa viilan tukkeutumisesta ei ole ollut. Rälläkkä oli kelvoton ratkaisu, sulattaa alumiinin.