jori kirjoitti:Ajoitko tosiaan noita puita pitkin pythonilla.
Välillä talutin, kun oli lankkujen välissä Duranoa leveämpi rako. Vauhtia saa olla jonkin verran että pysyy varmasti yhdellä lankulla. Kahdella onnistuu järkevässä nopeudessakin.
jori kirjoitti:Ajoitko tosiaan noita puita pitkin pythonilla.
Välillä talutin, kun oli lankkujen välissä Duranoa leveämpi rako. Vauhtia saa olla jonkin verran että pysyy varmasti yhdellä lankulla. Kahdella onnistuu järkevässä nopeudessakin.
Viikonloppuna oltiin Naumissa riippumattoilemassa ja ajankuluksi tehtiin aurinkokello pyhäaamuna. Sen tarkkuutta ei keretty kuitenkaan tarkistaa kun piti lähteä kyläreissulle mutta kellon koristukseksi tommoinen korento tuli, jäi sinne paistattelemaan päivää tikun nokkaan
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
terppa kirjoitti:Viikonloppuna oltiin Naumissa riippumattoilemassa ja ajankuluksi tehtiin aurinkokello pyhäaamuna. Sen tarkkuutta ei keretty kuitenkaan tarkistaa kun piti lähteä kyläreissulle mutta kellon koristukseksi tommoinen korento tuli, jäi sinne paistattelemaan päivää tikun nokkaan
Tosi hieno kuva!
Hieno luontokuva!
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Minun ottama kuva siis
Parikymmentä kuvaa otin jotta suostui tarkentamaan korentoon eikä hiekkaan.
Sahi
smilodon kirjoitti:Minun ottama kuva siis
![]()
Parikymmentä kuvaa otin jotta suostui tarkentamaan korentoon eikä hiekkaan.
Onneksi olkoon! Hyvät luontokuvat syntyvät yhdistämällä runsaasti kovaa työtä ja kärsivällisyyttä ja pikku hitusen tuuria. Onneksi et luovuttanut 17. kuvan kohdalla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ihmettelin että millä optiikalla tulee tommoinen epäterävyysalue - siis miten noi blurrit tuolla menee. Jos metadata pitää paikkansa niin on kyllä hienosti kuvattu. Mulla on samanlainen galaxy s3 - ei ole kuulkaa iiseintä hoitaa tää puhelimella - mutta toisaalta, oikein hyvä työkaluvalinta.
smilodon kirjoitti:Parikymmentä kuvaa otin jotta suostui tarkentamaan korentoon eikä hiekkaan.
Eikö se tarkenna siihen mihin haluaa kun hoitaa laukaisun kuvaruudussa kohdetta koskettamalla eikä laukaisunäppäimellä?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Syväterävyys on ihan sattumaa, ei samsungilla pahemmin aukkoja ja valotuksia voi säätää, en minä ainakaan osaa
En ole aiemmin ajatellutkaan että tälläkin voisi laukaisun hoitaa kuvaa tökkimällä, Teron lumialla kyllä. En nytkään semmoista ominaisuutta löytänyt kun kokeilin. Eipä väliä, ongelma oli nimenomaan siinä ettei kohde tarkentunut vaikka kuinka tähtäilin sitä tarkennusruudun keskelle. Pitäisi jaksaa raahata oikeaa kameraakin mukana
Sahi
smilodon kirjoitti:Eipä väliä, ongelma oli nimenomaan siinä ettei kohde tarkentunut vaikka kuinka tähtäilin sitä tarkennusruudun keskelle.
Ainakin S2 tekee sen minkä lähes kaikki automaattikameratkin. Painaa laukaisimen pohjaan niin tarkentaa. Laukaisee sitten kun vapauttaa laukaisimen.
Liikuttaa kameraa tarkennus lukittuna niin saa lähikuvat tarkoiksi
Hieno kuva
smilodon kirjoitti:Syväterävyys on ihan sattumaa, ei samsungilla pahemmin aukkoja ja valotuksia voi säätää, en minä ainakaan osaa
Mä kuvaan tällä. Parempi kuin luurin oma softa: https://play.google.com/store/apps/deta ... pek.camera
Aina yhtä hieno maalaismaisema Jerontien varrelta läheltä Kolia. Kamerassa kuva näytti tarkalta, mutta on suuremmalla näytöllä katsottaessa valitettavasti hieman epätarkka.
Sori vinksahtaneesta kuvasta, yritin piilottaa vasta-auringon puiden runkojen taakse ja keskittyminen ei riittänyt kaiken klaaraamiseen.
Espoon Kaitalammesta osa tulisijalta etelään kuvaten. Kuulemma noin 1100 m pitkä järvi, osa jäi näkymättömiin, kun järvi kääntyy vasemmalle niemen taakse. Pohjalähteitä ja muutakin kuin ahvenia löytyy. Kohtuullinen näkyvyys Suomen järveksi.
Männä viikonloppuna Liesjärven kansallispuistossa ja yhtenä iltana/yönä oli revontulia taivaalla.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.