Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
oisko tuolla jotain tekemistä asian kanssa?
http://en.openbike.org/wiki/P300
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
oisko tuolla jotain tekemistä asian kanssa?
http://en.openbike.org/wiki/P300
Oho. Silloin kun mä sen tein niin siellä ei käyny kukaan. Nyt on käynynnä: This page has been accessed 1,497 times
Nojanalle kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=Oe0AGroagCQ&feature=colike Kevennystä tähän opiskeluun .
![]()
![]()
Nyt kun tuli heräteltyä taas tätä ketjua lueskelemaan... niin olisko ihan älytön idea kierrättää siitä Joposta kiekot tämmöseen. Sachs Duomatic 2-vaihteinen napa ja kaikki.
Mutta tekis tollasen pitkärunkosen ja kuitenkin niin että runkoputki olis pikalinkulla pituudeltaan säädettävä. Voishan siihen miettiä kokoon menevää kori härdelliä kans. Meinaan jos joutuu haukkuja kuljetteleen tai ostoksia niin vetäsee pitkäksi niin mahtuvat mukaan. Penkinkin vois pikalinkuilla yrittää tehdä säädettäväksi (että itekin vois joskus sillä ajaa).
Lukkoa ei tarvis, ei sillä kukaan ainakaan ajamalla karkaa kaupan edestä...
mhelander kirjoitti:Nyt kun tuli heräteltyä taas tätä ketjua lueskelemaan... niin olisko ihan älytön idea kierrättää siitä Joposta kiekot tämmöseen. Sachs Duomatic 2-vaihteinen napa ja kaikki.
No toihan on hyvä idea. Tai no. En tiedä hyvyydestä, mutta ite ainakin olin aatellu laittaa othon duo-/automatic navan. Olis aika elegantti kun ei tarttis yhtään vaijeria eikä kahvaa = voi jättää pois sen tukitangon tuosta rungon alta.
Pastori kirjoitti:No toihan on hyvä idea. Tai no. En tiedä hyvyydestä, mutta ite ainakin olin aatellu laittaa othon duo-/automatic navan. Olis aika elegantti kun ei tarttis yhtään vaijeria eikä kahvaa = voi jättää pois sen tukitangon tuosta rungon alta.
Mä kyllä kaipaisin kiertopalkintoon jotain kahvoja jossa pitää käsiä.
tavasti kirjoitti:Pastori kirjoitti:No toihan on hyvä idea. Tai no. En tiedä hyvyydestä, mutta ite ainakin olin aatellu laittaa othon duo-/automatic navan. Olis aika elegantti kun ei tarttis yhtään vaijeria eikä kahvaa = voi jättää pois sen tukitangon tuosta rungon alta.
Mä kyllä kaipaisin kiertopalkintoon jotain kahvoja jossa pitää käsiä.
Miten olis jotkut pistoolikahvat jalkojen välissä ? Olis ainakin aero ameriikan NoCom-miesten mielestä...
mhelander kirjoitti:tavasti kirjoitti:Mä kyllä kaipaisin kiertopalkintoon jotain kahvoja jossa pitää käsiä.
Miten olis jotkut pistoolikahvat jalkojen välissä ? Olis ainakin aero ameriikan NoCom-miesten mielestä...
Yäk, ei kyllä. Aero-käyttöön kelpaa käsien pitäminen mahan päällä, mutta mä tykkäisin pitää kädet alempana.
Se toki helpottaa ajelu opiskelua kun saa kädet laskettua alas sivulle hartoiden vierestä kuten p300:ssa. Hartioiden liike rauhoittuu ja kulku on vakaampaa.
tavasti kirjoitti:Yäk, ei kyllä. Aero-käyttöön kelpaa käsien pitäminen mahan päällä, mutta mä tykkäisin pitää kädet alempana.
Itse pidin selkänojan takana, runkoputken päällä ja toiseen pythoniin laitoin kahvatkin sinne kun oli ketjuvaihteella ja käsijarrulla
Jukka
Pastori kirjoitti:Oho. Silloin kun mä sen tein niin siellä ei käyny kukaan. Nyt on käynynnä: This page has been accessed 1,497 times
This page has been accessed 3,898 times.
Ohhoh. AIka monesti on katottu.
VIime päivinä onkin iskenyt python kuume. Nyt se on helpompaa kun on valmis kone. Heh.
Pastori kirjoitti:Pastori kirjoitti:Oho. Silloin kun mä sen tein niin siellä ei käyny kukaan. Nyt on käynynnä: This page has been accessed 1,497 times
This page has been accessed 3,898 times.
Ohhoh. AIka monesti on katottu.
VIime päivinä onkin iskenyt python kuume. Nyt se on helpompaa kun on valmis kone. Heh.
This page has been accessed 5,633 times - kummasti tuntuu tommoiset kiinnostavan.
Piti ihan käydä tsekkaamassa kun on taas jokavuotinen pythonkuume.
Nyt tekisin 559/559 konstruktion - vähän tuohon malliin kuin tuossa luonnoksessa.
Vuoden 2012 malli tässä ensin. Valokuva: Teppo Mäkelä.
Tuleekin jotain muuta tälle vuodelle, kuin ensin luulin.
No ni. Nyt kirjoituskoneella.
Muutoksia siis edelliseen malliin.
EDIT: Penkin kulma on siinä 20 asteen hujakoilla. Se ei kuvassa ollut vielä kiinnitetty. Edellisen version penkki oli n. 30 asteen kulmassa.
EDIT 2. Paino putoaa melkoisesti. Pikkuisen tangon pätkä pitää laittaa jarrua varten. En ajatellut kovin pitkää laittaa Täysimittainen tanko kiinnityksineen läjti pois - toi penkin alla oleva suorakaideputken pätkä. Toinen jarrukahva - toinen jarru. Takaa penkin tuesta iso pala. Lisää painoa tul tuosta nivelen tuesta ja siirrettävästä poljinkeskiöstä. Melkein tuntui pahalta rälläköidä se keskiö irti. Siinä oli mun ekat hitsisaumat. Heh.
Tällä se 300 menee rikki, jos jollain
Matala pyörä, loiva nojakulma ja jalat ei käy takapuolta alempana, joten ilman vastus on pieni. Nättikin vielä.
Pyörä kasassa. Ekat kolmesataa metrii ajoin työmatkaa pajalta omalle tontille. Vähän horjuvaa oli meno - mutta jotenkuten hallinnassa. On se pythonilla ajo tuolla jossain selkärangassa, vaikka useampi vuosi on siitä kun viimeksi ajoin – kaudella 2012 siis. Jarru pitää vielä asentaa. Rakkineesta tulee nyt sinkula. Kuva tulee sit myöhemmin tänään.
Uusi kuva.