Re: Nojapyörä mediassa
Vai olisko kiellon takana se, että Campagnolo ei valmista niitä
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Vai olisko kiellon takana se, että Campagnolo ei valmista niitä
Jukka
PW kirjoitti:Mikä on takana levyjarrukieltoon kilpapyörissä?
Luultavasti sama syy kuin nojapyöräkiellossa Sanovat ettei pyörät kilpaile vaan miehet. Kuitenkaan eivät aja yksityyppipyörillä vaan sallivat kalliit erikoisratkaisut
Tuo sähköinen vaihteisto on ollut tulossa jo 90-luvulta asti. Mä en ymmärrä koko sähkövaihteistoa. Turhaan tuoda uusi kertakäyttöinen vikakohde pyörään lisää. Taitaa ainoa etu siittä olla mahdollisuus automatisointiin, jota ei ole kyllä hyödynnetty kaikissa virityksissä. Mutta markkinamiehethän tietää että sellainen on pakko myydä jokaiselle
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Jarcco kirjoitti:TM:n raportti Eurobike- messuilta : http://www.youtube.com/watch?v=DFJZeVq2OnE
ICE:n läskitadpole on päässyt videolle (0:24-0:29).Mikä on takana levyjarrukieltoon kilpapyörissä?
Luultavasti vain se, ettei levyjarrua ollut edes keksitty, kun kilpapyörän säännöt määriteltiin.
Koska kilpapyörissä rakenteita kevennetään äärimmilleen tällainen ylimääräinen kuormitus etupyörässä ja haarukassa vain jarrutuksen yhteydessä taattaisi olla vaarallista.
En usko, että se olisi syy, etteikö pyöriä saisi kestämään. Siellähän on jo nyt määritelty minimipaino, eli pyörä pystyttäisiin rakentamaan paljon keveämmäksi, mitä ne ovat. Olen kuullut toisenlaisen turvallisuussyyn/selityksen. Kilpailijat ajavat hyvin tiiviissä ryhmissä, ja renkaat ovat vain muutaman sentin päässä edellä ajavasta ja nopeudet kovia. Jos joukossa olisi jollain levyjarrut, niin vannejarrulliset eivät ehtisi pysähtyä ajoissa ja kolarit lisääntyisivät. Eli luultavasti tulevat sallituiksi, kun kaikki siirtyvät kerralla sellaisiin. Ihan vitsihän tuokin selitys on. Toinen syy, minkä olen jossain nähnyt on se, että levy itsessään olisi kolaritilanteissa vaarallinen, kun se on melko teräväreunainen. Luulen kuitenkin, että Jukan arvelema selitys on lähinnä oikeaa.
Molemmat syyt, tai siis kaikki nämä ovat lähinnä vitsi.
Onko kukaan kuullut että alamäkikisassa joku olisi loukkaantunut kuumasta jarrulevystä ? Noissa kun oikeesti käytetään niitä jarruja ja kun äijä tulee tonttiin niin monesti tulee sylipainia pyöränkin kanssa...
Totta on että levyjarruilla (ja kunnon renkailla) pysähtyy pyörä aivan eri tavalla kuin perinteiset. Hyvin tulee selväksi kun saapuu talviset kelit ja porukkalenkit joilla suurin osa ajaa cyclo-cross pyörillä joissa tyypillisesti on marawintterit alla.
Huhut kertoo että UCI suunnittelee yhtä pyörätapahtumaa joihin ei pääse kuin levyjarrullisella maantiepyörällä. Ne on helpompi kaikkine painon lisineen saada tuohon minimipainoonkin kun tarvitaan vähemmän lyijypainoja satulaputken alle... Siitä sitten tekevät johtopäätökset mahdollisiin sääntömuutoksiin.
Joku on päässyt nojakilla kuvaan: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... dan-listan
janx kirjoitti:Joku on päässyt nojakilla kuvaan: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... dan-listan
Nuo "Kivekkään teesit" vois varmaan naulata muidenkin kaupunkien liikennesuunnittelutoimistojen oviin, samat ongelmat ympäriinsä.
Petri
Wall Street Journal kirjoittaa, että amerikanmaalla trike on muotia "aikuisten" pyöräilijöiden keskuudessa http://online.wsj.com/articles/no-tykes ... 1412908202
janx kirjoitti:Joku on päässyt nojakilla kuvaan: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... dan-listan
On kaksikin. Toinen taitaa olla Esko Hipsullaan.
irakas kirjoitti:janx kirjoitti:Joku on päässyt nojakilla kuvaan: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... dan-listan
On kaksikin. Toinen taitaa olla Esko Hipsullaan.
Totta, kun tarkemmin katsoo.
Mua haastateltiin kampanjan parissa työskentelevän ominaisuudessa ja "yllättäen" myös kinneri pääsi mukaan.
terppa kirjoitti:Mua haastateltiin kampanjan parissa työskentelevän ominaisuudessa ja "yllättäen" myös kinneri pääsi mukaan.
Hatun nosto Terpalle ett jaksaa (tiedä mitä tuo vihree hemmo tarkottaa mutt tähän se varmaan sopii ku nenä poskelle)
irakas kirjoitti:janx kirjoitti:Joku on päässyt nojakilla kuvaan: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... dan-listan
On kaksikin. Toinen taitaa olla Esko Hipsullaan.
No katohan, se toinen olen minä. Ajettiin Eskon kanssa elokuun kriittisellä pyöräretkellä samaa matkaa.
Hopea kirjoitti:irakas kirjoitti:janx kirjoitti:Joku on päässyt nojakilla kuvaan: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... dan-listan
On kaksikin. Toinen taitaa olla Esko Hipsullaan.
No katohan, se toinen olen minä. Ajettiin Eskon kanssa elokuun kriittisellä pyöräretkellä samaa matkaa.
Kuvassa taitaa olla useampikin tuo vasemmassa laidassa oleva kakspyöränen ei taida olla Hopean.
Sailan kinneri oli näytteillä Mahdollisuuksien torilla ja tuli ikuistetuksi myös fb-sivuille
Nojapyöräfoorumi.fi -tarrat oli kans toimivia kun kertoi mistä löytää lisätietoja, pitäisi saada aikaiseksi teipata ne myös omaan pyörään Tosi paljon poikkesi ihmisiä kyselemässä pyörästä.
Niko Kivelä ja nurkkakunnat "Pietarsaari"-osassa tänään vieraana myös
Jan Backman (Pietarsaaren Veneveistämö) ja juttua ja kuvaa riitti
vähän myös hänen punaisesta Questistä.