oisko tuolla jotain tekemistä asian kanssa?
http://en.openbike.org/wiki/P300
P300 - evoluutioprosessin tilitys
-
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Oho. Silloin kun mä sen tein niin siellä ei käyny kukaan. Nyt on käynynnä: This page has been accessed 1,497 times
- mhelander
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3772
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Nojanalle kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=Oe0AGroagCQ&feature=colike Kevennystä tähän opiskeluun .
![]()
![]()
Nyt kun tuli heräteltyä taas tätä ketjua lueskelemaan... niin olisko ihan älytön idea kierrättää siitä Joposta kiekot tämmöseen. Sachs Duomatic 2-vaihteinen napa ja kaikki.
Mutta tekis tollasen pitkärunkosen ja kuitenkin niin että runkoputki olis pikalinkulla pituudeltaan säädettävä. Voishan siihen miettiä kokoon menevää kori härdelliä kans. Meinaan jos joutuu haukkuja kuljetteleen tai ostoksia niin vetäsee pitkäksi niin mahtuvat mukaan. Penkinkin vois pikalinkuilla yrittää tehdä säädettäväksi (että itekin vois joskus sillä ajaa).
Lukkoa ei tarvis, ei sillä kukaan ainakaan ajamalla karkaa kaupan edestä...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
mhelander kirjoitti:Nyt kun tuli heräteltyä taas tätä ketjua lueskelemaan... niin olisko ihan älytön idea kierrättää siitä Joposta kiekot tämmöseen. Sachs Duomatic 2-vaihteinen napa ja kaikki.
No toihan on hyvä idea. Tai no. En tiedä hyvyydestä, mutta ite ainakin olin aatellu laittaa othon duo-/automatic navan. Olis aika elegantti kun ei tarttis yhtään vaijeria eikä kahvaa = voi jättää pois sen tukitangon tuosta rungon alta.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Pastori kirjoitti:No toihan on hyvä idea. Tai no. En tiedä hyvyydestä, mutta ite ainakin olin aatellu laittaa othon duo-/automatic navan. Olis aika elegantti kun ei tarttis yhtään vaijeria eikä kahvaa = voi jättää pois sen tukitangon tuosta rungon alta.
Mä kyllä kaipaisin kiertopalkintoon jotain kahvoja jossa pitää käsiä.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
- mhelander
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3772
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
tavasti kirjoitti:Pastori kirjoitti:No toihan on hyvä idea. Tai no. En tiedä hyvyydestä, mutta ite ainakin olin aatellu laittaa othon duo-/automatic navan. Olis aika elegantti kun ei tarttis yhtään vaijeria eikä kahvaa = voi jättää pois sen tukitangon tuosta rungon alta.
Mä kyllä kaipaisin kiertopalkintoon jotain kahvoja jossa pitää käsiä.
Miten olis jotkut pistoolikahvat jalkojen välissä ? Olis ainakin aero ameriikan NoCom-miesten mielestä...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
mhelander kirjoitti:tavasti kirjoitti:Mä kyllä kaipaisin kiertopalkintoon jotain kahvoja jossa pitää käsiä.
Miten olis jotkut pistoolikahvat jalkojen välissä ? Olis ainakin aero ameriikan NoCom-miesten mielestä...
Yäk, ei kyllä. Aero-käyttöön kelpaa käsien pitäminen mahan päällä, mutta mä tykkäisin pitää kädet alempana.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Se toki helpottaa ajelu opiskelua kun saa kädet laskettua alas sivulle hartoiden vierestä kuten p300:ssa. Hartioiden liike rauhoittuu ja kulku on vakaampaa.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
tavasti kirjoitti:Yäk, ei kyllä. Aero-käyttöön kelpaa käsien pitäminen mahan päällä, mutta mä tykkäisin pitää kädet alempana.
Itse pidin selkänojan takana, runkoputken päällä ja toiseen pythoniin laitoin kahvatkin sinne kun oli ketjuvaihteella ja käsijarrulla
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Pastori kirjoitti:Oho. Silloin kun mä sen tein niin siellä ei käyny kukaan. Nyt on käynynnä: This page has been accessed 1,497 times
This page has been accessed 3,898 times.
Ohhoh. AIka monesti on katottu.
VIime päivinä onkin iskenyt python kuume. Nyt se on helpompaa kun on valmis kone. Heh.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Pastori kirjoitti:Pastori kirjoitti:Oho. Silloin kun mä sen tein niin siellä ei käyny kukaan. Nyt on käynynnä: This page has been accessed 1,497 times
This page has been accessed 3,898 times.
Ohhoh. AIka monesti on katottu.
VIime päivinä onkin iskenyt python kuume. Nyt se on helpompaa kun on valmis kone. Heh.
This page has been accessed 5,633 times - kummasti tuntuu tommoiset kiinnostavan.
Piti ihan käydä tsekkaamassa kun on taas jokavuotinen pythonkuume.
Nyt tekisin 559/559 konstruktion - vähän tuohon malliin kuin tuossa luonnoksessa.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Vuoden 2012 malli tässä ensin. Valokuva: Teppo Mäkelä.
Tuleekin jotain muuta tälle vuodelle, kuin ensin luulin.
No ni. Nyt kirjoituskoneella.
Muutoksia siis edelliseen malliin.
- Tein tommoisen tukikotelon tolle kouran yläosalle. Oli näköjään aavistuksen taipunut - kotelo tuonee vähän jäntevyyttä runkoon.
- Kuudeesta periytän tuon siirrettävän poljinkeskiön. Tähän tulee sinkulakiekko - jonkinmoista pikku säätöä siis tarvitaan. Samalla lähti kiinnike ketjunkiristäjälle.
- Penkin kiinnitys meni uusiksi. Loivempi kulma ja se edellisen penkin alla ollut palikkasysteemi lähti veks.
EDIT: Penkin kulma on siinä 20 asteen hujakoilla. Se ei kuvassa ollut vielä kiinnitetty. Edellisen version penkki oli n. 30 asteen kulmassa.
EDIT 2. Paino putoaa melkoisesti. Pikkuisen tangon pätkä pitää laittaa jarrua varten. En ajatellut kovin pitkää laittaa Täysimittainen tanko kiinnityksineen läjti pois - toi penkin alla oleva suorakaideputken pätkä. Toinen jarrukahva - toinen jarru. Takaa penkin tuesta iso pala. Lisää painoa tul tuosta nivelen tuesta ja siirrettävästä poljinkeskiöstä. Melkein tuntui pahalta rälläköidä se keskiö irti. Siinä oli mun ekat hitsisaumat. Heh.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Tällä se 300 menee rikki, jos jollain
Matala pyörä, loiva nojakulma ja jalat ei käy takapuolta alempana, joten ilman vastus on pieni. Nättikin vielä.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Pyörä kasassa. Ekat kolmesataa metrii ajoin työmatkaa pajalta omalle tontille. Vähän horjuvaa oli meno - mutta jotenkuten hallinnassa. On se pythonilla ajo tuolla jossain selkärangassa, vaikka useampi vuosi on siitä kun viimeksi ajoin – kaudella 2012 siis. Jarru pitää vielä asentaa. Rakkineesta tulee nyt sinkula. Kuva tulee sit myöhemmin tänään.